Month: May 2017

BONUS RAYA: RM850 Kepada Penjawat Awam Dan RM550 Kepada Pesara Kerajaan – Cuepacs

BONUS RAYA: RM850 Kepada Penjawat Awam Dan RM550 Kepada Pesara Kerajaan – Cuepacs

PETALING JAYA: Harapan palsu. Mungkin itulah perasaan yang dirasakan oleh kakitangan awam yang menerima khidmat pesanan ringkas melalui aplikasi Whatsapp baru-baru ini.

Pesanan itu mengatakan bahawa kakitangan awam bakal menerima bonus raya yang akan dimasukkan ke akaun mereka pada 13 Jun ini.

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) ketika dihubungi mengesahkan bahawa maklumat yang tersebar itu adalah palsu.

“Tak benar tu. Palsu,” jawabnya ringkas melalui aplikasi Whatsapp.

Pesanan yang tersebar itu turut memberi jaminan bahawa pihak kerajaan telah bersetuju untuk memberikan bonus bantuan sebanuak RM850 kepada kakitangan awam, manakala RM550 pula kepada pesara kerajaan.

“Segala pembayaran akan dikreditkan ke akaun penjawat awam mulai 13 Jun 2017.

“Ini adalah inisiatif kerajaan Malaysia yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bagi meringankan beban kakitangan kerajaan sempena menyambut perayaan Aidilfitri 2017,” menurut pesanan palsu tersebut.

GEMPAR!!! Shah Rukh Khan Meninggal Dunia Dalam Nahas Pesawat Peribadi!!!

GEMPAR!!! Shah Rukh Khan Meninggal Dunia Dalam Nahas Pesawat Peribadi!!!

Masih menjadi tanda tanya adakah berita yang Elpais-TV adalah benar? jika benarlah berita ini

Takziah buat keluarga Pelakon, Producer, dan personaliti TV lagenda India dan hindustan iaitu Dato Shah Rukh Khan meninggal dunia dalam nahas melibatkan cuaca buruk “turbulance”

Beliau di katakan membuat penerbangan menggunakan pesawat Gulfstream G550 Jet bersama pembantu peribadinya dan beberapa orang lagi terbang ke Paris, Perancis untuk menghadiri mesyuarat perniagaan

Penguasa penerbangan perancis mengeluarkan kenyataan bahawa pernerbagan commercial itu membuat perjalanan dari Istanbul ke Paris, pada masa yang sama mereka terpaksa berpatah balik di sebabkan tidak boleh mendarat, badan penguasa penerbangan sedang menyiasat pekara ini.

Sejauh mana kebenarannya?
Sumber : Elpais-TV.com

KENAPA REZEKI SUSAH NAK MASUK?

KENAPA REZEKI SUSAH NAK MASUK?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua yang berkunjung ke blog ciktom….. Jom sama-sama renungkan antara 8 sebab kenapa rezeki susah nak masuk dalam kehidupan kita. Agak-agak antara 8 ciri-ciri tue ada tak yang kita pernah buat tanpa disedari dan ianya menjadi penyekat rezeki pada diri.

kenapa rezeki susah nak masuk?

Ini infografik yang cik tom copy dari facebook kawan. Tengok watermark infografik kenapa rezeki susah nak masuk ini dari baitulmuslim.com.

1. Berkira untuk membantu memudahkan hal yang baik

Manusia sekarang banyak berkira kalau nak bantu buat hal baik. Contohnya pertolongan dalam projek amal bantu anak yatim time weekend mesti liat je. Kalau bab duit masuk memang laju. Kadangkala kita tak sedar kekhilafan kita dan kita pandang hal tue hal kecik je. Kalau diri sendiri dah liat untuk bantu mudahkan hal baik, agak-agak Allah mudah gak nak bagi kita rezeki tak??

2. Asyik mencanang perihal duit yang tidak cukup untuk urusan itu dan ini

Duit banyak mana pun masih dirasakan tak cukup dan tak cukup. Setiap kali buat apa-apa pun suka merungut tak cukup duit. Merungut sana sini dalam blog, facebook, twitter. Emak selalu cakap jangan asyik merungut takde duit nanti betul2 takde duit. Senang cakap duit yang ada cukup makan. Kalau tak cukup duit usahakan bagi banyak duit.

3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit

Setiap kali dapat duit, terus fikir nak beli itu dan ini. Tapi tak terlintas langsung nak bersedekah hatta seringgit. Jom sempena 2014 ni tanamkan niat dalam diri setiap kali dapat duit, hulurkan sebahagian darinya untuk sedekah pada mereka yang memerlukan. InsyaAllah rezeki yang dikongsikan akan bertambah berkat.

4. Riak bila bersedekah

Yang tadi kes berkira untuk bersedekah. Ni kes riak pulak bila dah sedekah. Habis pergi canang dalam suratkhabar, facebook, blog, kat kawan-kawan baru lepas derma mangsa banjir dengan niat nak menunjuk-nunjuk duit banyak. Niat dah salah walaupun sedekah itu satu perkara yang baik. Sebaiknya elakkan sifat riak dalam diri.

5. Gemar mengungkit pemberian

Masa kecil dulu cik tom memang suka mengungkit apa-apa pemberian kat abang atau adik. Hehe.. Buruk perangai. Tue semua perangai budak-budak. Malu kalau dah besar masih duk ungkit-mengungkit pemberian yang diberikan. Dah besar matangkan diri dan segala perbuatan ye.

