Month: August 2016

AMARAN KEPADA SEMUA PENGGUNA WHATSAPP!!! PENGGUNA WHATSAPP BACA SINI.

AMARAN KEPADA SEMUA PENGGUNA WHATSAPP!!! PENGGUNA WHATSAPP BACA SINI.

HABIS BACA SILA SHARE DLM GROUP MASING DAN SHAREKAN.

Semenjak Whatsapp dibeli dari pengurusan Facebook,
Whatsapp seluruhan “management” telah dikuasai dgn Facebook,
kini didalam whatsapp terbaru versi (Pergi playstore dan appstore update terbaru versi).

Ada agreement terbaru dari pihak Whatsapp, iaitu whatsapp akan dapat sepenuh maklumat kami dari mengguna whatsapp dan akan menjual kepada pihak ketiga (third party), makna maklumat anda akan diperguna dari syarikat lain.

Namun semua tu jugak dapat Tidak setujui Pihak whatsapp menjual makulumat kita, bila korang dh update pda whatsapp version terbaru, agreement akan tiba-tiba muncul pada skrin bila anda buka whatsapp, apabila timbul mende tu, sila ikut dlm gambar yg saya ajar tu, UNTICK di bulatan saya buat.

Jika sudah agree tanpa UNTICK, anda masih boleh mengubah didalam setting whatsapp :
masuk kedalam Whatsapp> Setting> Account> nampak di bawah akan muncul seperti gambar sy bagi.

Jika tak muncul, boleh download Version Whatsapp terbaru dari gedung masing-masing.

Anda ada 30 hari masa untuk ubah. Selepas 30 hari, tidak boleh berubah lagi.
Jaga la maklumat anda dengan baik.

Perkongsian dari FB Siang Siang

Mohon Sebarkan!!! Suami Dilarang Bunuh Haiwan Ketika Isteri Mengandung

Mohon Sebarkan!!! Suami Dilarang Bunuh Haiwan Ketika Isteri Mengandung

Saat istri hamil atau mengandung, sebagai suami yang bijak akan selalu menjaga istrinya. Mulai dari makanan yang dimakan sampai dengan cara memperlakukan istrinya. Banyak orang tua yang mengatakan mitos-mitos yang tidak dapat dilakukan dan dapat dilakukan oleh wanita hamil atau suami yang istrinya sedang hamil.

Salah satu mitos itu adalah tidak boleh membunuh hewan saat istri hamil,Karena jika suami membunuh haiwan saat istrinya hamil, maka anak yang sedang dikandungnya itu akan cacat ketika lahir. Misalnya ketika istrinya sedang hamil, suami membunuh ular, maka kulit anaknya lahir akan bersisik seperti ular,
Bahkan suami menebang pokokpun si istri akan marah karena katanya ada kontak batin ke perutnya si bayi bergerak, Benarkah? Sekali lagi Ini hanyalah mitos, boleh dipercaya dan boleh tidak. Semua tergantung pemikiran Anda.
Karena menurut penelitian yang dilakukan oleh para ahli, secara genetika tidak ada hubungannya antara membunuh haiwan dengan kelahiran anak. Cacat dan tidaknya anak tergantung bagaimana perawatan ibu saat hamil.
Kalau ibu selalu makan makanan junk food, mengkonsumsi alkohol dan rokok, maka kemungkinan anak yang dilahirkan pun akan cacat. Selain itu, ketika ibu tidak mengalami steres akibat ketakutan dengan anak yang dilahirkan, maka kecacatan pada anak pun tidak akan terjadi. Karena semua yang dipikirkan dan ditakutkan, kemungkinan besar akan terjadi.
Begitu juga dengan steres istri yang suaminya membunuh hewan, semakin steres istrinya maka akan terjadi apa yang ditakutkannya itu.
Membunuh haiwan tanpa alasan yang jelas, memang salah dan berdosa meskipun istri sedang tidak hamil. Namun, ketika membunuh haiwan dengan alasan yang jelas seperti akan mengkonsumsi dagingnya dan disertai niat yang baik, maka semua akan baik-baik saja.
Daging haiwan yang akan dikonsumsi itu pun akan berguna bagi tubuh. Walaupun istrinya sedang hamil. Cacat atau tidaknya anak yang dilahirkan bukan karena haiwan yang dibunuh suami atau ibu hamil, melainkan karena faktor lain. Seperti kelainan gen, pola hidup ibu hamil yang tidak baik atau yang lainnya.

