Month: April 2017

SAYU: “Ya Allah.. Gugurkan Juga Dosaku”, Kisah Derita Ustaz Hanafi Setelah Kimoterapi…

SAYU: “Ya Allah.. Gugurkan Juga Dosaku”, Kisah Derita Ustaz Hanafi Setelah Kimoterapi…

SAYU: “Ya Allah.. Gugurkan Juga Dosaku”, Kisah Derita Ustaz Hanafi Setelah Kimoterapi…

Gambar terkini Ustaz Hanafi. FOTO ihsan Ustaz Hanafi

Kuala Lumpur: “Ya, rambut saya dah mula gugur kesan daripada tiga kali kimoterapi, badan saya tak kuat sangat, tapi saya tetap pergi ceramah dan program dakwah.”

Demikian kata pendakwah, Ustaz Mohamed Hanafiah Abdul Malek, 43, mengenai keadaan kesihatannya selepas disahkan menghidap kanser limfoma pada 31 Januari lalu.

“Walaupun lemah, saya kena kuat semangat dengan merasai mujahaddah iaitu susah payahnya berdakwah.

“Jadual kerja saya macam biasa, terima jemputan di luar ibu negara. Alhamdulillah boleh berehat sedikit kerana ada pembantu yang memandu kereta,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, hari ini.

Kisah beliau yang lebih mesra dipanggil Ustaz Hanafi mendapat perhatian netizen di Facebook (FB) apabila dia memuat naik gambar rambutnya yang gugur dengan kapsyen “Alhamdulllilah.. Ya Allah.. Gugurkan juga dosa-dosaku”.

“Kalau saya berceramah, orang tak nampak saya sakit, habis saja ceramah saya akan nampak lemah sehingga pernah terpaksa memendekkan tempoh ceramah.

“Doktor pesan saya tidak boleh terdedah kepada orang yang mengalami batuk atau demam kerana paru-paru saya akan mudah dijangkiti. Jadi saya akan pakai topeng muka,” katanya yang mempunyai sembilan anak dan menetap di Taman Sri Gombak, di sini.

Ustaz Hanafi berkata, dia masih kekurangan dana untuk menampung kos baki enam kali kimoterapi dianggarkan RM500,000 walaupun sudah menjual motosikal berkuasa tinggi model Kawasaki GTR1400.

“Kos kimoterapi memang tidak cukup. Saya sudah jual motosikal saya, apapun doakan saya. Saya sangat terharu apabila orang ambil berat pasal saya, tak tahu nak balas jasa orang yang bantu saya.

“Sampai hari ini rasa macam mimpi apabila kisah saya ditularkan. Sebelum ini saya banyak upload (muat naik) kisah orang lain, sekarang orang tular kisah saya,” katanya.

Dalam perkembangan lain, beliau sedang menyiapkan Rumah Kebajikan Al Habbah di Selayang, iaitu pusat penempatan anak-anak yatim, miskin, mualaf dan anak-anak terbuang.

Sumbangan untuk rumah berkenaan boleh disalurkan ke akaun: 

  • CIMB: 8602541165 (Sekolah Tahfiz Al Habba) 
  • Bank Islam Berhad: 122250100003680 (Al Habbah)
Sumbangan peribadi kepada Ustaz Hanafi pula boleh disalurkan ke akaun: 
  • CIMB: 7001645436  (Mohamed Hanafiah Abdul Malek)
  • Maybank: 162405085541 (Mohamed Hanafiah Abdul Malek)
  • Bank Islam: 14162020096634 (Mohamed Hanafiah Abdul Malek)
sumber : metro
TALIBAN: “Satu Helai Saja Rambutnya Jatuh, New Delhi Akan Rata Dengan Tanah”, Ini Respond Keras Taliban Kepada Kerajaan India Yang Ancam Mahu Siksa Dr Zakir Naik…

TALIBAN: “Satu Helai Saja Rambutnya Jatuh, New Delhi Akan Rata Dengan Tanah”, Ini Respond Keras Taliban Kepada Kerajaan India Yang Ancam Mahu Siksa Dr Zakir Naik…

TALIBAN: “Satu Helai Saja Rambutnya Jatuh, New Delhi Akan Rata Dengan Tanah”, Ini Respond Keras Taliban Kepada Kerajaan India Yang Ancam Mahu Siksa Dr Zakir Naik…

Taliban bereaksi keras atas ancaman india terhadap ulama tersohor dokter zakir naik.sejurus ulama itu melaporkan niatnya buat tidak pulang ke india guna kerana dituduh sebagai pengganas agama.

 dikutip dari malaysia today,  minggu ini, zakir naik sekali lagi menegaskan bahawa dirinya bersedia ditilik atas tuduhan menyebarkan propaganda terorisme seperti yang mahu diselidik autoriti india, namun dia cuma mahu elak sebarang ancaman siksa buat dirinya.

“saya tidak mahu disiksa, ” katanya, minggu ini. “saya sudah berkata kalau hendak jalankan penyiasatan atau temubuat perkara tersebut boleh dibuat melalui skype, telepon, mahupun rakaman video, ” ucapnya.