6. Banyak membuat maksiat

Kalau dah banyak buat maksiat dan perkara yang dilarang oleh Allah, disempitkan pintu rezeki kepada kita. Kalau ada yang cakap eh murah je rezeki walaupun duk maksiat hari-hari. Tue bukan rezeki tapi ujian buat umatNYA. Kalau perasan duit yang senang masuk tue jugak senang nak mengalir keluar bila dah tak berkat ni.

7. Kurang beristighfar

Perbanyakkan istighfar dan selawat ke atas nabi dalam kehidupan seharian kita. InsyaAllah bertambah-tambah berkat setiap perkara yang dilakukan.

8. Tidak bersyukur

Jangan terlalu membandingkan diri dengan apa yang orang lain ada yang kita takde. Kalau banding untuk improvement diri bagus. Kalau banding setakat merungut baik tak payah. Buang masa. Bersyukurlah dengan apa yang ada dan cuba perbaiki diri untuk lebih baik.

dan ini juga

1. Usah bergaduh sesama suami isteri, lagi-lagi perihal duit. Berbincang dan cari persefahaman. Bila pasangan tidak redha dengan masing-masing, di situlah rezeki akan disekat…

2. Merungut dan merasa beban pada anak-anak. Berikan kasih sayang kepada anak-anak kerana setiap anak adalah rezeki Allah swt. Namun ibu dan bapa juga perlu mengusahakan rezeki untuk anak-anak tanpa merungut dan rasa beban.

3. Buangkan tabiat selalu mengeluh sesama suami isteri dengan apa yang tidak dimiliki. Banyak bersyukur dengan apa yang dimiliki tidak kira banyak atau sikit.

4. Jangan terlalu berkira-kira untuk mempermudahkan hal yang baik sekeluarga. Perlu ada tolak ansur dan dan faham sesama pasangan.

5. Jangan meninggikan suara dan gunakan kata-kata yang baik sahaja bersama suami, isteri dan juga anak-anak. Buangkan cara menakut-nakutkan ahli keluarga dan tanamkan layanan yang penuh mesra.

6. Sabar dalam menangani karenah suami, isteri dan anak-anak. Adakalanya sesuatu itu kita tidak suka. Tetapi, tetap perlu bersabar dan fahami keadaan pasangan dan anak. Nasihat dan cari penyelesaian secara baik.

7. Apabila kita putus mendoakan yang baik-baik untuk suami, isteri dan anak-anak. Sentiasa ingatkan mereka dalam doa dan juga sepanjang hari.

Inilah yang terjadi pada Malam Pertama di Alam Kubur !! Sebarkan pada semua Makluk yang Bernyawa

Inilah yang terjadi pada Malam Pertama di Alam Kubur !! Sebarkan pada semua Makluk yang Bernyawa

.

Malam Pertama

Jasad sebenarnya mulai membusuk. Dan bagian tubuh yang pertama kali membusuk adalah perut dan kemaluan. Itulah alasan semasa hidup setiap manusia seharusnya menjaga dua bagian tubuh tersebut. Jasad juga mulai berubah warnanya menjadi agak hijau dan cenderung gelap.

.

Malam Kedua

Malam berikutnya, organ dalam tubuh mulai membusuk seperti lambung, paru-paru, hati dan limpa.

.

Malam Ketiga

Malam ketiga ialah malam ketika jasad mulai mengeluarkan bau busuk.

.

Setelah Tujuh Hari

Wajah jasad akan mulai membengkak dan terlihat jelas di bagian pipi serta kedua mata.

.

Sepuluh Hari Pertama

Tubuh akan semakin membusuk.

.

Setelah Dua Minggu

Perlahan-lahan, rambut jasad mulai rontok dan terurai bersama tanah.

.

Lima Belas Hari

Jasad akan mulai dikerubuti hewan-hewan tanah seperti ulat.

.

Enam Bulan

Daging telah menyatu dengan tanah dan hanya menyisakan sedikit. Cuma tersisa tulang dan rangka dari jasad tersebut.

.

Dua Puluh Lima Tahun

Kerangka akan meninggalkan satu biji dengan tulang yang sangat kecil. Dari tulang itulah kelak manusia akan dibangkitkan di hari pembalasan.

.

Ya Allah ampunilah dosaku, kedua orangtuaku, dan semua yg mengucap “Aamiin” dikomentar serta matikanlah kami dalam keadaan husnul khatimah. Aamiin….

Kekayaan Dubai pada Hari ini Sudah Diberitahu Nabi Muhammad 1400 Tahun yang lalu !! Inilah Bukti Kebenaran Nabi Muhammad SAW !!

Kekayaan Dubai pada Hari ini Sudah Diberitahu Nabi Muhammad 1400 Tahun yang lalu !! Inilah Bukti Kebenaran Nabi Muhammad SAW !!

KISAH DUBAI DAN KEBENARAN SABDA NABI ﷺ

Kehidupan ini adalah nyata. Lebih nyata dari pendapat siapa pun tentang kenyataan. Ia terus bergerak, mengalir, dan berubah. Hari ini, seseorang miskin bertelanjang kaki. Esok hari, tiba-tiba ia menjadi miliyuner yang membangun gedung pencakar langit yang tinggi. Nabi ﷺ pernah bersabda menggambarkan situasi kehidupan akhir zaman,

“Dan bila engkau menyaksikan mereka yang berjalan tanpa alas kaki, tidak berpakaian, fakir, dan penggembala kambing, (kemudian) berlomba-lomba membuat bangunan yang tinggi.”

Sabda beliau ini nyata! Lebih nyata dari pendapat siapapun tentang kenyataan.

Kali ini kita bercerita tentang Dubai, sebuah emirat (propinsi) di negara Uni Emirat Arab yang menjadi bukti dari sekian banyak kebenaran sabda Nabi.

