Author: admin

(WAJIB BACA) MENGAPA KITA PERLU MEMBACA AL-QURAN, WALAUPUN TIDAK MEMAHAMINYA..? INILAH JAWAPANNYA.

(WAJIB BACA) MENGAPA KITA PERLU MEMBACA AL-QURAN, WALAUPUN TIDAK MEMAHAMINYA..? INILAH JAWAPANNYA.

(WAJIB baca) MENGAPA KITA PERLU MEMBACA AL-QURAN, WALAUPUN TIDAK MEMAHAMINYA..? INILAH JAWAPANNYA.

jangan tak tau..ade juga mereka yang jarang menyelitkan aktiviti baca quran dalam diari harian..dengan pelbagai alasan..alasan tak faham maksud ni pon memang #femes laa kan..oleh itu..meh kite baca sesama..moga dapat dapat menjadi pengajaran dan menjadi iktibar pada kita..=)

Ini adalah satu kisah yang sangat menarik. Semoga dengan cerita ini hati anda akan terbuka tentang membaca #Al-Quran. Kisah ini dipetik daripada kisah yang ditulis dalam Bahasa Inggeris.

Mengapa Kita Membaca #Al-Quran, sedangkan kita tidak memahami sepenuhnya apa yang di baca?.

Ada seorang Atuk tua tinggal bersama cucu lelakinya di sebuah bukit di pendalaman. Setiap pagi Atuk bangun awal pagi duduk di meja makan dan membaca #Al-Quran. Cucunya ingin menjadi seperti Atuk dan meniru seberapa boleh akan bacaan yang dibaca oleh Atuknya.

Pada suatu hari cucunya bertanya, ‘Atuk! saya cuba membaca Al-Quran macam Atuk baca tapi saya tak faham pun, dan jika saya faham sekali pun saya akan lupa sebaik sahaja saya menutupinya. Apa bagusnya bila kita membaca #Al-Quran?’ Sedang orang tua itu meletakkan arang batu ke dalam dapur pemanas badan, dengan perlahan dia menoleh kepada cucunya sambil berkata, ‘ Bawa guni arang batu ini ke sungai dan bawakan saya seguni air.’

Budak lelaki itu buat seperti apa yang disuruh, tetapi semua air itu membocor keluar sebelum dia sampai ke rumah. Orang tua itu ketawa dan berkata. ‘ Awak hendaklah berjalan lebih cepat untuk yang akan datang,’ dan meminta cucunya ke sungai bersama dengan guni arang batu untuk cuba sekali lagi. Kali ini budak lelaki itu berjalan lebih laju, sekali lagi guni itu kosong sebelum dia tiba ke rumah. Terlalu letih, dia memberitahu Atuknya bahawa mana mungkin untuk membawa air di dalam guni, dan dia pergi untuk mengambil baldi. Orang tua itu berkata, ‘ saya tidak mahu sebaldi air, saya mahu seguni air. Anda tidak cukup kuat mencubanya.’ dan dia menuju ke pintu melihat cucunya mencuba lagi.

Pada katika itu, budak lelaki itu sudah tahu bahawa tidak mungkin dapat membawa air di dalam guni hingga ke rumah, tetapi untuk tidak menunjukkan apa-apa reaksi kepada Atuknya dia berlari seberapa laju yang dia boleh, semua air yang di bawa masih membocor keluar sebelum dia sampai ke rumah. Budak lelaki itu sekali lagi pergi ke sungai dan berlari secepat mungkin dengan seguni air, tetapi apabila sampai kepada Atuknya, guni tersebut sekali lagi kosong. Meletihkan, katanya,’ tengok Atuk, tak guna!’ ‘ Jadi anda fikir ianya tidak berguna?’ Orang tua itu berkata,’ tengok guni itu.’

Budak lelaki itu melihat akan guni tersebut dan buat kali pertamanya dia sedar bahawa guni tersebut sudah berubah. Ia telah bertukar daripada guni lama yang kotor bekas arang batu menjadi begitu bersih, luar dan dalam.