“jika aku pulang ke India, mereka hendak menyiksa aku. buat apa aku kembali? ” tutur laki – laki yang telah jadi penduduk tetap malaysia sepanjang 5 tahun terakhir itu.

terlebih lagi zakir naik mempersilakan pemerintah india mencarinya di malaysia jika mereka mahu libatkan interpol dalam penyiasatan berkaitan terorisme terhadapnya. menurut Dr Zakir penyiksaan, adalah perkara biasa di India terhadap umat muslim.

zakir naik dikala ini masih jadi buruan pihak india dalam kaitan dengan penyelidikan permasalahan terorisme. organisasi yang dipandu zakir naik, islamic research foundation (irf) , jadi fokus penyelidikan terpaut dengan terorisme di india. organisasi itu telah dilarang di india.

sedangkan itu, juru bicara taliban, zabihullah mujahid berkata kalau ancaman itu menggambarkan wujud penghinaan tehadap umat islam di dunia.

“kami tidak hendak membiarkan perkara itu terjadi. seandainya satu helai saja rambut doktor zakir naik jatuh akibat siksaan polis india, kami tidak dapat jamin New delhi masih wujud seperti sekarang, ” ucap mujahid, dikutip dari afp.

seperti semua tahu, taliban baru saja menggoncang dunia dengan melaksanakan penyerangan terhadap suatu pangkalan tentera afghanistan.

akibat gempuran itu, lebih dari 100 orang maut dan juga cedera. seseorang pejabat berkata kepada reuters, paling tidak terdapat 140 tentara maut dan juga banyak yang cedera. pejabat lain berkata, jumlah korban tewas dapat lebih banyak lagi.

Malaikat Yang Belum Pernah Turun ke Bumi Pun Turut Serta Menguruskan Jenazahnya! Siapakah Dia???

Malaikat Yang Belum Pernah Turun ke Bumi Pun Turut Serta Menguruskan Jenazahnya! Siapakah Dia???

Malaikat Yang Belum Pernah Turun ke Bumi Pun Turut Serta Menguruskan Jenazahnya! Siapakah Dia???

Hidayah Allah subhanahu wa ta’ala sungguh di luar sangka manusia. Allah berikan kepada siapa pun yang Dia kehendaki. Boleh jadi yang semula membenci iman, kini begitu mencintainya. Hidayah itu tak melulu bagi golongan miskin papa, tak pula khusus bagi para dermawan yang berharta. Bila hidayah telah menetap kuat dalam dada, seribu rintangan tak berarti dalam derap langkahnya.

Tersebutlah kisah yang masyhur tentang seorang sahabat yang begitu mulia, Sa’ad bin Mu’adz radhiyallahu ‘anhu. Lantas siapakah Sa’adz ini yang sampai dikisahkan mampu mengguncang singgahsana Allah SWT dan membuat puluhan ribu malaikat menantikannya?

Salah Satu Sahabat, diantara deretan orang-orang terbaik disekitar Nabi, dialah Saad bin Muadz R.A, golongan Anshar yang masuk Islam usia 31 tahun dan syahid di usia 37 tahun. Beliau mendapat tempat yang istimewa. Kematiannya mengguncang arasy, ruhnya disambut 70.000 malaikat, jenazahnya dibawa dan diantar puluhan ribu malaikat, hingga para sahabat berkata:

“Tidak ada jenazah yang lebih ringan daripada jenazah Saad, padahal dia adalah berpostur tinggi, gemuk, dan kekar” (Sirah Ibnu Hisyam)

Apa istimewanya Saad? Salah satu yang banyak dilukiskan sejarawan adalah keberanian dan pembelaannya terhadap Islam, keberaniannya yang tiada tanding, dan jiwa ksatrianya yang unggul. Ketika perang Badar tiba. Nyali kaum muslimin diuji. Bukan saja menghadapi kekuatan Quraisy yang tidak berimbang, tapi tekanan psikologis yang mendera menguji keimanan dan keberanian.

Rasulullah saw. mengumpulkan sahabat-sahabatnya dari golongan Muhajirin dan Anshar untuk bermusyawarah dengan mereka tentang urusan perang Badar. Rasulullah berkata:

“Kemukakanlah buah fikiran kalian, wahai sahabat…!”

Maka, bangkitlah Sa’adz bin Mu’adz dan berkata,

“Wahai Rasulullah, kami telah beriman kepada Anda, kami percaya dan mengakui bahwa apa yang Anda bawa itu adalah hal yang benar, dan telah kami berikan pula ikrar dan janji-janji kami. Maka, laksanakahlah terus ya Rasulullah apa yang engkau inginkan, dan kami akan selalu bersamamu. Dan, demi Allah yang telah mengutusmu membawa kebenaran, seandainya engkau mengadapkan kami ke lautan ini, lalu engkau menceburkan diri ke dalamnya, pastilah kami akan ikut mencebur, tak seorang pun yang akan mundur dan kami tidak keberatan untuk menghadapi musuh esok pagi! Sungguh kami tabah dalam pertempuran dan teguh menghadapi perjuangan. Dan, semoga Allah akan memperlihatkan kepadamu tindakan kami yang menyenangkan hati. Maka, marilah kita berangkat dengan berkah Allah Taala.”