Sabda Nabi ﷺ

Suatu hari, bumi menjadi saksi pertemuan dua makhluk agung dan mulia. Malaikat yang terbaik berjumpa dengan manusia termulia. Malaikat Jibril datang menjumpai Nabi kita Muhammad ﷺ. Jibril datang dengan wujud manusia. Ia datang dengan penampilan indah. Mengenakan baju yang teramat putih ditimpali warna rambut yang hitam kelam. Ia datang berdialog dengan Nabi Muhammad ﷺ untuk memberikan pengajaran kepada para sahabat. Jibril bertanya tentang Islam, iman, dan ihsan. Kemudian ia bertanya tentang tanda kiamat. Di antara jawaban Nabi ﷺ adalah,

وَأَنْ تَرَى الْحُفَاةَ الْعُرَاةَ الْعَالَةَ رِعَاءَ الشَّاءِ يَتَطَاوَلُونَ فِي الْبُنْيَانِ.

“Dan bila engkau menyaksikan mereka yang berjalan tanpa alas kaki, tidak berpakaian, fakir, dan penggembala kambing, (kemudian) berlomba-lomba membuat bangunan yang tinggi.” (HR. Muslim).

Inilah di antara tanda-tanda hari kiamat. Tanda hari kiamat ada yang sifatnya baik. Ada pula yang buruk. Ada pula hanya sekedar kabar atau tanda yang aslinya tidak bersifat baik ataupun buruk. Hanya sekadar tanda dan kabar agar manusia sadar bahwa kiamat pasti terjadi. Contohnya seperti berlomba-lomba membuat bangunan yang tinggi ini.

Dalam hadits lain, yang diriwayatkan Imam Ahmad dari Ibnu Abbas radhiyallahu ‘anhuma, ada keterangan tambahan. Ibnu Abbas bertanya kepada Nabi ﷺ:

يَا رَسُـولَ اللهِ، وَمَنْ أَصْحَابُ الشَّاءِ وَالْحُفَاةُ الْجِيَـاعُ الْعَالَةُ قَالَ: اَلْعَرَبُ.

“Wahai Rasulullah, dan siapakah para pengembala, orang yang tidak memakai sandal, dalam keadaan lapar dan yang miskin itu?” Beliau menjawab, “Orang Arab.” (Musnad Ahmad, IV/332-334, no. 2926).

Emirat Dubai

Dubai adalah salah satu emirat di wilayah Uni Emirat Arab (UAE). UAE sendiri merupakan sebuah negara federasi yang terdiri dari tujuh emirat yang kaya akan minyak bumi. Tujuh emirat ini adalah: Abu Dhabi, Ajman, Dubai, Fujairah, Ras al-Khaimah, Sharjah, dan Umm al-Qaiwain. Pada tahun 1971, enam dari emirat ini – Abu Dhabi, Ajman, Fujairah, Sharjah, Dubai, dan Umm al-Qaiwain – bergabung untuk mendirikan Uni Emirat Arab. Setahun berikutnya, Ras al-Khaimah menyertai mereka. Dubai adalah ke-emiran yang paling populer.

Ada yang mengatakan, nama kota ini berasal dari bahasa Persia. Karena dulu wilayah ini berada di bawah kekuasaan Kekaisaran Sasaniyah Persia. Ada pula yang mengatakan kata Dubai berasal dari bahasa Arab dabba (Arab: دَبَّ – يَدُبُّ) yang artinya menjalar atau mengalir. Karena di Dubai terdapat aliran sebuah sungai air garam yang sekarang dikenal dengan Khor Dubai atau Dubai Creek.

Dubai terletak di sepanjang pantai Teluk Arab dipimpin oleh keluarga al-Maktoum sejak 1883. Pemimpinnya saat ini adalah Mohammed bin Rashid al-Maktoum yang juga menjabat sebagai Perdana Menteri dan Wakil Presiden UEA.

Dubai Sebelum Metropolis

Dalam wawancara dengan BBC, Syaikh Mohammed bin Rashid al-Maktoum menunjukkan rumah kakeknya, tempat bermain di masa kecilnya. Ia mengatakan, “Inilah tempat ayahku, ibuku, dan kami tinggal. Saat aku lahir tidak ada listrik di sini. Hanya bagian itu dan itu (ia menunjuk dua titik tempat lampu menyala di rumah besar itu) dan tidak ada air”.

Pernyataan singkat ini, menggambarkan bagaimana keadaan Dubai sebelum bertransofmasi menjadi kota metropolis. Rumah keluarga al-Maktoum, keluarga Emir Dubai, adalah rumah yang gelap dan kesulitan air. Apalagi rumah rakyat biasa.

Meskipun minyak sudah ditemukan sejak tahun 1966, tahun 1973, hanya ada satu hotel berkelas di sana, Hotel Sheraton. Kalau sekarang malah sangat sulit menemukan hotel yang tidak berbintang lima di Dubai, bahkan ada hotel berbintang tujuh di sana.

Simaklah gambar dan video berikut untuk mengetahui kondisi Dubai sebelum menjadi kota metropolis:

Sebuah pasar di pusat Kota Dubai pada tahun 1970

Caravan onta di Dubai. Berlangsung antara tahun 1960an – 1970an.