‘Cucuku, itulah yang akan berlaku jika anda membaca #Al-Quran. Anda mungkin tidak faham ataupun ingat kesemuanya, tetapi apabila anda membacanya, anda akan berubah dengan sedirinya, dalaman dan luaran. Itulah kurniaan Allah s.w.t. dalam kehidupan kita.’~

Misteri Di Sebalik Lagu Cindai dan Rahsia Asal- usulnya

Misteri Di Sebalik Lagu Cindai dan Rahsia Asal- usulnya

Pelbagai Kisah Mistik Timbul Selepas Lagu Cindai Di Cipta|Cindai di siniiiiiii……..

LAGU Cindai sering disalah erti sebagai merujuk kepada hantu pontianak.

Apa perasaan anda ketika sedang menyanyikan lagu Cindai, tiba-tiba terdengar suara perempuan menyahut, “Cindai di sini!”.

Pasti tegak bulu roma dibuatnya. Itu adalah kisah yang berlegar-legar di internet apabila menyebut sahaja lagu Cindai. Ada yang mendakwa lagu itu menyeru hantu pontianak.

Lagu alunan Datuk Siti Nurhaliza yang mula popular pada 1998 itu masih dianggap lagu evergreen, malah ‘berhantu’ sehingga kini.

Pelbagai kisah seram timbul susulan terciptanya lagu tersebut.

Inilah Cindai kain sutera bercorak seperti ular sawa dan digelar raja segala kain…

Penulis lirik lagu Cindai, Hairul Anuar Harun sendiri mengakui yang sehingga kini masih lagi menerima pelbagai reaksi daripada orang ramai mengenai makna di sebalik lagu tersohor itu.

“Dalam konteks seni kata lagu Cindai, ia adalah perlambangan kepada seorang wanita yang cekal dan tabah menghadapi pelbagai dugaan dalam hidupnya”.

“Wanita tersebut tetap berfikiran positif dan tidak mahu memanjangkan lagi rasa rajuk dan duka nestapanya demi mencapai impian yang dihajati,” kata penulis lagu itu.

Terlalu banyak cerita yang didengar mengenai lagi Cindai dan kaitannya dengan kisah-kisah mistik dan menyeramkan.

Dalam bahasa Minangkabau Cindai bermakna Hantu Pontianak…

Dikatakan ada yang mengalami pelbagai peristiwa seram seperti melihat pontianak ketika menyanyikan lagu tersebut.

“Malah ada yang mengaitkan lagu itu dengan kisah percintaan antara Tun Iram Sandiri dan Tun Biajid, anak kepada Hang Tuah”.

Kadangkala, maksud di sebalik lagu Cindai yang diinterpretasi oleh orang ramai melangkaui akal fikiran manusia biasa.

Mungkin kerana Cindai mempunyai dua makna iaitu kain sutera berbunga-bunga dan satu lagi bermaksud hantu pontianak jika di Minangkabau, maka lagu itu dianggap berhantu.

Hang Jebat membalut luka tikaman Keris Taming Sari dengan kain Cindai untuk mengurangkan bisa tikaman yang teramat sangat.

Apa itu Cindai? Dari segi sejarah kain cindai ini ialah kain yang digunakan Hang Jebat untuk membalut luka pada perutnya selepas ditikam oleh Hang Tuah.

Dan ada yang mengatakan cindai ini sebenarnya perempuan yang mati ketika melahirkan anak dan menjadi “Pontianak” . Wallahua’lam…

Antara pengalaman seram Lagu Cindai-Dato’ Siti Nurhaliza yang pernah tersebar diinternet dan media sosial.

Lagu ni dikatakan lagu bunian. Ada yang mendakwa

lagu ini mirip lagu yang dinyanyikan oleh puteri bunian.

Bahkan ada yang mendakwa apabila menyanyi lagu ni berseorangan

akan ada “backup singer” yang turut menyanyi lagu ni bersama-sama dengan kita…serammm…

1)Dikatakan lagu ini berhantu disebabkan ada seorang perempuan yang sedang menyanyi didalam bilik air ketika mandi dan ada yang ikut menyanyi bersamanya sedangkan ketika itu hanya dia seorang sahaja di dalam bilik air itu.