Mendengar perkataan Sa’adz yang mengharukan itu, Rasulullah saw bangga dan gembira, lalu berkata kepada kaum muslimin,

“Marilah kita berangkat dan besarkan hati kalian karena Allah telah menjanjikan kepadaku salah satu di antara dua golongan! Demi Allah, sungguh seolah-olah tampak olehku kehancuran orang-orang itu (Quraisy)”

Di saat-saat terakhir kehidupan Sa’ad bin Mu’adz radhiyallahu ‘anhu, Ia pun mengembuskan nafas terakhirnya, dimana ia wafat di pangkuan orang yang paling ia cintai, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda ketika memakamkan jenazahnya,

اهۡتَزَّ عَرۡشُ الرَّحۡمٰنِ لِمَوۡتِ سَعۡدِ بۡنِ مُعَاذٍ

“Arsy Ar-Rahman bergetar dengan berpulangnya Sa’ad bin Mu’adz.” [H.R. Bukhari dan Muslim]. Lihatlah, betapa mulianya Sa’ad radhiyallahu ‘anhu hingga Arsy Allah pun bergetar saat kepergiannya. Abu Sa’id al-Khudri radhiyallahu ‘anhu berkata, “Aku adalah salah seorang yang menggali makam untuk Sa’ad, dan setiap kami menggali satu lapisan tanah, tercium oleh kami wangi kesturi.”

Anas bin Malik radhiyallahu ‘anhu mengatakan, “Saat kami membawa jenazah Sa’ad bin Mu’adz, kaum munafikin mengatakan betapa ringannya jenazahnya, (padahal Sa’ad adalah) seorang yang tinggi besar. Maka Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam berkata, 

‘Sungguh para malaikatlah yang menggotongnya.’”


Disebutkan dalam hadis Sa’ad bin Abi Waqqash bahwa Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, 


“Sungguh ada 70.000 malaikat yang turun saat kematian Sa’ad bin Mu’adz. Mereka belum pernah turun ke bumi sebelum ini.”


Sungguh para penduduk bumi dan penduduk langit telah mengakui akan keutamaan Sa’ad. Beliau wafat pada tahun ke-5 H, ketika itu usia beliau 37 tahun, dan dimakamkan di pemakaman Baqi’ di Madinah.

Sahabat, pertanyaannya, dimanakah posisi kita dalam menunjukkan keberanian membela agama Allah, menyuarakan kebenaran, dan berani mengambil resiko? Wahai Saad. Engkaulah salah satu penghulu kaum Anshar, tauladan kami. Semoga kami bisa mengikuti langkahmu. Aamiin.

TERKINI: Korea Utara Dakwa Mereka Menyokong Perjuangan Rakyat Palestine Dan Mendakwa Israel Mencabar Kesabaran Korea Utara!!!

TERKINI: Korea Utara Dakwa Mereka Menyokong Perjuangan Rakyat Palestine Dan Mendakwa Israel Mencabar Kesabaran Korea Utara!!!

TERKINI: Korea Utara Dakwa Mereka Menyokong Perjuangan Rakyat Palestine Dan Mendakwa Israel Mencabar Kesabaran Korea Utara!!!

Kim Jong Un sedang menyelia latihan perang tenteranya

Korea Utara menyelar Israel pada hari Sabtu lepas sejurus selepas Menteri Pertahanan Israel memanggil kerajaan kera sumbang tersebut sebagai rejim “gila dan Kumpulan radikal,” Israel juga menuduh Korea Utara sekutu Syria dan Kumpulan Hezbollah.

Oleh kerana ini, ketegangan antara Amerika Syarikat dan Pyongyang semakin tegang dan mempunyai “implikasi besar” untuk Israel.

Satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Kementerian Luar Korea Utara bahawa Avigdor Lieberman “melulu” dan “kotor”dan “jahat tingkah laku”. Menurut DPRK Israel sudah mencari pasal kerana telah memberikan satu bentuk “cabaran kepada DPRK.”

Menteri Pertahanan Israel Avigdor Lieberman 

Dalam Kenyataan, Korea Utara menghina Israel sebagai “negara haram dan pemilik nuklear haram di timur tengah di bawah naungan Amerika Syarikat” Dikatakan komen Lieberman ini adalah sebahagian daripada “helah sinis” untuk melarikan diri kritikan terhadap pendudukan “wilayah-wilayah Arab” dan “jenayah terhadap kemanusiaan.”

Korea Utara berkata ia adalah “sepenuhnya menyokong perjuangan rakyat Palestin… [penubuhan] sebagai negeri yang Merdeka dengan Alquds sebagai ibu negaranya,”menggunakan nama Arab untuk Jerusalem.