Dubai pada tahun 1960an-1970an

Video: Dubai tahun 1969

Dubai Metropolis

Islam adalah agama yang tidak menghalangi kemajuan ilmu pengetahuan dan teknologi. Inovasi dalam hal dunia dibuka selebar-lebarnya selama tidak melanggar syariat. Di zaman dahulu umat Islam terkenal dengan kemajuan arsitekturnya. Oleh karena itu, tanda hari kiamat berupa berlomba-lombanya manusia dalam meninggikan bangunan tidak dikategorikan sebagai permasalahan yang nilai dasarnya jelek. Bahkan bisa jadi pembangunan ini bermanfaat dan maslahat.Dubai Modern

Sekarang di Dubai, semuanya serba besar, luas, dan tinggi. Megah, mewah, sampai membuat mulut ternganga. Dubai adalah kota dengan pertumbuhan tercepat di dunia. Gurun yang kosong telah berubah menjadi gedung-gedung pencakar langit. Onta-onta telah berubah menjadi Ferrari, Mercedes, Hummer, dll. Di antara bangunan tinggi di Dubai adalah:

Pertama: Burj Dubai atau yang dikenal Burj Khalifa, Merupakan bangunan tertinggi di dunia. Tingginya 818 m, kurang 182 m lagi jadi 1 Km. di dalamnya ada 30.000 rumah dan 9 hotel mewah.

Kedua: 10 Hotel tertinggi di dunia, 7 di antaranya ada di Dubai. Lima hotel tertinggi; JW Marriott Marquis Dubai (355 m), Rose Rayhaan (333 m), Burj Al Arab (321 m) hotel termewah di dunia, Jumeirah Emirates Towers Hotel (309 m), The Address Downtown Dubai (306 m), semuanya ada di Dubai.

Ketiga: Shopping Mall terbesar di dunia adalah Dubai Mall dengan luas 50 kali luas lapangan sepak bola dan terdapat 1.200 toko. Di dalamnya ada akuarium terbesar di dunia yang isinya 33.000 hewan laut.

Keempat: al-Maktoum International Airport atau Dubai International Airport merupakan bandara terluas ke-3 di dunia.

Kelima: Dubailand. Sekarang Walt Disney World Resort di Orlando memegang rekor taman bermain terluas di dunia. Kalau pembangunan Dubailand rampung, maka taman yang luasnya dua kali lipat Walt Disney ini akan memegang rekor baru.Aquarium di Dubai Mall

Masih banyak lagi gedung-gedung tinggi dan bangunan-bangunan yang ‘wah’ di Dubai. Ada menara kembar Emirates Tower yang bentuknya seperti dua batang cokelat Toblerone. Hotel bawah laut di kedalam 33 m. Gedung 68 lantai, yang tiap lantainya bisa berputar 360°. Belum lagi pulau buatannya seperti The World terdapat 300 pulau buatan membentuk peta dunia. Kemudian juga Palm Island yang terdapat 2000 vila dan 40 hotel mewah. Belum lagi kendaraan super mewah. Anda masih berpikir orang Arab identik mengendarai onta? Ubah segera perspektif lama itu. Di Dubai, mobil mewah berlapis perak dan emas pun ada. Sampai-sampai polisi Dubai layak disebut World’s Fastest Police karena kendaraan mereka McLaren MP4-12C, Lamborghini, Aston Martin, Bentley, dan Ferrari.

Mereka yang dulu miskin, telanjang kaki, tak berbaju itu telah membuktikan kebenaran sabda Nabi ﷺ.

Pelajaran:

Penulis tidak menginginkan pembaca hanya terpaku dan terhenti dalam khayalan, membayangkan kemegahan Duai. Bukan itu pesan yang ingin disampaikan.

Cobalah renungkan Sabda Nabi ﷺ. Bernarlah apa yang beliau kabarkan. Hal itu pula menunjukkan mukjizat beliau. Beliau mengabarkan tentang sesuatu yang akan terjadi di masa yang akan datang. Orang yang hidup di masa tersebut akan menyaksikannya.

Beliau mengabarkan tentang orang-orang miskin berlomba-lomba meninggikan bangunan. Hal itu telah terjadi. Dan kita telah menjadi saksinya. Beliau mengabarkan tentang turunnya Nabi Isa, keluarnya Dajjal, Ya’juj dan Ma’juj, hal ini pun pasti terjadi. Orang yang hidup di zamannya akan menjadi saksinya.

Dan beliau ﷺ mengabarkan tentang kenikmatan surga dan kengerian neraka, orang yang percaya sebelum mereka menyaksikannya, merekalah orang yang beruntung dan berbahagia. Orang yang baru percaya ketika menyaksikannya, mereka benar-benar dalam penyesalan dan duka cita yang mendalam.

“Saat ini, dunia itu nyata dan neraka hanyalah cerita. Akan tetapi ketika di akhirat, Neraka adalah nyata dan dunia hanyalah cerita.”

Sumber:

– al-Wabil, Yusuf bin Abdillah. TT. Asyrath as-Sa’ah. Dar Ibnu al-Jauzi.

– nationalgeographic.com

– wikipedia.org. dll.

Oleh Nurfitri Hadi (@nfhadi07)

Artikel www.KisahMuslim.com

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

1. Memperbanyak Membaca – La hawla Wala Quwwata Illa billah –

Barangsiapa yang lambat datang Rezekinya hendaklah banyak mengucapkan – La hawla Wala Quwwata Illa billah (HR. At- Tabrani)

2. Membaca – La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin –

Barangsiapa setiap hari membaca La ilaha illallahul malikul haqqul mubin maka bacaan itu akan menjadi Keamanan dari Kefakiran dan menjadi Penenteram dari rasa Takut dalam Kubur (HR. Abu Nu’aim dan Ad Dailami).