¤ Mitos Membunuh Binatang Saat Isteri Hamil oleh oleh Ustadz Ammi Nur Baits (Dewan Pembina KonsultasiSyariah.com)

Kami tidak menjumpai adanya satupun dalil yang melarang para suami untuk membunuh atau menyembelih binatang saat istrinya hamil.
Beliau juga tidak pernah mengkaitkan antara tindakan membunuh binatang dengan kehamilan istri. Padahal kita sangat yakin, banyak istri sahabat yang hamil bertepatang dengan Idul Adha. Andaikan menyembelih binatang bisa berpengaruh buruk pada janin, tentu Nabi Muhammad SAW kan mengingatkannya.
Kita punya kaidah, meyakini sesuatu sebagai sebab terhadap sesuatu yang lain, padahal tidak memiliki hubungan sebab akibat, baik secara ilmiah maupun syariah maka termasuk perbuatan syirik kecil.
Dalam Hal ini, orang yang berkeyakinan, membunuh binatang saat istri hamil bisa menyebabkan janin cacat, dihadapkan pada dua tantangan:
Pertama, apakah ini terbukti secara ilmiah? Adakah keterangan ahli genetika atau ilmu terkait lainnya yang secara ilmiah menjelaskan hubungan demikian?
Jika tidak, kita berpindah pada tantangan kedua, apakah dalil yang shahih, baik dari Alquran maupun hadis yang menjelaskan hal tersebut?
Jika kedua tantangan ini tidak terpenuhi, berarti mitos itu sama sekali tidak terbukti secara ilmiah, dan meyakininya termasuk syirik kecil.
Dan perlu Anda ingat baik-baik, meskipun kesalahan ini termasuk syirik kecil, tapi dosanya sangat besar. karena itu, segera tinggalkan keyakinan ini.

Harlequin Ichthyosis adalah penyakit yang didapat penderita sejak lahir, kelainan genetik menyebabkan penderita mengalami kekeringan yang luar biasa pada kulit, dan masih ditambah dengan mata yang membengkak dan mulut yang melepuh pada saat lahir. Dengan kondisi seperti itu memang tidak banyak penderita Harlequin Ichthyosis yang mencapai usia dewasa. Kebanyakan dari mereka meninggal saat masih bayi .

MENYESAL SEUMUR HIDUP KALIAN KALAU DIABAIKAN !!PASTI KALIAN TERKEJUT KALAU MENDENGARNYA ATAU MEMBACANYA !!GAK DIDUGA TERNYATA “AIR REBUSAN JAGUNG”…BISA MEMBUNUH BEBERAPA PENYAKIT SEPERTI INI, DAN INI CARANYA

MENYESAL SEUMUR HIDUP KALIAN KALAU DIABAIKAN !!PASTI KALIAN TERKEJUT KALAU MENDENGARNYA ATAU MEMBACANYA !!GAK DIDUGA TERNYATA “AIR REBUSAN JAGUNG”…BISA MEMBUNUH BEBERAPA PENYAKIT SEPERTI INI, DAN INI CARANYA

Air rebusan jagung nyatanya bermanfaat untuk menyembuhkan beberapa penyakit, salah satunya yaitu untuk mengobati tekanan darah tinggi/hipertensi, diabetes, menyembuhkan batu empedu, menyembuhkan tekanan batu ginjal, serta untuk menghentikan kebiasaan mengompol pada anak.

1. Air rebusan jagung untuk mengobati tekanan darah tinggi
– Bahan yang diperlukah adalah 5-7 tongkol jagung muda serta 1 genggam rambut jagung
– Seluruhnya bahan di rebus dengan air 110 ml
– Saring air rebusan jagung tersebut, serta minum sehari-hari selama 7 hari.
2. Air rebusan jagung untuk pasien diabetes
– Rebus jagung tanpa mengeluarkan dari tangkainya karena diakui sisi inilah letak khasiatnya
– Sesudah masak minumlah air rebusan jagung tersebut dengan cara teratur seminggu dua hingga tiga kali
– Dengan ketekunan, pasti Anda bakal merasakan hasilnya.
3. Air rebusan jagung untuk menghentikan kebiasaan mengompol pada anak
– Bahan yang diperlukah yaitu 1 genggam rambut jagung
– Seduh rambut jagung serta minum 1 cangkir teh rambut jagung saat sebelum tidur.
– Jauhi menggunakan rambut jagung secara berlebihan, lantaran rambut jagung bisa menurunkan tekanan darah dengan cara drastis dalam waktu yang singkat.
4. Air rebusan jagung untuk menyembuhkan tekanan batu ginjal
– Bahan yang diperlukah yaitu jagung muda 4 tongkol, rambut jagung 1 genggam serta daun Keji Beling segar 8 helai.
– Semua bahan di rebus dengan air 110 ml
– Saring air rebusan jagung tersebut, serta minum sehari-hari.
– Jika batu ginjalnya telah keluar (berbentuk buih, butiran atau kerikil), hentikan pengobatan.
– Kemudian teruskan dengan jamu dari ramuan kumis kucing serta meniran.
– Cara membuatnya, seduh daun kumis kucing serta 30 gr daun meniran dengan air panas, kemudian minum airnya.
5. Air rebusan jagung untuk mengobati batu empedu
– Bahan yang diperlukah yaitu jagung muda 5 tongkol serta 5 gr herba kumis kucing segar.
– Seluruhnya bahan di rebus dengan air 110ml.
– Saring air rebusan jagung tersebut, serta minum sehari-hari selama 2 minggu.