2)Seorang wanita diganggu ketika menyanyi lagu ini di dalam bilik air juga.

Apabila dia mula menyanyi “cindailah mana” tiba-tiba ada suara perempuan menyapa “cindai di sini”, kemudian hantu itu mengilai he…he…he… Ini adalah antara beberapa kisah dari pengalaman seram seorang perempuan tentang lagu Cindai ini.

Cerita Misteri, Cindai pula bersangkut paut dengan makhluk halus di Alam Bunian (ini ada asasnya).

Kalau mengikut lagu Cindai nyanyian Dato’ Siti Nurhaliza. Liriknya sungguh mendalam kiasannya bagi pemahaman saya.

Ianya menggunakan bahasa yang sungguh puitis dan lemah-lembut lagi mulus seperti dituturkan oleh seorang Puteri Bunian.

Lagunya berkisar tentang seorang Puteri Bunian di alam ghaib yang dirinya sudah tidak terurus lagi dek merindukan dan menantikan kepulangan suami yang tercinta kembali kesisinya.

Tidur tak lena walaupun diatas tilam emas bercadarkan intan dan hanya berbantalkan lengannya sahaja.

Puteri ini menghias bunga cempaka seperti dia menjaga suaminya dulu.

Tapi disebabkan perbezaan dan darjat manusia yang menghalang mereka untuk bersatu kembali.

Puteri ini tetap juga ingin ke Alam Dunia manusia untuk bertemu dengan suami yang dicintai, disayangi dan bertakthta dihatinya itu.

Walupun terpaksa menempuh gunung-ganang tinggi yang ada onak, ranjau dan duri.Tapi apakan daya si puteri ini memujuk hatinya dengan gurindam lagu dan mendengar tiung menyanyi sahaja sebagai penghibur dan pengubat hati yang lara.

Menunggu sinar masihkah ada harapannya lagi. Walahualam…

Lirik Lagu Cindai – Siti Nurhaliza

Cindailah mana tidak berkias

Jalinnya lalu rentah beribu

Bagailah mana hendak berhias

Cerminku retak seribu

Mendendam unggas liar di hutan

Jalan yang tinggal jalan berliku

Tilam ku emas cadarnya intan

Berbantal lengan tidurku

Hias cempaka kenangan tepian

Mekarnya kuntum nak idam kumbang

Puas ku jaga sibunga impian

Gugurnya sebelum berkembang

Hendaklah hendak hendak ku rasa

Puncaknya gunung hendak ditawan

Tidaklah tidak tidak ku daya

Tingginya tidak terlawan

Janganlah jangan jangan ku hiba

Derita hati jangan dikenang

Bukanlah bukan bukan ku pinta

Merajuk bukan berpanjangan

Akar beringin tidak berbatas

Cuma bersilang paut di tepi

Bidukku lilin layarnya kertas

Seberang laut berapi

Gurindam lagu bergema takbir

Tiong bernyanyi pohonan jati

Bertanam tebu di pinggir bibir

Rebung berduri di hati

Laman memutih pawana menerpa

Langit membiru awan bertali

Bukan di rintih pada siapa

Menunggu sinarkan kembali

( Lagu : Pak Ngah – Lirik : Hairul Anuar Harun )

Tanda-tanda Suami atau Isteri anda telah Terkena Sihir Pengasih/ Minyak Dagu Daripada Orang Ketiga

Tanda-tanda Suami atau Isteri anda telah Terkena Sihir Pengasih/ Minyak Dagu Daripada Orang Ketiga

Pernahkah Anda melihat pasangan suami istri yang terlihat harmonis dan nyaris tanpa cela, namun kemudian secara tiba-tiba suami atau istri tersebut tergila-gila dengan orang lain dan tidak ingat lagi pada keluarganya?

Ada banyak sekali penyebab suami/istri jatuh cinta pada orang lain dan melupakan keluarganya, salah satunya akibat pengaruh sihir pengasih. Pengasih sendiri merupakan ilmu sihir yang bisa mempengaruhi seseorang di bawah sadar untuk mencintainya.