3. Membaca – Subhanallah wabihamdihi Subhanallahil adziim .

Dari setiap Kalimat itu seorang MALAIKAT yang BERTASBIH kepada ALLAH Ta’ala sampai hari Kiamat yang Pahala Tasbihnya itu diberikan Untukmu. (HR. Al-Mustagfiri dalam Ad-Da’awat)

4. Membaca Surat Al-IKHLAS:

Barangsiapa membaca Surat AlIkhlas ketika masuk rumah maka berkah bacaan Menghilangkan Kefakiran dari penghuni rumah dan tetangganya (HR. AtTabrani)

5. Membaca Surat Al-WAQIA’AH :

Barangsiapa membaca surat Al-Waqiaah setiap malam…maka TIDAK akan diTimpa Kesempitan Hidup” (HR. Al-Baihaqi dalam Syu’ab Al-Iman)

6. Memperbanyak SELAWAT KEATAS NABI :

Dari Umar bin Khaththab dari Nabi Shallallahu’alaihi wa sallam bersabda bersabda: Barangsiapa Berselawat kepadaku satu kali Selawat maka ALLAH akan membalas sepuluh kali Selawat dan Mengangkatnya Sepuluh DARJAT. (Dikeluarkan Imam Bukhari dalam Adabul Mufrad, Ibnu Abu Syaibah…al-Bazzar….Ibnu

Syahiin dan al-Ismaili dengan sanad ma’lul)

7. Melazimkan BERISTIGHAFAR :

Barangsiapa melazimkan Beristighfar nescaya ALLAH akan Mengeluarkan dia dari segala Kesusahan dan Memberikan Rezki dari arah yang tidak diDuga-Duga” (HR. Ahmad, Abu Dawud dan Ibnu Majjah)

Doa Menjemput Rezeki

Ya ALLAH berikanlah kami Rezeki yang Luas… yang Halal lagi Baik tanpa Memberatkan

kami….Jika Rezki kami ada diLangit maka Turunkanlah.

Jika ada diBumi maka Keluarkanlah. Jika jauh maka Dekatkanlah.

Jika Dekat maka Mudahkan lah.

Jika sedikit maka Banyakanlah.

Jika banyak maka BERKATI LAH agar kami dapat menolong ANAK-ANAK YATIM – FAKIR MISKIN – MEREKA YANG DALAM KESUSAHAN & KEDHAIFAN.

YA ALLAH……Kabulkanlah doa kami…Aamiiin

YA ALLAH Ya Robbal ‘Alamin.

Semoga ALLAH Mengabulkan Do’a kita.

Semoga Bermanfaat. In shaa ALLAH…..

Kemampuan setiap orang beramal adalah berbeza. Saranan saya, kalau tidak mampu beramal semua cuba amalkan satu persatu.

Biar sedikit tetapi istiqamah.

Jangan lupa berdoa kepada Allah SWT agar diberi kemampuan untuk beramal.

Kalau tidak mampu beramal semua jangan tinggal semua, nanti kita yang rugi.

Inilah Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Lupa Nak Amalkan. Kongsikan Agar Peniaga Melayu Islam dapat bersaing dengan Peniaga Kaum C.

Inilah Ayat Pelaris Cara Islam Ramai Peniaga Yang Lupa Nak Amalkan. Kongsikan Agar Peniaga Melayu Islam dapat bersaing dengan Peniaga Kaum C.

Berniaga merupakan jenis usaha yang paling banyak diceburi oleh masyarakat Malaysia, hampir majoriti umat muslim di Malaysia sebahagian besar memilih profesional sebagai peniaga. Nabi Muhammad SAW sendiri pernah menganjurkan kita sebagai umat Muslim untuk berniaga kerana keuntungan dari berniaga sangat banyak hampir 100 % atau lebih lagi, bergantung kepada kita sebagai pedagang yang pandai menerapkan sistem perniagaan Rasulullah SAW.

Memang kita sebagai seorang muslim dibebaskan untuk mencari rezeki di bidang apapun asalkan ianya Hhalal dan berkah maka itu tidak berdosa, untuk itu perlu di ingatkan kepada anda bahawa kita harus selalu bersikap jujur dan dapat dipercaya sehingga kita akan mendapatkan keberkatan dari segala bidang usaha kita kerana hasil dari usaha kita tersebut akan digunakan untuk menafkahi diri sendiri, keluarga dan anak kita sehingga perlu di perhatikan kehalalannya.

Sedangkan untuk ayat pelaris perniagaan ini hanya untuk rujukan atau usaha anda kerana rezeki Allah SWT yang mengaturnya jadi kita memohon kepada Allah SWT supaya perniagaan laris dengan cara berdoa agar perniagaan kita tidak mengalami kerugian. Tetapi perlu anda ingat bahawa anda juga harus berusaha dg keras, tekun dan ikhlas kerana jika anda mengandaikan doa saja tanpa usaha maka seperti sayuran tanpa garam.

Bacaan ayat pelaris perniagaan ini dibacakan setelah selesai solat wajib 5 waktu dan boleh juga dibacakan saat anda ingin bergerak ke tempat perniagaan atau masa ingin membuka kedai yang dilengkapi dengan niat yang benar untuk mencari nafkah buat isteri, anak dan keluarga.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
SURAH FAATHIR
“Barang siapa membaca ayat-ayat 29 dan 30, nescaya Allah akan memberkati perniagaannya.”

Selain mengamalkan dan membaca Ayat 1000 Dinar. Bagi yang menceburi bidang perniagaan tak kira online bisnes, offline, direct selling atau perniagaan restoran makanan. Eloklah mengamalkan ayat-ayat dari Surah Faathir, ayat 29 dan 30. Makna pada terjemahannya cukup baik dan indah sekali.