ASTAGHFIRULLAH..!!! BUAT SEMUA UMAT MUSLIM DI SELURUH DUNIA”’ SEGERALAH BERTAUBAT,,,INI ADALAH TANDA-TANDA KIAMAT YANG SUDAH TERJADI DI MEKKAH..!!!! (( SEMOGA YANG MEMBACA DAN YANG MENYEBARKAN ARTIKEL INI ”MENDAPATKAN HIDAYAH DARI ALLAH SWT”DAN SELALU DILIMPAHKAN RIZKINYA )) AMINNNN… SILA KONGSIKAN YA.

ASTAGHFIRULLAH..!!! BUAT SEMUA UMAT MUSLIM DI SELURUH DUNIA”’ SEGERALAH BERTAUBAT,,,INI ADALAH TANDA-TANDA KIAMAT YANG SUDAH TERJADI DI MEKKAH..!!!! (( SEMOGA YANG MEMBACA DAN YANG MENYEBARKAN ARTIKEL INI ”MENDAPATKAN HIDAYAH DARI ALLAH SWT”DAN SELALU DILIMPAHKAN RIZKINYA )) AMINNNN… SILA KONGSIKAN YA.

Kiamat yaitu Rukun Iman kelima yang diakui umat Islam pasti akan terjadi. Namun tidak satu juga makhluk tahu kapan peristiwa akhir kehidupan alam dunia itu dapat berlangsung.

Akan tetapi Allah SWT melalui Rasulullah SAW sudah menyampaikan kabar tanda-tandanya. Mekkah jadi satu diantara kota di muka bumi yg dinamakan Nabi akan memberikan tanda bila kiamat sudah dekat. Tandanya yang dijelaskan nabi ini dahulu disangka tidak mungkin berlangsung. Namun apa yang ada di Kota Mekkah sekarang ini benar-benar memberikan kondisi seperti apa yang disampaikan oleh Nabi Muhammad dulu. Tanda tanda kiamat itu betul-betul sudah muncul di Mekkah. Apa sajakah? Itu penjelasannya.

1. Bangunan Tinggi Melebihi Gunung

Nabi Muhammad SAW menyampaikan kabar bila satu di antara sinyal bila kiamat telah dekat yakni saat di banyak bangunan yang tingginya melebihi gunung. Dalam satu cerita diterangkan bila bangunan-bangunan tingginya demikian menjulang. Ibnu Syaibah meriwayatkan dengan sanadnya pada Ya’la ibn Atha’ dari ayahnya, dia berkata : disuatu hari, saya membimbing tali kekang onta Abdullah ibn Amr, lantas beliau berkata :

“Apabila kalian telah saksikan galian-galian besar di Makkah, serta bangunan-bangunannya menjulang tinggi melebihi pegunungannya, jadi ketahuilah bila kiamat telah mendekatimu. (HR. Ibnu Abi Syaibah serta al-Arzaqi)

Dalam cerita lain Rasulullah SAW bersabda : ” Kiamat tidak akan berlangsung hingga gunung-gunung hilang dari tempatnya dan kalian saksikan perkara besar yang belum kalian saksikan ” (HR. Thabrani).

Pada zaman kehidupan Nabi, Kota Mekkah masihlah demikian tandus dan tidak terbayang bakal berdiri bangunan-bangunan tinggi seperti sekarang ini. Dan apakah yang berlangsung saat ini di Mekkah?

Tidak lain dan tidak bukanlah kota suci umat Islam ini sekarang ini tidak ubahnya Las Vegas di Amerika Serikat. Bahkan di di halaman Masjidil Haram bakal dibangun Mecca Royal Clock Hotel Tower. Tinggi gedung ini direncanakan berketinggian kian lebih 601 dan cuma selisih 200 mtr. dari gedung tertinggi dunia sekarang ini, yaitu Al Burj Khalifa Dubai.