Meski sihir dalam islam diharamkan, namun masih banyak orang yang memanfaatkannya demi mendapatkan apa yang diinginkan, misalnya: menguasai istri/suami orang, menghancurkan rumah tangga, dan lainnya.

Mungkin tidak semua orang percaya dengan adanya ilmu pellet, namun kenyataannya sudah banyak rumah tangga yang rusak akibat pengaruh sihir yang jahat ini.

Ayat al-Qur’an dan Hadits yang Menceritakan Tentang Kejahatan Sihir Pemisah Suami-Istri

وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ ۚ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ ۖ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ ۚ وَمَا هُم بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ ۚ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ ۚ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ – 2:102

“Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh setan-setan pada masa kerajaan Sulaiman. Sulaiman itu tidak kafir tetapi setan-setan itulah yang kafir, mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat di negeri Babilonia yaitu Harut dan Marut.

Padahal keduanya tidak mengajarkan sesuatu kepada seseorang sebelum mengatakan, “Sesungguhnya kami hanyalah cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kafir.”

Maka mereka mempelajari dari keduanya (malaikat itu) apa yang (dapat) memisahkan antara seorang (suami) dengan istrinya. Mereka tidak akan dapat mencelakakan seseorang dengan sihirnya kecuali dengan izin Allah. Mereka mempelajari sesuatu yang mencelakakan, dan tidak memberi manfaat kepada mereka.

Dan sungguh, mereka sudah tahu, barangsiapa membeli (menggunakan sihir) itu, niscaya tidak akan mendapat keuntungan di akhirat. Dan sungguh, sangatlah buruk perbuatan mereka yang menjual dirinya dengan sihir, sekiranya mereka tahu.” (QS. Al-Baqoroh : 102)

Dari Jabir RA, Rasulullah SAW telah bersabda,

“Sesungguhnya Iblis meletakkan singgahsananya di atas air, kemudian dia mengutuskan tenteranya, maka yang paling dekat kedudukannya di antara mereka kepadanya ialah yang paling besar fitnahnya. Salah seoarng daripada mereka datang seraya berkata: Aku telah berbuat begini dan begini.

Lalu Iblis berkata: Kamu belum berbuat apa-apa.

Rasulullah SAW bersabda: Kemudian salah seorang daripada mereka datang seraya berkata: Aku tidak meninggalkannya hingga aku telah menceraikannya daripada isterinya.

Rasulullah SAW bersabda: Kemudian Iblis mendekatkannya kepadanya seraya berkata: Ya Kamu (Baik). al-A’masy (perawi) berkata; Aku melihat Rasulullah SAW bersabda; Kemudian dia menjadi pembantu setianya”. (HR. Muslim 5032)

Ilustrasi pelet

Ciri-ciri Orang yang Terkena Sihir Pelet

(Pelet=minyak dagu)

Orang yang terkena sihir pelet umumnya akan mengalami gejala yang tak wajar. Bagi yang terbiasa bersama, pastilah dia akan mengenali ciri-ciri tersebut. Berikut ini beberapa cirri-ciri seseorang yang terkena pelet, baik laki-laki maupun wanita:

1. Timbul rasa cinta yang berlebihan sehingga tidak bisa ditahan

2. Selalu terbayang-bayang wajah seseorang yang menyihirnya

3. Keinginan untuk bertemu atau selalu rindu dengan orang memeletnya

4. Sering pusing kepala, terutama jika hasratnya ingin bertemu orang yang memeletnya tidak tersampai

5. Sering marah-marah tidak jelas pada istri atau suaminya

6. Merasa tunduk dan patuh terhadap perintah seseorang yang memeletnya

7. Merasa tidak enak badan, namun rasa itu akan hilang seketika saat berjumpa dnegan orang yang memeletnya

8. Tidak bernafsu terhadap istri atau suaminya sendiri

9. Nafsu makannya hilang saat di rumah, tapi nafsu makannya meningkat ketika menikmati masakan orang yang memeletnya

Cara Menyembuhkan Seseorang Dari Pengaruh Sihir Pelet

Upaya penyembuhan bagi seseorang yang terkena sihir pelet tidaklah mudah. Cara pertama yang harus dilakukan adalah dengan mengeluarkan pengaruh sihir atau kekuatan pelet dari tubuh si korban.