Selepas menyatakan bahawa ia adalah hak Korea Utara memiliki senjata nuklear, penyata melanjutkan dengan mengatakan bahawa “semangat kesetiaan dan ketaatan kakitangan dan rakyat DPRK akan menghentam tanpa belas kasihan kepada sesiapa berani menyakiti kewibawaan kepimpinan tertinggi”

“Israel juga dinasihatkan untuk berfikir dua kali tentang akibat kempen memburuk-burukkan pihak DPRK,”

Korea Utara ini dianggap sebagai salah satu negara dunia yang sangat merbahaya dan bermusuhan terhadap Israel. Dalam dekad yang lalu, korea utara telah memberi latihan dan pelbagai teknologi untuk entiti-entiti yang dianggap musuh negara Yahudi, termasuk Iran, program peluru berpandu yang mendapat manfaat besar daripada bantuan Korea Utara.

Menurut laporan asing, Korea Utara turut terlibat dalam membantu Syria yang membina reaktor nuklear, yang musnah dalam serangan yang berpunca daripada Israel pada tahun 2007.

Sabtu di penyata ini tidak kali pertama kritikan terhadap Korea Utara oleh pegawai-pegawai Israel menimbulkan jawapan garang Pyongyang. Di Disember 2015, Korea Utara fumed pada Israel selepas Perdana Menteri Benjamin Netanyahu dituduh DPRK kononnya untuk “menegakkan pemerintahan diktator tanpa belas kasihan dan radikal,” semasa melawat ke Jepun. Memanggil Netanyahu di kata “satu penghinaan unpardonable”, Korea Utara dicaj pada pendudukan Israel di Palestin.

Korea Utara juga telah mengkritik Israel pada majlis-majlis lain, pengisian pada dengan petempatan di tebing Barat, urusannya semasa Perang 2014 di Gaza dan dikatakan airstrikes Israel di Syria.

Patutkah Anda Dedah Anak Anda Dengan iPad? Steve Jobs Kata JANGAN!!! Ibubapa Tolong BACA!!!

Patutkah Anda Dedah Anak Anda Dengan iPad? Steve Jobs Kata JANGAN!!! Ibubapa Tolong BACA!!!

Patutkah Anda Dedah Anak Anda Dengan iPad? Steve Jobs Kata JANGAN!!! Ibubapa Tolong BACA!!!

Apabila wartawan New York Times Nick Bilton bertanya Steve Jobs “Jadi anak-anak anda mesti suka iPad?”, soalan itu adalah lebih kepada andaian daripada soalan memprovokasi. Lagipun, berjuta-juta kanak-kanak di seluruh dunia suka aplikasi yang menyeronokkan, berwarna-warni dan pendidikan kanak-kanak yang ditawarkan di kedai Apple, mengamalkan kesederhanaan ikon peranti. Ini adalah mengapa sambutan berterus terang pekerjaan adalah benar-benar tidak dijangka.

“Mereka tidak dibenarkan gunakan ipad”, katanya. “Kami menghadkan berapa banyak teknologi yang digunakan anak-anak kita di rumah”. Pengasas bersama Apple dan CEO menyelia perkembangan perintis iMac, iTunes, iPhone dan iPad, tetapi sebenarnya terhad pendedahan anak-anaknya telah kepada teknologi.

Apabila kemajuan semakin pesat, telefon pintar, tablet, konsol permainan dan komputer riba menjadi satu bahagian yang semakin besar dalam zaman kanak-kanak. Permainan sebenar dan Sukan telah telah ditolak ke satu bahagian sempit dunia, manakala dunia digital telah melangkah ke hadapan. Cahaya dari skrin telah digantikan kepada rough-and-tumble standard, manakala kanak-kanak di bawah 10 akan benar-benar menjadi ketagih untuk peranti mereka. Ia adalah sebuah imej yang sedih orang kanak-kanak yang seolah-olah lebih tidak bersalah dan lebih nyata.


Sementara sesetengah ibu bapa memberikan akses tanpa had, dengan segala macam teknologi walaupun dalam tidur, orang lain akan lebih ketat. Ia adalah biasa untuk masa sesi Permainan, menggunakan telefon bimbit pay-as-you-go dan hanya membenarkan capaian internet untuk kerja rumah. Sekolah-sekolah bebas-tech juga bakal dibina sebagai satu alternatif seluruh Amerika. Pertubuhan seperti The Waldorf School adalah rak-rak buku komputer-percuma, dengan blackboards daripada papan yang bijak dan lengkap.
Agak merisaukan apabila golongan celik teknologi yang memilih gaya keibubapaan ini. Chris Anderson adalah bekas editor berwayar, dan sedang bekerja sebagai CEO robotik 3D. Beliau menjelaskan dalam The New York Times mengapa beliau tidak mahu anak-anaknya lima memeluk dunia digital terlalu awal, mendakwa dia dan isterinya telah “melihat bahaya teknologi Mai”.
Ia telah diperhatikan bahawa pembelajaran telah menjadi kurang imaginasi dan kurang kreatif, manakala memori terhakis oleh bekalan berterusan maklumat daripada Google. Bilangan anak-anak muda yang meningkat dirawat kerana kelakuan kompulsif disebabkan oleh perbelanjaan yang terlalu lama pada peranti mereka. Guru-guru mendakwa kanak-kanak kekurangan ketangkasan jari dan kemahiran sosial yang asas daripada kekurangan permainan interaktif, dan terdapat video YouTube tragis daripada cuba untuk meleretkan majalah mensasarkan untuk membuka kunci itu.
Memang semula jadi mahu melindungi anak anda dari dalam perkara-perkara buruk yang berlaku di dunia, pada masa itu sekurang-kurangnya. Di alam internet, ia adalah sukar untuk mengawal pendedahan ini. Terbitan lucah, buli dalam talian dan diperbesarkan sebaya tekanan semua datang dengan Wilayah.
Apabila generasi internet semakin membesar, ia menjadi mustahil untuk menilai kerosakan sebenar teknologi yang berlebihan yang dilakukan untuk anak-anak kita. Mujurlah, ibu bapa mempunyai pilihan.
Mahu Rakyatnya Perbanyakkan Amalan, Rakyat Brunei Diarah Bekerja Hanya 6 Jam Sepanjang Ramadhan!