Bagiamana dengan Arab Saudi yang sekarang ini tengah bangun gedung tertinggi didunia hingga menembus awan. Gagasannya, tinggi gedung bernama Jeddah Tower ini kian lebih 1 km. (Km) dan bakal mengalahkan Burj Khalifa yang hingga saat ini memegang rekor di Guinness World Record sebagai gedung paling tinggi dunia yang ada di Dubai.

Dalam satu kisah diterangkan bila disuatu hari malaikat Jibril menjumpai Rasullullah Saw

dengan bentuk manusia, Ia datang dengan kenakan pakaian yang

teramat putih warna rambut yang hitam kelam, Ia datang berdialog

dengan Rasullullah dan memberi pengajaran pada sahabat. Jibril kemukakan pertanyaan tentang Islam, Iman, dan Ihsan lantas Jibril ajukan pertanyaan tentang tanda kiamat, diantara jawaban nabi adalah :

” Apabila engkau lihat mereka yang jalan tanpa ada alas kaki, tidak gunakan baju, fakir dan pengembala kambing (lantas) berlomba buat bangunan yang tinggi ” (HR. Bukhari)

Di hadist lain di katakan, Lantas teman dekat Ibnu abbas kemukakan pertanyaan : ” Wahai Rasullullah, dan siapakah sebagian pengembala, orang tidak menggunakan sandal, dalam kondisi lapar dan yang miskin itu ” Beliau menjawab ” Orang arab ” (Musnad Ahmad, IV/332-334, NO 2926)

2. Gunung-Gunung di Mekkah Mulai Berlubang

Nabi juga menerangkan bila kiamat akan berlangsung apabila gunung-gunung di Kota Mekkah telah berlubang. Hal sejenis ini tentu sulit dipahami oleh beberapa orang ketika kehidupan Nabi. Namun nyatanya hal semacam itu sudah berjalan sekarang ini.

Gunung-gunung di Kota Mekkah sekarang ini sudah berlubang berbentuk terowongan. Makkah juga dijuluki Kota Terowongan lantaran memiliki beberapa puluh terowongan. Pada 2011 saja, Makkah memulai pembangunan 55 terowongan melalui pegunungan dan beberapa ruas jalan. Beberapa 10 salah satunya yaitu terowongan pejalan kaki dan sisanya untuk kendaraan bermotor. Jalur pejalan kaki dan kendaraan bermotor di buat terpisah. Keseluruhnya panjang terowongan yaitu 30 km..

Rasulullah SAW bersabda “Jika anda saksikan gunung-gunung di Mekkah ada lubang yang menembusinya”

Diluar itu, Ibnu Syaibah meriwayatkan dengan sanadnya pada Ya’la ibn Atha’ dari ayahnya, dia berkata : disuatu hari, saya membimbing tali kekang onta Abdullah ibn Amr, lantas beliau berkata : ” Bagaimana pendapat kalian, apabila kalian leburkan Ka’bah dan tidak tersisa ada batu yang masihlah menumpuk? Mereka menjawab : oleh kita yang beragama Islam? Beliau menjawab : benar, kalian yang beragama Islam. Seseorang ajukan pertanyaan : lalu apa lagi? Beliau menjawab : lantas ia akan di bangun dengan yang makin bagus darinya. Bila kalian telah saksikan galian-galian besar di Makkah, dan bangunan-bangunannya menjulang tinggi melebihi pegunungannya, jadi ketahuilah kalau kiamat telah mendekatimu.

3. Bayangan Kabbah Tak Lagi Tampak

Baginda Rasulullah SAW juga bersabda bila kiamat bakal berjalan bila Al-Sa’ah telah membentang bayangannya sampai bayangan Kabbah tidak bakal tampak. Al-Sa’ah yaitu satu di antara pengertian kiamat.

Sebentar di Arab, Al-Sa’ah juga miliki maksud sebagai jam. Karena 1tu Sheikh mengartikan dengan cara selekasnya waktu kiamat yangg hampir juga berjalan bila bayang menara jam menutupi Kaabah. Imam As Sayuti berkata megenai perkara ini, kalau masanya sangatlah hampir apabila di ambil maksud itu dengan cara selekasnya. Sekarang ini bayang-bayang menara jam sudah menutupi kabah. Mecca Royal Clock, bakal menutupi bayang-bayang Kabah.