Setelah kekuatan tersebut hilang, maka harus dilakukan pemulihan dengan memberikan pencerahan pada korban agar lebih mendekatkan diri pada Allah Subhanallahu wa Taala sehingga kekuatan jahat tersebut tidak bisa menguasainya kembali.

Cara lain yang bisa dilakukan untuk menyembuhkan seseorang dari pengaruh pelet, yakni dengan melakukan rukyah pada orang yang terkena pellet. Atas izin Allah SWT, maka pengaruh sihir pellet akan menghilang dan korban bisa kembali hidup normal kembali.

Jika merasa artikel ini bermanfaat dan menambah pengetahuanmu, jangan ragu untuk SHARE ke yang lain juuga ya! Informasi menarik dan bermanfaat lainnya juga bisa didapat melalui fanspage kami, Orang Tua Teladan dan Berita Islam

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

 

7 Zikir Mudah Menjemput Rezeki, kalau diamalkan anda akan terkejut Rezeki datang tak pernah HABIS !!

1. Memperbanyak Membaca – La hawla Wala Quwwata Illa billah –

Barangsiapa yang lambat datang Rezekinya hendaklah banyak mengucapkan – La hawla Wala Quwwata Illa billah (HR. At- Tabrani)

2. Membaca – La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin –

Barangsiapa setiap hari membaca La ilaha illallahul malikul haqqul mubin maka bacaan itu akan menjadi Keamanan dari Kefakiran dan menjadi Penenteram dari rasa Takut dalam Kubur (HR. Abu Nu’aim dan Ad Dailami).

3. Membaca – Subhanallah wabihamdihi Subhanallahil adziim .

Dari setiap Kalimat itu seorang MALAIKAT yang BERTASBIH kepada ALLAH Ta’ala sampai hari Kiamat yang Pahala Tasbihnya itu diberikan Untukmu. (HR. Al-Mustagfiri dalam Ad-Da’awat)

4. Membaca Surat Al-IKHLAS:

Barangsiapa membaca Surat AlIkhlas ketika masuk rumah maka berkah bacaan Menghilangkan Kefakiran dari penghuni rumah dan tetangganya (HR. AtTabrani)

5. Membaca Surat Al-WAQIA’AH :

Barangsiapa membaca surat Al-Waqiaah setiap malam…maka TIDAK akan diTimpa Kesempitan Hidup” (HR. Al-Baihaqi dalam Syu’ab Al-Iman)

6. Memperbanyak SELAWAT KEATAS NABI :

Dari Umar bin Khaththab dari Nabi Shallallahu’alaihi wa sallam bersabda bersabda: Barangsiapa Berselawat kepadaku satu kali Selawat maka ALLAH akan membalas sepuluh kali Selawat dan Mengangkatnya Sepuluh DARJAT. (Dikeluarkan Imam Bukhari dalam Adabul Mufrad, Ibnu Abu Syaibah…al-Bazzar….Ibnu

Syahiin dan al-Ismaili dengan sanad ma’lul)

7. Melazimkan BERISTIGHAFAR :

Barangsiapa melazimkan Beristighfar nescaya ALLAH akan Mengeluarkan dia dari segala Kesusahan dan Memberikan Rezki dari arah yang tidak diDuga-Duga” (HR. Ahmad, Abu Dawud dan Ibnu Majjah)

Doa Menjemput Rezeki

Ya ALLAH berikanlah kami Rezeki yang Luas… yang Halal lagi Baik tanpa Memberatkan

kami….Jika Rezki kami ada diLangit maka Turunkanlah.

Jika ada diBumi maka Keluarkanlah. Jika jauh maka Dekatkanlah.

Jika Dekat maka Mudahkan lah.

Jika sedikit maka Banyakanlah.

Jika banyak maka BERKATI LAH agar kami dapat menolong ANAK-ANAK YATIM – FAKIR MISKIN – MEREKA YANG DALAM KESUSAHAN & KEDHAIFAN.