Mahu Rakyatnya Perbanyakkan Amalan, Rakyat Brunei Diarah Bekerja Hanya 6 Jam Sepanjang Ramadhan!

Mahu Rakyatnya Perbanyakkan Amalan, Rakyat Brunei Diarah Bekerja Hanya 6 Jam Sepanjang Ramadhan!

Sempena bulan Ramadhan tahun ini, Sultan Brunei, Duli Yang Maha Mulia Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah, menitahkah rakyatnya untuk bekerja selama 6 jam sahaja setiap hari.

Perkara tersebut diberitahu melalui Surat Keliling Jabatan Perdana Menteri Negara Brunei Darussalam.

Bagi mereka yang bekerja di Kementerian dan Jabatan Kerajaan, waktu bekerja pada hari Isnin sehingga Khamis adalah pada pukul 8 pagi hingga 2 petang. Manakala, pada hari Jumaat pula adalah dari pukul 8 pagi hingga 11.30 pagi.

Sementara bagi pekerja yang bergaji hari pula, masa bekerja hendaklah dikurangkan selama satu jam dari waktu bekerja biasa.

Kalau ikutkan hanya negara-negara Eropah sahaja yang mengamalkan waktu kerja seperti ini dan boleh dikatakan produktiviti kerja mereka sangat tinggi.

Memang best sangat. Mesti ramai yang nak berhijrah ke Brunei lepas ni.

(Foto)TERKINI: JUSTIN TRUDEAU Perdana Menteri Muda Canada Sudah Memeluk Agama ISLAM??

(Foto)TERKINI: JUSTIN TRUDEAU Perdana Menteri Muda Canada Sudah Memeluk Agama ISLAM??

(Foto)TERKINI: JUSTIN TRUDEAU Perdana Menteri Muda Canada Sudah Memeluk Agama ISLAM??

Perdana Menteri Canada mengumumkan berita gembira beliau
Perdana Menteri Canada, Justin Trudeau, juga digelar sebagai “Obama Canada”, telah mengumumkan beliau bertukar agama dari Kristian kepada Islam.
Dalam satu sidang akhbar 13 minit pada hari Jumaat, Trudeau menjelaskan keputusannya dalam hidupnya:
“Selepas Mesyuarat beribu-ribu pelarian Syria baru, mendengar kisah-kisah mereka dan belajar lebih lanjut mengenai agama Islam, saya telah belajar untuk mencintai Islam dan orang-orang Islam. Islam menggalakkan keamanan, bukanlah keganasan dan adalah sebenarnya lebih Aman daripada agama Kristian. Aku merasa seperti ini adalah agama yang harus saya anuti “laporan theglobalsun.com 
Semasa sidang akhbar tersebut, Trudeau dielakkan soalan tentang isterinya, Sophie, dan kanak-kanak menukar. Semua Ministe Perdana akan berkata tentang subjek adalah bahawa mereka sangat menyokong keputusan beliau, tetapi tidak bersedia untuk komen.

pasangan itu kini sedang tidur di katil berasingan, di bilik yang berasingan. Kadang kala  di yang berasingan.
Gambar Justin Trudeau memeluk Islam, beliau baru ditemui iman.

 
 

AWAS JANGAN CEPAT TERPEDAYA!!!

Hoax ataupun berita palsu ini asalnya dari lamanweb Vatican enquirer ini yang terkenal dengan penyebaran berita palsu:
Kemudian editor surat khabar HARAKAH yang cuai pula mencedok terus fakta palsu ini tanpa usul periksa:
Kalaulah berita tu betul tak kan lah, setelah peluk ISLAM beliau peluk agama SIKH pula kot???
Apa pun berlaku sama-sama kita doakan HIDAYAH betul-betul sampai kepada perdana menteri muda ini yang memang sangat rapat dengan rakyat ISLAMnya dan kerap mengkritik dasar TRUMP ini…
TERKINI: Israel Sudah Mula Guna Jentera Perang DAJJAL, “WaterWar” Buat 200000 Warga Palestine Hidup TANPA AIR!!!