Kes Cabul di Maahad Tahfiz- Ustaz Kazim sekarang berada di Balai Polis

Kes Cabul di Maahad Tahfiz- Ustaz Kazim sekarang berada di Balai Polis

Ipoh: Penceramah bebas Datuk Mohammad Kazim Elias akan mengambil tindakan undang-undang termasuk membuat laporan polis berhubung dakwaan berlakunya kejadian liwat dan gangguan seksual di pusat pendidikannya yang tersebar dalam media sosial baru-baru ini.

Beliau yang lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim Elias itu, menegaskan pencabulan seksual itu tidak pernah berlaku di Pusat Pendidikan Al Barakah, di sini dan dia tidak akan teragak-agak mengambil tindakan terhadap pihak yang cuba mencemarkan imej pusat pendidikannya serta imej Islam.

“Kami mempunyai dokumen yang berpaksikan keterangan saksi, rakaman video termasuk ketika perjumpaan dengan ibu-bapa pelajar yang dikatakan terbabit dalam kes berkenaan selain surat-surat berhubung kes ini.

“Semua bukti berkenaan akan diserahkan kepada peguam kami. Bersandarkan kepada reputasi sekolah, saya dan Islam itu sendiri, saya akan melihat kepada kesemua aspek yang ada bagi menentukan tindakan seterusnya,” katanya dalam sidang media di Pusat Pendidikan Al Barakah di sini hari ini.

Menurutnya, dakwaan yang dibuat itu adalah serius dan pihaknya akan memberikan kerjasama penuh kepada pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan terhadap dakwaan berkenaan.

“Kami berikrar untuk tidak berkompromi dalam apa jua cara sekiranya benar insiden berkenaan berlaku. Kami akan menyerahkan siapa juga yang terbabit kepada pihak berkuasa untuk dihukum mengikut lunas undang-undang walaupun membabitkan darah daging saya sendiri.

“Saya juga akan membuat tiga atau empat laporan polis berhubung dakwaan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh, membabitkan pihak yang membuat dakwaan, yang menyebarkan dan berkongsi dakwaan itu,” katanya.

Ustaz Kazim akan membuat laporan polis berkenaan pada 3 petang ini.

“Saya Rasa Saya Memang ‘Berjodoh’ Dengan Nenek Ni,” Pemuda Kongsi Pengalaman Menarik Hantar Warga Emas Pulang

“Saya Rasa Saya Memang ‘Berjodoh’ Dengan Nenek Ni,” Pemuda Kongsi Pengalaman Menarik Hantar Warga Emas Pulang

Negara kita Malaysia merupakan antara salah sebuah negara paling majmuk di dunia, kita hidup dengan aman dengan kepelbagaian bangsa, agama dan keturunan.

Sedangkan lidah lagikan tergigit, begitu juga dengan kita hidup bermasyarakat,walaupun kadang-kadang ada tercuit, lupakanlah, bayangkan betapa bahagianya hidup bermasyarakat tidak kira bangsa dalam satu komuniti.

Terbaca admin pagi ini satu kisah yang patut dicontohi oleh semua kita rakyat Malaysia, kisah seorang pemuda yang menumpangkan seorang warga emas, semangat seperti ini yang harus kita contohi tanpa mengira bangsa.

Jom kita baca perkongsian ‘brader’ Jamalee Bashah ini yang mendapat perhatian ramai netizen tidak kira bangsa.

Saya rasa saya memang berjodoh dengan nenek ni..

Ini Aunty Wong.

Saya pernah tulis mengenai beliau awal tahun ni. Masa pertama kali berjumpa, Aunty Wong sedang kesesakan nafas di kaki lima.

Kebetulan saya juga ada asma. Saya bagi Aunty Wong pakai inhaler saya dan kemudian hantar beliau ke farmasi.

Kali kedua masa tu tengah makan. Jemput Aunty, beliau tak mau. Beliau cuma nak bungkus.
Pagi ni lagi sekali jumpa beliau.

Aunty Wong nak balik rumah tapi bas tak ada dan beliau tak cukup wang untuk naik teksi. Saya tawar diri untuk hantar balik tapi masalahnya saya bawak 4WD. Tinggi.. beliau pulak kaki dah tak kuat sebab pinggul masuk besi..

Saya mintak kebenaran untuk dukung dan naikkan. Beliau bagi. Taklah berat mana pun orang tua ni..
Ini pertama kali hantar Aunty Wong balik..

Ya Allah jauhnya rumah dia..

Ermm.. taklah jauh mana sebenarnya, dalam 2km je. Tapi untuk seorang tua yang bertongkat dan ke mana-mana hanya berjalan kaki, 2km ni macam gunung tau..