YA ALLAH……Kabulkanlah doa kami…Aamiiin

YA ALLAH Ya Robbal ‘Alamin.

Semoga ALLAH Mengabulkan Do’a kita.

Semoga Bermanfaat. In shaa ALLAH…..

Kemampuan setiap orang beramal adalah berbeza. Saranan saya, kalau tidak mampu beramal semua cuba amalkan satu persatu.

Biar sedikit tetapi istiqamah.

Jangan lupa berdoa kepada Allah SWT agar diberi kemampuan untuk beramal.

Kalau tidak mampu beramal semua jangan tinggal semua, nanti kita yang rugi.

Doa Melembutkan Hati Yang Keras Dari Jarak Jauh

Doa Melembutkan Hati Yang Keras Dari Jarak Jauh

Doa ini juga untuk meluluhkan hati orang yang kita cinta cintai. Untuk melembutkan hati seseorang yang hatinya keras dan tidak mau mendengar atau bersahabat dengan kita, agar dia menjadi lembut dan mau dekat dengan kita, maka kita bisa menggunakan doa atau amalan yang dalam sejarah Islam berhasil melembutkan hati yang sangat keras yang dimiliki oleh Umar bin Khattab.

Jika orang yang kita tuju atau target yang mau kita lembutkan hatinya ada di dekat kita, mungkin anak atau suami/istri kita, maka kita bisa menggunakan surat Thaha ayat 1-5 yang dibaca 3 kali dan kemudian dihembuskan di hidungnya ketika sedang tidur nyenyak.

Kita tahu Umar bin Khattab adalah musuh umat islam ketika itu. Yaitu waktu beliau belum masuk Islam, Karena itu doa ini juga bisa digunakan sebagai doa untuk meluluhkan hati musuh, juga bisa digunakan untuk meluluhkan hati suami atau istri, dan juga seseorang yang hatinya keras.

Surat Thaha ini (1-5) adalah surat yang dibaca oleh Umar ketika belum masuk Islam di depan adiknya sebagai bentuk penyesalannya karena sudah memukul adiknya yang sedang membaca al-Qur’an. Atas kehendak Allah, ketika Umar membaca ayat-ayat itu, hatinya menjadi tersentuh dan luluh oleh kandungan maknanya dan dia meminta dipertemukan dengan Nabi untuk menyatakan keislamannya.

Bagaimana jika target kita jarak jauh? Ternyata sebelum peristiwa itu, Nabi juga membaca ayat Al-Qur’an yang ditujukan untuk Umar agar hatinya menjadi lembut. Untuk melembutkan hati seseorang yang jauh dari kita, bacalah doa ini yang pernah dibaca oleh Rasulullah SAW kepada Saidina Umar bin Khattab untuk memeluk agama Islam.:

Allahu Latiifun bi ‘Ibaadihi yarzugu man yasyaa-u Wa Huwal Qowiyyul Aziiz

Artinya:

Allah Maha Lembut kepada hamba-hambaNya; Dia memberi rezeki kepada siapa saja yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang telah ditetapkan), dan Dia lah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.

Bacalah ayat di atas sebanyak 19 kali dan sebut nama orang yang menjadi target, Insya Allah dengan izinnya, hati orang tersebut akan menjadi lembut dan dekat dengan kita.

Demikianlah doa untuk melembutkan atau meluluhkan hati orang yang keras hatinya, atau mungkin suami atau istri anda yang kebetulan memiliki watak dan hati yang keras. Semoga bisa bermanfaat dan orang yang kita cintai bisa bersikap lembut dengan kita,

Kenapa Umat Islam Disuruh Oleh Nabi Untuk Belajar Memanah, Berenang, Bermain Pedang Dan Berkuda?

Kenapa Umat Islam Disuruh Oleh Nabi Untuk Belajar Memanah, Berenang, Bermain Pedang Dan Berkuda?