Tidak payah lagi mencari pelaris yang belum pasti kebenarannya dan tidak bercampur aduk dengan sihir. Takut-takut disebabkan pelaris itu. Aqidah kita boleh terpesong. Yang melariskan adalah kehendakNya dengan daya usaha sendiri yang diberkati oleh Allah SWT. Minta dan mohon kepadaNya dengan membaca ayat-ayat tersebut.

Inna allatheena yatloona kitabaAllahi waaqamoo assalatawaanfaqoo mimma razaqnahum sirran waAAalaniyatanyarjoona tijaratan lan taboor (29)

Liyuwaffiyahum ojoorahum wayazeedahum min fadlihiinnahu ghafoorun shakoor (30)

Terjemahannya:

Ayat 29

Sesungguhnya orang-orang yang selalu membaca Kitab Allah dan tetap mendirikan sembahyang serta mendermakan dari apa yang Kami kurniakan kepada mereka, secara bersembunyi atau secara terbuka, mereka (dengan amalan yang demikian) mengharapkan sejenis perniagaan yang tidak akan mengalami kerugian;

Ayat 30

Supaya Allah menyempurnakan pahala mereka dan menambahi mereka dari limpah kurniaNya. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi sentiasa membalas dengan sebaik-baiknya (akan orang-orang yang bersyukur kepadaNya).

Ramai orang Melayu cuma mengamalkan doa-doa pelaris beserta ayat-ayat suci Al-quran hanya ketika melakukan perniagan mereka sahaja, tetapi amalan-amalan wajib lain ditinggalkan. Bagaimana nak maju dalam perniagaan jikalau macam ni! Jadi jangan tinggalkan yang wajib untuk mendapatkan rahmatNya.

Wasallam.

Makhluk aneh Yang Melata Penjaga Dajjal , DABBATUL ARDH telah muncul di pantai Wales?

Makhluk aneh Yang Melata Penjaga Dajjal , DABBATUL ARDH telah muncul di pantai Wales?

Sebuah bangkai mahluk Misterius dengan bentuk yang sangat aneh di temukan di pantai selatan Wales sampai saat ini belum diketahui jenis mahluka apa ini.

Sebuah bangkai yang sangat aneh membuat bingung para ilmuan sebab bangkai mahluk misterius ini berbentuk sangat aneh dengan ciri ciri tak berbulu dengan wajah seperti kuda, tubuh seperti babi dan cakar seperti beruang di ada dugaan ini adalah mahluk Chupacabra yang menjadi legenda?

“Makluk itu terlihat sangat menjijikan. Ketika pertama kali melihatnya saya menganggap wajahnya seperti kuda, tubuhnya seperti babi, dan cakarnya seperti beruang. Makhluk itu membusuk dan seperti kehilangan bulu tubuhnya,” kata salah seorang yang melihat bangkai ini.

Bangkai aneh ini ditemukan di pasir pantai Tenby oleh Peter Baily banyak orang yang tidak tahu jenis mahluk apakah ini bahkan ada yang mengira jika ini adalah bangkai anjing berjenis Jack Russell Terrier namun ukuranya yang sangat besar sudah pasti ini bukan jenis anjing.

Di sisi lain Dr Dan Forman dari Swansea University College of Science, mempunyai teori sendiri tentang jenis makhluk tersebut ketika diperlihatkan foto-fotonya.

“Sulit untuk memastikannya jika hanya dari foto. Tapi melihat ukurannya dan ternyata makhluk ini memiliki lima jari kaki, itu bisa saja seekor lumba-lumba,” jelasnya.

Penemuan bangkai aneh seperti ini juga sebelumnya pernah terjadi di di wilayah Puerto Rico, lalu menyusul di Mexico dan AS. Sebenarnya ini merupakan jenis hewan apa apakah benar ini adalah Chupacabra yang menjadi legenda itu ?

Aku pun x pasti spesis binatang apakah ini..pelik tapi benar..kak faty telah mendapat satu email dari seseorang..(giler skema ayat)..huhuhu….based pada email yang di kirim kan tu..binatang ni di jumpai di persisiran pantai terengganu..

Geli..meremang bulu roma aku first time tengok gambar binatang ni..agak-agak korang tau x..ape sebenarnya spesis ni??

Salah satu tanda hari kiamat adalah..muncul bintang-bintang yang pelik..adakah ini salah satu darinya??Subhannallah…

———————–

Dābbat al-Ard (Arab دابة الأرض‎) adalah sebuah frasa yang berarti binatang buas (monster) yang muncul dari perut bumi. Dalam Islam binatang ini sebagai salah satu tanda sebelum datangnya Hari Penghakiman.

Binatang melata ini akan keluar di kota Mekah dekat gunung Shafa, setelah peristiwa Matahari terbit dari Barat, ia akan berbicara dengan kata-kata yang fasih dan jelas. Dabbat al-ard ini akan membawa tongkat Musa dan cincin Sulayman.

Dābbat ( دابة) dalam Bahasa Arab yang berarti “binatang” atau “binatang buas (monster)”, berasal dari kata debbe, yang berarti berjuang, kata ini sering digunakan untuk binatang dan serangga. Sedangkan kalimat al-Ard (الأرض) berarti bumi. Namun makna secara bahasa, Dābbat al-Ard memiliki arti “Hewan bumi (tanah)” dalam bahasa Indonesia.