Saya kongsi cerita ni nak mengajak rakan-rakan untuk sentiasa ringankan mulut bertanya jika ada ternampak mereka yang memerlukan..

Kita akan tahu dari body language dan riak wajah mereka. Terutamanya mata mereka.

Kita hidup dalam komuniti.

Dan komuniti adalah keluarga kita.

Perlu ambil berat antara satu sama lain.

Dalam Islam, mengambil berat perihal jiran adalah amat dituntut.

Selamat beramal..

——-

*Aunty Wong dalam gambor je nampak garang. Tapi kalau jumpa berdepan, beliau seorang yang sangat suka berborak..

Berikut adalah reaksi netizen.



Tahniah bro, perkongisan yang pendek tetapi memberi impak yang tinggi kepada perpaduan kita rakyat Malaysia. – Siakapkeli.my

7 GAMBAR. Ramai TERPESONA KELU Apabila Memasuki Masjid Ini. Ya Ianya Adalah Sebuah MASJID !!!

7 GAMBAR. Ramai TERPESONA KELU Apabila Memasuki Masjid Ini. Ya Ianya Adalah Sebuah MASJID !!!

 Pernahkah anda melihat sebuah masjid yang dibina tanpa sebarang reka bentuk luaran, namun dibina di bawah tanah? Tentu tidak pernah kan. Lebih-lebih lagi di Malaysia.

Masjid yang unik ini terletak di Abu Dhabi, Masjid unik ini diberi nama Masjid Moschee Moschea Camii. Terlihat unik kerana lokasi tempat ibadah tersebut berada di bawah tanah, yang terlihat sejuk sekali untuk menunaikan solat. Ramai jemaah yang dah solat di masjid ini merasakan rasa tenteram yang amat sangat. Sejuk walau tiada air cond. Jom lihat gambar-gambar masid ni… KREDIT DAIRISHARE.






PERINGATAN! JANGAN PASANG AYAT-AYAT RUQYAH DI DALAM KERETA!

PERINGATAN! JANGAN PASANG AYAT-AYAT RUQYAH DI DALAM KERETA!

Peringatan kepada anda serta keluarga anda yang mempunyai gangguan Mahluk Halus.

Jangan sesekali pasang ayat-ayat Ruqyah didalam kenderaan kerana orang yang mempunyai gangguan bila diperdengarkan ayat-ayat suci Al-Quran akan mempunyai tindak balas seperti meracau-racau ia cukup bahaya kepada pemanduan

Sekiranya gangguan bertambah agresif ada kemungkinan rsiko untuk terjun dari kereta dan kemalangan cukup tinggi.

Cukup hanya membaca doa menaiki kenderaan dan istighfar. Pesanan ikhlas dari saya.

APA ITU AYAT RUQYAH?

Ayat ruqyah ni ialah himpunan ayat al-Quran yang digunakan dalam tujuan perubatan dimana dibacakan kepada orang yang terkena sihir, atau gangguan jin dan ia salah satu daripada himpunan ayat suci Alquran untuk penawar dan menghalau jin. Bukanlah dikatakan ayat2 ini mempunyai kuasa menyembuhkan penyakit, Allah jua yang memperkenankan doa kita segalanya.

HIMPUNAN AYAT RUQYAH TERDIRI DARIPADA :

1 Al-Fatihah
2 Al-Baqarah 1-5
3 Al-Baqarah 102
4 Al-Baqarah 163-164
5 Al-Baqarah (Ayatul Kursi)
6 Al-Baqarah 285-286
7 Ali-Imran 18-19
8 Al-‘Araf 54-56
9 Al-‘Araf 117-122
10 Yunus 81-82
11 Toha 69
12 Al-Mukminun 115-118
13 As-Soffaat 1-10
14 Al-Ahqaaf 29-32
15 Ar-Rahman 33-36
16 Al-Hasyr 21-24
17 Al-Jin 1-9
18 Al-Ikhlas
19 Al-Falaq
20 An-Naas

Kalau nak download mp3 ni pun boleh..Kat 4shared…atau lau kita baca sendiri tak

sampai 15 minit pun..Yang penting kita berusaha dan bertawakal kepada allah… lau nak dalam bentuk adobe reader…beleh je tekan google terus…so ain download dalam dua2 bentuk…adobe dan mp3…

Biasanya, lau kita bacakan pada orang yang sakit…akan terdapat la simptom2 seperti berikut..