Setiap perbuatan yg disampaikan oleh Rasulullah, pasti ada sebabnya… Disebabkan itu Rasulullah S.A.W menyuruh kita sentiasa merujuk kepada Al-Quran dan Hadis untuk mencari jawapannya… Kerana baginda lebih mengetahui tentang apa yang akan berlaku di kemudian hari…

Rasulullah S.A.W. bersabda, “Ajarilah anak-anak kalian berkuda, bermain pedang, berenang dan memanah” [Riwayat sahih Imam Bukhari dan Imam Muslim]

“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah seluruh umat Islam berperang dengan seluruh Yahudi. Umat Islam akan membunuh mereka sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar datanglah kamu ke sini dan bunuhlah orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ‘Gharqad’, kerana ia adalah pokok Yahudi “. (Hadith Sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Hancurnya bangsa Yahudi merupakan salah satu daripada tanda-tanda datangnya hari kiamat. Bermula dengan sebuah peperangan besar yang melibatkan banyak bangsa di dunia termasuk bangsa Yahudi. Sebelum berlaku peperangan ini, terdapat beberapa peristiwa lain yang membawa kepada terjadinya peperangan ini menurut kronologi hadis akhir zaman hasil kajian ilmuan Islam.

Pertempuran dahsyat ini dikenali sebagai Armageddon, di mana lokasi utama perang ini adalah di lembah Megiddo atau Mageddon, Palestin. Mungkin ada yang menganggap Perang Armageddon hanyalah sebuah filem rekaan Hollywood belaka. Kenyataannya, Hollywood yang disokong oleh Yahudi memang mahu menyembunyikan fakta tentang Armageddon ini melalui propaganda filem. Padahal di kalangan para ahli kitab mereka telah mengkaji tentang peperangan ini dan senantiasa bersiap sedia untuk menghadapinya.

Sebutan Armageddon sebenarnya tidak terdapat dalam mana-mana Hadis. Hanya disebut dalam kajian-kajian Kristian dan Ahli Kitab. Menurut bahasa Ibrani, Ar bermaksud gunung atau bukit. Mageddo pula adalah nama sebuah lembah di Palestin. Sebuah tempat yang cukup strategik dari segi peperangan. Perang ini juga dikatakan sebagai perang terakhir dengan menggunakan seluruh kekuatan pelbagai peralatan senjata moden yang canggih. Mungkin perang itu adalah Perang Dunia ketiga yang disebut-sebut sebagai Perang Nuklear.

Perang Dunia Ketiga, bom nuklear akan digunakan, dan diramal akan berlaku dalam tempoh yang singkat. Tetapi, kemusnahannya amat dahsyat. Sehingga dikatakan dunia selepas itu akan kembali menjadi seperti Zaman Pertengahan di mana bala tentera hanya akan menunggang kuda dan bersenjatakan pedang seperti perang zaman dahulu.

“Jika Perang Dunia Ketiga adalah berjuang dengan senjata nuklear, yang keempat akan berjuang dengan kayu,batu,pedang dan anak panah.”

Ini disebabkan semua teknologi tidak boleh digunakan lagi pada masa itu kerana EMP (electromagnetic pulse) senjata nuklear itu sendiri berlaku ketika Perang Dunia Ketiga. Jadi, kekuatan bala tentera ketika Perang Dunia Keempat nanti adalah seimbang dan tidak berat sebelah kerana semuanya menggunakan peralatan perang yang sama, berjuang menggunakan kayu,batu,pedang dan anak panah.

ROTHSCHILD CIPTA EMP (ELECTRONIC MAGNETIC PULSE)

EMP BOMB

Adakah anda bersedia bergelap tanpa cahaya lampu,..wang elektronik atau wang kertas yang tidak dapat dikeluarkan dari bank..tiada air kerana mesin water pump tidak berfungi…memang menyeksakan…memang perit…huru-hara manusia di buatnya…itulah antara senjata rahsia yang sangat ampuh yang di miliki oleh tentera Dajjal..EMP..(electronic magnetic pulse)..

Senjata HAARP, nuclear, senjata kimia@biology dan EMP adalah senjata baru alaf mellinium yang sangat merbahaya kepada manusia sejagat…senjata ini akan memusnahkan dan mengurangkan populasi manusia secara drastik..