TERKINI: Israel Sudah Mula Guna Jentera Perang DAJJAL, “WaterWar” Buat 200000 Warga Palestine Hidup TANPA AIR!!!

TERKINI: Israel Sudah Mula Guna Jentera Perang DAJJAL, “WaterWar” Buat 200000 Warga Palestine Hidup TANPA AIR

ilustrasi 

Jentolak Israel sedang musnahkan kediaman warga Palestine [Wisam Hashlamoun/Apa Images]

Jentolak Israel memusnahkan semua paip air yang menyediakan perkhidmatan ke Kampung Bardala pagi semalam di di utara tebing Barat Daerah daripada Tubas.

Israel racun tanah Palestine

Mutaz Bisharat, seorang pegawai yang mengawasi aktiviti penempatan di Lembah Jordan, Palestin memberitahu Ma’an bahawa empat jentolak Israel, diiringi oleh jip tentera Israel dan pegawai-pegawai daripada pentadbiran sivil Israel dimusnahkan semua talian utama yang menyediakan Bardala dengan air, meninggalkan sebahagian daripada 3,500 penduduk Kampung tanpa akses kepada mana-mana air.

200 000 Warga Palestine di tebing Barat yang diduduki tidak mempunyai akses kepada air

Bisharat menambah bahawa tentera Israel mendakwa bahawa penduduk kampung telah mencuri air melalui talian untuk menggunakan air untuk pertanian dan penternakan. Tetapi Bisharat menolak tuduhan.

Israel tidak menyediakan rakyat Palestin dengan air yang mencukupi, Bisharat berkata, dan kerajaan Israel bertujuan untuk menghalau rakyat Palestin dari rumah masing-masing.

WaterWar

Awal tahun ini, pasukan Israel memusnahkan saluran paip air yang menyalurkan air kepada masyarakat Badwi Al-Hadidiya dan Al-Ras Al-Ahmar di utara Lembah Jordan, Tenggara Daerah Tubas.

Amnesti Antarabangsa menganggarkan bahawa sehingga 200,000 rakyat Palestin di tebing Barat tidak mempunyai akses kepada air.

GEMPAR!!! Misteri Tulisan “KAF-FA-RA” Di DAHI DAJJAL Telah TERBONGKAR!!!

GEMPAR!!! Misteri Tulisan “KAF-FA-RA” Di DAHI DAJJAL Telah TERBONGKAR!!!

GEMPAR!!! Misteri Tulisan “KAF-FA-RA” Di DAHI DAJJAL Telah TERBONGKAR!!!

Salah satu peristiwa menjelang akhir zaman adalah ditandai dengan munculnya sosok Dajjal. Sosok Dajjal ini sampai sekarang masih menyisakan misteri. Sebagian orang mencoba menakwilkan bahwa yang dimaksud Dajjal bukanlah sosok manusia melainkan rezim yang menguasai dunia. Sebagian mereka memaksakan diri untuk membuat cerita Dajjal ini menjadi masuk akal dengan mengatakan bahwa semua hadits mengenai Dajjal ini memiliki makna kiasan dan simbolisme saja.

Namun masalahnya, sekali kita menetapkan bahwa sosok Dajjal yang dimaksud ini bukanlah sosok makhluk yang sebenarnya, melainkan sebuah simbol kiasan, maka harus dijelaskan pula makna simbol dari sekian banyak hadits yang menerangkan tentang Dajjal, dan sekali dianggap kiasan (artinya tokoh ini bukanlah manusia / makhluk hidup) maka semua keterangan tentang sosok Dajjal pun harus dianggap kiasan. Maka sesungguhnya Dajjal adalah sosok manusia bukan symbol kekuasaan Yahudi, atau organisasi Freemasonry yaitu organisasi rahasia bawah tanah Yahudi.

Namun yang benar, dajjal adalah seorang manusia biasa sebagaimana dalam hadits dikatakan

Dajjal adalah seorang pemuda… (H.R. Muslim)

“Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk …” (H.R.Bukhari)

ia (jassasah) berkata,”Wahai orang-orang pergilah kalian kepada seorang laki-laki yang berada di biara itu. Sesungguhnya ia sangat ingin mendengarkan berita-berita dari kalian!” (H.R. Muslim)

Dajjal tidak punya anak /keturunan… (H.R. Muslim)

Demikian pula Rasulullah s.a.w. memahami sosok Dajjal itu adalah manusia biasa yang bermata satu sampai-sampai Rasulullah s.a.w. sempat curiga dengan sosok Ibnu Qathan laki-laki yang terlahir cacat dengan mata satu (atau buta sebelah)

Para sahabat berkata, “Dajjal ini lebih menyerupai Ibnu Qathn seorang laki-laki dari Khuza’ah.” (H.R. Muslim, Kitabul Iman, Bab Dzikril Masih Ibni Maryam a.s. -Masihid Dajjal Jilid 2 hal 237).

Namun salah satu misteri sosok dajjal yang terbesar adalah tulisan KAF-FA-RA pada dahinya.