1)DENYUTAN JANTUNG MAKIN KENCANG
2)BADAN BERGEGAR
3)ADA BENDA BERGERAK-GERAK BAWAH KULIT
4)MENGANTUK/MENGUAP
5)BATUK
6)GELISAH
7)PANAS DI TENGKUK

Selepas mendengar ayat ini, insyaalah dapat menghalau jin yang berada dalam tubuh kita. Penjelasannya adalah mudah,jin yang berada dalam tubuh kita akan bergerak melalui saluran darah kita,ayat-ayat ruqyah syariah ini pula amat mustajab dalam menyakiti mereka,lalu mereka akan kucar-kacir dalam darah kita lalu menyebabkan degupan jantung kita bertambah kencang. Bagi pesakit-pesakit sihir pula,jin dalam badan akan membuatkan kita mengantuk apabila mendengar mp3 ruqyah syariah ini.Dan bagi kes saka,kita akan terasa panas ditengkuk….

seperti mana yang kita tau, dalam dunia perubatan islam, ayat-ayat alquran merupakan senjata penting untuk mengubati pesakit. Ain sendiri pernah membacakan ayat ruqyah ini pada orang yang terkena gangguan jin selama 4 malam dah berturut2 sebelum dia tidur..dan ternyata badannya sakit…panas membahang satu badan…dan ..yang sakit tu bukan orang lain dengan ain..melainkan orang yang ku cinta… memang kesian dekat dia kepanasan dan kesakitan.. namun apa yang mampu ain lakukan.. hanya doa daripada jauh…dan Allah yang melindunginya… so, untuk pengetahuan U allz, dia dah sakit selama 2 tahun 3 bulan.. Selama dia sakit tu, bermacam2lah dugaan kami..dan sekarang pun masih sakit jugak.. berubat dah ngan Dato Harun Din…tapi mugkin benda ini ambik masa yang lama..tapi me masih sabar menunggu dia..tapi yang peliknya dia xtau dia sakit gini…penat me..mmm… nanti lah cerita pasal dia…
so, untuk mengamalkan ayat ni untuk sesuatu tujuan:-

1) Bagi kesihatan diri dan keluarga,pasangkan cd/mp3 ini didalam rumah/premis perniagaan 3x sehari atau pasangkan dari malam sampai pagi (auto repeat).

2) Bagi pesakit gangguan jin,dilarang memasangnya didalam kereta,kesannya akan mengakibatkan kita mengantuk dan mengganggu pemanduan.

3) Bagi anak-anak yang menangis diwaktu malam,anda perlu pasangkan dengan kuat,insyaAllah jin/syaitan akan lari dari mengganggu anak-anak anda.

4) Untuk merawat histeria,sihir,saka dan lambat jodoh,sediakan 3botol besar air mineral,buka penutupnya dan pasangkan cd/mp3 ruqyah ini 3round sebelah air tadi (kira-kira 1jam 20minit).Air tadi dibuat minum seteguk untuk 3x sehari dan lakukan hari berikutnya sehingga air tadi habis.Tiap-tiap lepas solat perlu baca qursy 3x dan al insyirah 3x secara istiqomah.Kemudian sebelah malamnya pula,cd/mp3 ruqyah ini hendaklah dipasang dari malam sampai pagi selama sebulan.

5) Bagi memulihkan rumah/premis perniagaan yang bermasalah,cuma pasangkan 3x sehari untuk 3hari berturut-turut.

6) Jika kita sering mengalami masalah malas dan badan terasa berat,perdengarkan cd/mp3 ruqyah ini 3x sehari,insyaAllah kita akan cergas dan kembali bersemangat.

Credit: mynewsvibes

Nurse, Mak Saya Berak – Teguran Doktor Buat Anak Kononnya Mahu Menjaga Ibu Sakit Tapi Sebenarnya..

Nurse, Mak Saya Berak – Teguran Doktor Buat Anak Kononnya Mahu Menjaga Ibu Sakit Tapi Sebenarnya..

“Seorang ibu boleh menjaga 10 orang anak tetapi 10 orang anak belum tentu dapat menjaga seorang ibu.”

Ternyata perkara sebegini memang benar-benar berlaku dalam kehidupan masyarakat kita hari ini. Buktinya di depan mata, cuba pergi ke rumah jagaan orang-orang tua. Selami kisah mereka pasti korang akan terkejut.

Ibu bapa korbankan segalanya untuk anak-anak tapi apa yang mereka dapat cukup menyakitkan. Doktor muda ini kongsikan kisah anak yang kononnya mahu menjaga ibu bapa semasa terlantar di hospital namun hakikatnya.

Nak pass menunggu

“Doktor, sister ada tak? Saya nk pass menunggu. Pass menunggu mak saya”

Kenapa nak tunggu? Kat hospital kan ada nurse dgn doktor jaga dia.