Ibnu Jurayj mengatakan bahwa Ibnu Zubair menjabarkan binatang ini dengan rinci, “Kepalanya seperti kepala kerbau, matanya seperti mata babi, telinganya seperti telinga gajah, tanduknya seperti tanduk rusa jantan, lehernya seperti leher burung unta, dadanya seperti dada singa, warna kulitnya seperti warna kulit harimau, panggulnya seperti panggul kucing, ekornya seperti ekor biri-biri jantan dan kakinya seperti kaki unta. Di antara sepasang persendiannya sejarak 12 ukuran garis lurus.

Ibnu Jurayj mengatakan bahwa Ibnu Zubair menjabarkan, “Ia akan membawa tongkat Musa dan memakai cincin Sulaiman. Tiada tersisa bagi orang beriman yang tersisa tanpa membuat tanda putih diwajahnya, sehingga bersinarlah wajahnya dan tiada yang tersisa bagi orang kafir tanpa membuat tanda hitam diwajahnya, sehingga hitam legam keseluruh wajahnya.

Ketika mereka sedang bertransaksi di pasar, mereka akan berkata, “Berapa harganya wahai orang beriman?” “Berapa harganya wahai orang kafir?”

Sehingga ketika salah seorang dari anggota keluarga duduk makan bersama, mereka akan mengetahui siapa yang beriman dan yang kafir.

Kemudian binatang itu berkata kepada orang beriman: “Wahai orang beriman, kalian akan berada di antara orang-orang penghuni Surga.” dan berkata kepada orang kafir: “Wahai orang kafir, kalian akan berada di antara orang-orang penghuni Neraka.” Sesuai dengan firman Allah dalam Surah An Naml: 82,…Dan apabila perkataan telah jatuh atas mereka, Kami keluarkan sejenis binatang melata dari bumi yang akan mengatakan kepada mereka, bahwa sesungguhnya manusia dahulu tidak yakin kepada ayat-ayat Kami. (An Naml: 82)

Abu Dawud at Tayalisi mencatat dari Abu Hurairah, Muhammad bersabda: “Binatang ini akan muncul dari perut bumi dan akan membawa tongkat Musa dan memakai cincin Sulaiman. Ia akan memukul hidung orang kafir dengan tongkat itu dan akan mengusap wajah orang beriman sehingga cerah dengan cincin itu. Sehingga mereka makan bersama, mereka akan saling mengenali orang yang beriman dan yang kafir.”

Juga kisah ini dicatat oleh Imam Ahmad dalam musnadnya, “Binatang itu akan memukul hidung orang kafir dengan cicin dan akan dan akan mebuat wajah orang beriman menjadi cerah dengan tongkat, sehingga ketika mereka makan bersama, mereka akan berkata satu sama lainnya, “Wahai orang beriman” dan “Wahai orang kafir”.

Beberapa hadits juga mencatat seperti berikut, apabila binatang ini memukulkan tongkatnya ke dahi orang yang beriman, maka akan tertulislah di dahi orang itu ‘Ini adalah orang yang beriman’. Apabila tongkat itu dipukul ke dahi orang yang kafir, maka akan tertulislah ‘Ini adalah orang kafir’.

Tujuan Dikeluarkannya Binatang Bumi (Dabbatul Ardhi) Oleh Allah

1. Berbicara (memperkatakan) kepada manusia bahwa: “Sesungguhnya manusia sudah tidak yakin dengan ayat-ayat Allah.”

2. Memberikan tanda-tanda atau cap di tiap-tiap wajah manusia dimana tanda-tanda itu akan membuat wajah orang mukminin bercahaya dan akan menggelapkan wajah orang-orang kafir.

3. Bahkan orang-orang yang berada di masjid yang paling terjaga dan terhormat yaitu Masjidil Haram, ia tidak akan berhenti dari kejaran mereka, ia akan memekik (bersuara) antara maqam Ibrahim dengan Hajarul Aswad (Ka’bah) sambil menebarkan tanah dari kepalanya, kemudian ia menghadap ke timur dan mengeluarkan suara keras yang melampaui segala penjurunya, kemudian ia menghadap ke barat dan melakukan hal yang sama. Hal itu menyebabkan manusia terpisah darinya secara bersama-sama (cerai berai dan dengan berkelompok) sedangkan satu kelompok dari kaum Muslim akan tetap bersiteguh dan mereka telah mengetahui bahwa ia adalah binatang Allah sedangkan mereka tidak akan dapat mengalahkan Allah.

Binatang tersebut memberi tanda pada muka orang mukminin sehingga ia menjadi terang seperti bintang dan binatang tersebut akan berjalan di muka bumi yang tidak dapat dikejar oleh siapapun serta tidak seorangpun yang dapat melarikan diri darinya, bahkan apabila seorang laki-laki berselindung darinya dengan melakukan shalat, maka Dabbatul Ardhi akan datang dari belakangnya dengan berkata: “Hai fulan mengapa baru sekarang kamu shalat?” Lalu ia memberi tanda pada mukanya dan pergi.

Rasulullah bersabda:

“Binatang bumi itu akan keluar dengan membawa Tongkat Musa dan Cincin Sulaiman, maka ia akan mencap hidung orang kafir dengan tongkat dan akan membuat terang wajah orang Mu’min degan cincin, sehingga degan demikian apabila telah berkumpul beberapa orang-orang yang makan di suatu meja hidangan, maka salah seorang dari mereka akan berkata: “Makanlah ini wahai orang Mu’min” dan “makanlah ini wahai orang kafir.”

(Riwayat Abu Dawud Ath Thayalisi, Ahmad dan Ibn Majah, semua riwayat tersebut berasal dari Hammad bin Salamah dari Abi Hurairah)

‘Abdullah bin Amru bin ‘Ash berkata bahwasanya binatang ini adalah Al Jassasah yang pernah disebut dalam hadits Tamimuddary. (Lihat Syarah An Nawawi atas Shahih Muslim)
Gadis Ini Tak Pernah Solat Walau Sehari Dalam Hidupnya, Ketika Dia Mati, Allah SWT Tunjukkan JanjiNya!!!