Bagi kelompok yang mentakwilkan Dajjal adalah sebuah ideologi, sistem kekafrian atau rezim sekuler atau organisasi rahasia yahudi, maka keterangan mengenai tulisan kafir atau huruf kaf-fa-ra adalah makna kiasan bahwa sistem ideologi Dajjal adalah ideologi kafir yang anti agama. Sedangkan pernyataan bahwa tulisan tersebut berada di “dahi” adalah lambang dari “pemikiran” atau “ideologi/paham”.

Namun mereka lupa keterangan dalam hadits lain yang menegaskan bahwa tulisan ini kaf-fa-ra itu benar-benar tulisan yang bisa dibaca oleh manusia yang bisa baca tulis maupun tidak bisa baca tulis.

Dari Anas r.a., Rasulullah SAW bersabda: ” Dan di antara kedua matanya termaktub tulisan “kafir” (H.R. Bukhari, Kitabul Fitan, Bab Dzikrid Dajjal Jilid 13 hal 91)

Kemudian beliau SAW mengejanya : kaf fa ra- yang dapat dibaca oleh setiap muslim. ” (H.R. Muslim Jilid 18: 59].

Dalam satu hadits dari jalur lain yaitu dari Hudzaifah Nabi SAW bersabda: “Dapat dibaca oleh setiap orang mukmin, baik ia tahu tulis baca maupun tidak. ” (H.R. Muslim 18: 61).

Ibnu Hajar Asqolani ketika mensyarah hadits ini berkata : Tulisan “kafir “ ini (yang ada di antara kedua mata Dajjal) adalah hakiki, sesuai dengan lahirnya, Tulisan ini dapat diketahui oleh mukmin dengan pandangan matanya, meskipun dia tidak kenal tulis- menulis, dan tidak dapat diketahui oleh kafir sekalipun dia tahu baca tulis. sebagaimana halnya orang mukmin dapat mengetahui bukti-bukti kekuasaan Allah dengan pandangan matanya sedangkan orang kafir tidak mengetahuinya. Maka Allah menciptakan pengetahuan bagi orang mukmin tanpa mengalami proses belajar mengajar. sebab pada zaman itu memang terjadi hal-hal yang luar biasa. [Fathul-Bari Jilid 13 hal 100].

Imam Nawawi berkata, “Pendapat yang dipegang oleh para muhaqiq ialah bahwa tulisan ini nampak secara lahir dan hakiki (sebenamya) sebagai suatu tanda dan alamat yang diciptakan oleh Allah di antara sejumlah alamat atau tanda-tanda yang menunjukkan dengan qath’i akan kekafiran, kebohongan, dan kebatilannya (Dajjal). Dan tanda-tanda ini dinampakkan oleh Allah kepada setiap orang muslim yang tahu tulis baca maupun yang tidak tahu tulis baca, dan disembunyikannya untuk orang yang dikehendaki-Nya akan celaka dan terfitnah. Dan hal ini tidak dapat dihalangi sama sekali. ” (Syarah Shahih Muslim oleh Imam Nawawi jilid 18 hal 60)

Maka jelaslah di sini bahwa tulisan kafir atau huruf kaf-fa-ra ini bukanlah makna kiasan sebagaimana teori orang yang terpaksa mentakwil seluruh ciri Dajjal karena terlanjur meyakini bahwa Dajjal bukanlah sosok makhluk melainkan sebuah sistem / ideologi / rezim / kekuasaaan atau organisasi rahasia Yahudi.

DAJJAL ADALAH KOMANDAN PASUKAN ELIT ISRAEL

MAka baru-baru ini kami menyadari kemungkinan bahwa Nubuwwah Rasulullah SAW akan adanya tulisan kaf-fa-ra ini adalah benar-benar tulisan yang ada di dahinya. Bisa jadi ia adalah berupa tatoo. Namun kami lebih cenderung bahwa itu adalah symbol atau emblem di topi baret atau topi tentara. Apa dasarnya dugaan ini?

Sebagaimana diketahui baru-baru ini bahwa Israel telah membentuk Pasukan Elit berupa satu Brigade yang dinamai Brigade Kifr. Brigade Kifr ini terdiri dari gabungan berbagai batalion angkatan Darat, Laut dan Udara.

Salah satu data yang kami peroleh bahwa brigade Kifr ini terdiri dari :

Batalion Levi
Batalion Lion
Batalion Nachshon
Batalion Samson, dll

Maka semua pasukan dan alat perang Brigade Kifr ini menggunakan lambang dengan tulisan “Kifr”. Maka kami memperkirakan bisa jadi Dajjal adalah seorang berperawakan tinggi besar berkulit putih kemerahan (ciri khas orang bule) berambut ikal dan dengan mata kanan dan kiri agak cacat, berasal dari Yahudi Georgia, atau Armenia atau Isfahan atau wilayah lain yang dulunya merupakan wilayah Khurasan. Ia bergabung dengan Brigade Elit Israel ini dan mengenakan sergaam serta Topi yang bertuliskan “Kifr” di dahinya.