” kalau anak-anak dia yg jaga lg senang doktor.”

Then when doctors and nurses are busy resuscitating and attending emergency cases, orang yg kononnya nak “menjaga” tadi datang menyibuk,

“Err… staff nurse, mak saya berak la. Bole tukarkan pampers tak?
Doktor, air liur mak saya meleleh la, boleh lap kan tak?.

Sebenarnya, kau menunggu mak kau yg sakit kat hospital tu untuk apa? Ingatkan bila keluarga sendiri dah ada sebelah, dapat mudahkan kerja staff nurse. Padahal lagi menyusahkan staff nurse. Setiap 2 minit panggil suruh tukar pampers padahal nurse tengah tengok pesakit lain yg lebih memerlukan. Bila staff nurse lambat, marah-marah pulak.
Benda kecil tak boleh buatkan

Seriously, kau “menunggu” untuk apa? Kononnya nak “menjaga”. Apa yg kau jaga kalau setakat berak kencing mak xleh buat sendiri. Kalau setakat tolong suapkan makanan, xperlu lah guna alasan kononnya nak menjaga mak la apa lah.

“Oh saya takut tersalah pegang takut nanti jarum tercabut, tulang mak patah, kena luka”.
Honestly, kau nak menunggu untuk apa? Menjaga? Apa yg kau jaga kalau berak, kencing pampers mak xleh tukar. Sekian.

Teringat 2-3 minggu lepas. Tengah manual bagging patient, ada relative patient lain dtg cuit, ” doktor mak saya dah berak xde org tukar pampers.” And aku nampak sekampung sanak saudara duduk sekeliling pesakit tu xde pun boleh tolong cuci berak.

Emo sikit. Sebab malam tadi pun terjadi lagi. Sekian.
Lagi skali, kau tunggu untuk apa?

Lebih 18000 Shares Di Facebook, Wanita Ini Kongsi Tips Legakan Batuk & Selsema Anak Guna 2 Bahan Je!

Lebih 18000 Shares Di Facebook, Wanita Ini Kongsi Tips Legakan Batuk & Selsema Anak Guna 2 Bahan Je!

Dengan faktor cuaca dan kebersihan sekarang ini, anak-anak mudah terdedah dengan jangkitan demam, batuk, selsema dan sebagainya. Walaupun dah ambil ubat yang dibeli di klinik masih lagi tak baik-baik.

Apa kata ibu-ibu cuba guna cara yang dikongsi wanita ini pula, hanya sapukan minyak bawang putih di badan anak untuk melegakan batuk dan selsema mereka. Cara nak buat pun memang sangat mudah. Dua bahan je! Lepas ni memang kena buat stok standby okay?

Sapu dekat badan pada waktu malam dan siang lepas mandi, 3 hari je batuk & kahak hilang

#justforsharing

Lebih kurang 4 hari lepas tergerak jugak hati nak buat ?minyak bawang putih? ni memandangkan batuk anak-anak makin kuat. Nak nak si kakak Ayra. Selang seli ubat & madu, makin banyak pulak bunyi kahak.

Bukan tak pernah ada orang share pasal khasiat minyak nih tapi biasalah sikap tangguh-tangguh bermaharajela. So risaukan kakak dan adik yang malam-malam je batuk kuat sampai muntah-muntah, ibu pun terus buat minyak nih.

Rupanya sangat berkesan!!!!

Malam pertama sapu dekat dada, belakang badan, pangkal hidung, betis dan tapak kaki, malam tuh jugak dedua tidur lena!! Ajaib tak ajaib. Sambil sapu tuh jangan lupa selawat berterusan!! Siang lepas mandi pun sapu jugak. Ni dah 3 malam buat alhamdulillah batuk adik memang hilang. Kahak kakak pun dah tak dengar dah. Kenapalah tak cuba dari awal. CUBA DULU!
Guna dua bahan je

Bahan-bahan pun sangatlah senang je
1. baby oil
2. bawang puteh
3. kerajinan ibu masing-masing

Bakar bawang putih dengan kulitnya sekali

Kopek kulit, ketuk sikit biar pecah dan campur dengan baby oil. Kalau botol baby oil tuh kecik, sumbat je bawang tu terus dalam botol. Macam hakak baby oil botol besar, so asing 3 suku masukkan dalam botol lain.

Ini lah hasilnya. Goncang-goncang sikit & terus sapu kat anak. InshaaAllah sangat membantu kurangkan batuk & selsema.

Ikhlas,

-ibu yang lega