Gadis Ini Tak Pernah Solat Walau Sehari Dalam Hidupnya, Ketika Dia Mati, Allah SWT Tunjukkan JanjiNya!!!

Redaksiana Subuh – Temanku berkata kepadaku, “, aku sudah terbiasa menguburkan mayat masyarakat

setempat. Salah seorang familiku menghubungiku meminta agar menguburkan ibu mereka yang meninggal. Aku pergi ke pekuburan dan aku menunggu di tempat memandikan mayat.

Di sana aku melihat empat wanita berhijab bergegas meninggalkan tempat memandikan mayat tersebut. Aku tidak menanyakan sebab mereka keluar dari tempat itu karena memang bukan urusanku.

Beberapa menit kemudian wanita yang memandikan mayat keluar dan memintaku agar menolongnya memandikan mayat tersebut. Aku katakan kepadanya, ‘Ini tidak boleh, karena tidak halal bagi seorang lelaki melihat aurat wanita.’ Tetapi ia mengemukakan alasannya bahwa jenazah wanita yang satu ini sangat besar.

Kemudian wanita itu kembali masuk dan memandikan mayat tersebut. Setelah selesai dikafankan, ia
memanggil kami agar mayat tersebut diusung. Karena jenazah ini terlalu berat, kami berjumlah sebelas orang masuk ke dalam untuk mengangkatnya. Setelah sampai di lubang kuburan .

Kami buka lubang masuknya dan kami turunkan dari pundak kami. Namun tiba-tiba jenazahnya terlepas dan terjatuh ke dalam dan tidak sempat kami tangkap kembali hingga aku mendengar dari gemeretak tulangnya yang patah ketika jenazah itu jatuh. Aku melihat ke dalam ternyata kain kafannya sedikit terbuka sehingga terlihat auratnya. Aku segera melompat ke jenazah dan menutup aurat tersebut.

Lalu dengan susah payah aku menyeretnya ke arah kiblat dan aku buka kafan di bagian mukanya. Aku melihat pemandangan yang aneh. Matanya terbe-lalak dan berwarna hitam. Aku menjadi takut dan segera memanjat ke atas dengan tidak menoleh ke belakang lagi.

Setelah sampai di rumah, aku menghubungi salah seorang anak perempuan jenazah. Ia bersumpah agar aku menceritakan apa yang terjadi saat memasukkan jenazah ke dalam kuburan. Aku berusaha untuk mengelak, namun ia terus mendesakku hingga akhirnya terpaksa harus memberitahukannya. Ia berkata, “ustadz, ketika anda melihat kami bergegas keluar dikarenakan kami melihat wajah ibu kami menghitam, karena ibu kami tidak pernah sekalipun melaksanakan shalat dan meninggal dalam keadaan berdandan.”

Kisah nyata ini menegaskan bahwa Allah SWT menghendaki agar sebagian hamba-Nya melihat bekas Su’ul khatimah hamba-Nya yang durhaka agar menjadi pelajaran bagi yang masih hidup. Sesungguhnya yang demikian itu merupakan pelajaran bagi orang-orang yang berakal.

Kereta Kebal Pembunuh Mega Tentera Nazi Yang Paling Besar Dalam Sejarah!

Kereta Kebal Pembunuh Mega Tentera Nazi Yang Paling Besar Dalam Sejarah!

Kereta Kebal Pembunuh Mega Tentera Nazi Yang Paling Besar Dalam Sejarah!

• Pada tahun 1942, Adolf Hitler bersetuju dengan rancangan pembinaan kereta kebal ‘super’ besar yang saiznya sebesar 15 kali ganda daripada ukuran kereta kebal biasa.

Namun, pada 1943 projek ini dibatalkan oleh Menteri Peralatan Perang Jerman, Albert Speer.

• Sebenarnya para arkitek Nazi telah berhasil menyusun rancangan mereka dan hanya tinggal tahap pembinaan kereta kebal ini sebelum ianya dibatalkan secara penuh.

• Kereta kebal yang dinamakan sebagai Landkreuzer P. 1500 Monster ini dilengkapi dengan ‘meriam Krupp’ (Krupp cannon), berkaliber 800 milimeter, berbeza dengan kereta kebal normal yang biasanya hanya dilengkapi dengan meriam ‘M1 Abrams’ berkaliber 105 milimeter.

Meriam Krupp 800 mm adalah senjata meriam yang terbesar pernah dibuat, memiliki berat sekitar 7 tan & pelurunya dapat ditembak jauh sehingga mencapai jarak 37 kilometer.

• Kereta kebal Landkreuzer P. 1500 Monster ini memiliki panjang sekitar 42 meter, seberat 1,500 tan dan dikendalikan oleh 100 orang kru/tentera.

• Memiliki kekuatan yang cukup untuk mencapai kelajuan sekitar dari 10 sehingga 15 kilometer per jam.

• Alasan dibatalkan projek P. 15000 adalah berpunca daripada ‘prototype’ ini, kerana telah gagal memenuhi kaedah persyaratan kelajuan yang ditetapkan oleh perusahaan kereta kebal.

Ini bermakna kereta kebal yang ‘super’ besar seperti P 1500 akan cenderung bergerak lambat & kerana ukurannya yang sangat besar, kereta kebal ini akan menjadi sasaran utama setiap pesawat Pihak Bersekutu ketika dalam medan pertempuran.