Anda dapat melihat tulisan KAF-FA-RA baik yang ditulis dalam huruf latin di pesawat dan tank brigade KIFR atau dalam huruf IBRANI di helm dan topi barret brigade ini. Maka bukan mustahi Dajjal kelak ketika muncul akan bergabung dan menjadi komandan dari Brigade ini (ihat foto-fotonya)

KAUM YAHUDI DI GEORGIA, ARMENIA DAN IRAN

Sebagaimana disinyalir bahwa Ya’juj Ma’juj serta 70.000 orang yahudi yang akan menjadi pendukung Dajjal ini berasal dari wilayah sekitar Khurasan, Iran bagian Utara. Wilayah ini dulu meliputi wilayah yang luas namun kini sebagian terpisah menjadi wilayah negara Turkistan. Di provinsi Khurasan Iran Utara ini ada kota Isfahan. Dan di Turkistan ini ada kota Merv. Maka Dajjal pun diramalkan muncul di di kota Merv lalu melewati Isfahan dan disitu bergabung 70.000 orang Yahudi Isfahan. Dajjal juga diramalkan menggunakan topi thlaysi (topi khas Yahudi) maka tidak pelak lagi Dajjal adalah keturunan Yahudi yang hidup di Timur wilayah Asia Kecil atau disebut juga Asia Tengah.

Dalam catatan Kitab Avodah Zarah, orang-orang Yahudi yang diperkirakan merupakan keturunan dari 10 suku Bani Israel yang hilang ditemukan menetap di kota Marw, (sekarang Merv di wilayah Turkistan). Dahulu kota Marw atau Merv dahulu termasuk wilayah Khurasan. Kalifah Umar II (717-720 M) dari Dinasti Abbasiyyah memerintahkan Gubernur di wilayah Khurasan untuk tidak menghancurkan sinagog Yahudi, namun juga melarang untuk mendirikan sinagog baru.

Sejarawan Muslim seperti Al Maqdisi (Wafat 985 M) mencatat bahwa terdapat banyak kaum Yahudi di wilayah Khurasan dan hanya sedikit orang Nasrani. Sejarawan Yahudi yang hidup di Abad ke-10 yaitu Nathan bin Isaac bin Cohen ha Bavli mencatat bahwa komunitas Yahudi hidup di kota Merv, Sistan (Turkmenistan), Nishapur (Iran), Kabul, Kandahar, Ghazni, Balkh dan Heart (Afghanistan) serta Samarkand dan Bukhara (uzbekistan). Pada abad ke-16 sebagian Yahudi Khurasan bermigrasi ke Delhi, Lahore, Kashmir, Agra dan Fatehpur.

Sangat menarik sekali bahwa ternyata ditemukan jejak jejak Dzulqarnain di wilayah ini. Hal ini terkait dengan kemunculan Ya’juj dan Ma’juj sebuah kaum yang oleh Al-Qur’an digambarkan dikurung di dalam gunung yang dikunci dengan sebuah pintu logam yang dicor campuran besi dengan tembaga. Sebuah kebetulan yang menarik bahwa di Khurasan ini saat ini dikenal dengan deposit mineral besi yang terbaik di dunia, sehingga Khurasan Steel adalah salah satu industri peleburan besi terbaik di dunia. Juga ditemukan catatan harian seorang pengembara Cina pada Abad ke-7 bernama Hiouen Tsiang mencatat adanya Pintu besi besar di pegunungan Derbend, Distrik Hissar, 150 mil tenggara kota Bukhara di Azerbaijan, serta danau yang dinamai danau Iskandar Kul. Mungkin saja wilayah inilah yang dahulunya merupakan tempat mengubur Ya’juj dan Ma’juj

BERBAGAI PENTAKWILAN TENTANG PERILAKU DAJJAL

Pentakwilan terhadap sosok fisik Dajjal akan membawa konsekuensi pada pentakwilan perilaku dan aktifitas fitnah yang dilakukan oleh Dajjal. Bagi mereka dari kelompok yang mempercayai Dajjal bukanlah sosok makhluk hidup melainkan sebuah sistem, kelompok, ideologi atau pun organisasi rahasia Yahudi, maka mereka juga mesti menganggap bahwa seluruh keterangan hadits mengenai perilaku Dajjal itu sebagai sebuah makna kiasan dan simbol.

Kelompok yang tidak mempercayai Dajjal sebagai sosok makhluk hidup berkata bahwa yang dimaksud Dajjal memiliki gunung roti adalah ia menguasai pangan dunia. Sedangkan hadits yang menceritakan bahwa Dajjal akan menurunkan hujan dan membuat subur tanah suatu kaum yang mengimaninya serta akan membuat kering kaum yang tidak mengimaninya, bermakna negara yang tidak mau tunduk kepada Yahudi atau Amerika akan dibuat miskin dan susah pangan. Adapun teknologi Yahudi dan Amerika saat ini memang sudah bisa membuat hujan buatan sebagaimana juga sudah dilakukan di Indonesia. Namun bagaimana dengan menahan hujan dan membuat kemarau? Konon Amerika saat ini pun sudah mampu melakukan hal ini dengan rekayasa cuaca dunia yang dilakukan laboratorium rahasia di Alaska.