Di akhir zaman nanti manusia akan berperang semula dengan hanya menggunakan besi batu dan kayu sahaja (saki baki perang)…ini adalah kerana penggunaan senjata EMP..senjata ini akan mematikan dan memusnahkan segala peralatan elektronik hingga ke wayarnya sekali…hanya 1 atau 2 butir bom EMP di lancarkan sudah untuk cukup menggelapkan sesebuah Negara jika bom tersebut di lancarkan pada aras ketinggian @ altitude yang lebih tinggi daripada struktur lapisan ionisfera bumi..

Konspirasi golongan elit atau Dajjal ini telah menjalankan banyak projek-projek rahsia yang dijalankan. Antara projeknya ialah Starwars Project, BlueBeam project, Pandora Project, Genom Project Phliphedia Project dan banyak lagi projek rahsia termasuk UFO project.

Pembinaan senjata EMP adalah dibawah kelolaan Starwars Project yang lebih dominan dan yang lainnya ada perkaitan antara satu sama lain..Bom EMP boleh dihantar samada di lancarkan dengan roket atau di bawa dengan pesawat canggih supersonik merentas angksa pada altitud yang tinggi..

B2 SPIRIT BOMBER

Bersediakah kita akan situasi ini…saya bukan ingin menakutkan anda semua…minta dijauhkan. Peperangan dunia ke-3 akan menggunakan senjata ini secara total selain nuclear, kimia dan biologi …Sebenarnya penggunaan senjata ini telah dihebahkan dalam permainan game strategi Command & Conquer General. Dalam siri Astro “Future Weapon” juga telah didedahkan akan keupayaan EMP..

http://www.youtube.com/watch?v=0odJKYTzXg8#t=54

Kini senjata ini juga turut dimajukan oleh Iran,Rusia,China dan Korea Utara..Ini bukan omongan kosong..perhatikan video ini.

http://www.youtube.com/watch?v=GHP6esViT9M

Jika direnungkan pada hadis bagaimana Dajjal dibunuh oleh Nabi Isa, bagaimana Yaakjuj dan Makjuj menembak panahnya ke langit dan mengapa nabi menyuruh kita belajar berenang, berlari, menunggang kuda, belajar guna pedang dan memanah…semuanya seolah-olah zaman masa lampau. Bermakna kita akan Back to Ancient..tidak ada satu pun yang menyentuh tentang peralatan mekanikal dan eletronik…Ini bermaksud selepas perang dunia ketiga, bumi akan bergelap dan banyak kemusnahan yang berlaku kerana perang. Kuncu Iblis telah membuat persediaan akan peristiwa ini..bagaimana dengan orang islam? Penyelamat orang islam adalah melalui zikir kepada Allah dan akidah yang kental sahaja.

Bersabda Rasulullah SAW, ” Kamu harus belajar memanah kerana memanah itu termasuk sebaik-baik permainanmu.” (Riwayat Bazzar, dan Thabarani dengan sanad yang baik)

Hadis Nabi juga ada menyebut, Yahudi Zionis akan bersembunyi di balik-balik batu dan kayu dan hanya selamat di belakang pokok Yahudi iaitu pokok Gharqad, yang banyak ditanam di Israel sekarang ini.

(10 Gambar) Dalang Sebenar Disebalik Kejatuhan P. Ramlee Yang Ramai Tak TAHU !! SEBARKAN SUPAYA KELUARGA P RAMLEE DAPAT KEADILAN!!

(10 Gambar) Dalang Sebenar Disebalik Kejatuhan P. Ramlee Yang Ramai Tak TAHU !! SEBARKAN SUPAYA KELUARGA P RAMLEE DAPAT KEADILAN!!

Siapa tak kenal dengan lagenda P. Ramlee yang sehingga kini masih lagi dikenali malah diminati oleh generasi baru. Untuk pengetahuan anda semua, sebelum meninggal dunia, P. Ramlee hidup dalam kemiskinan. Ikuti kisahnya.

P. Ramlee Berani Kerana Benar

Periuk nasi P. Ramlee ditutup oleh 2 syarikat yang dinaikkan oleh P. Ramlee:

1. Jaafar Abdullah, Eksekutif Shaw Brothers keluar surat memberhentikan khidmat P. Ramlee atas arahan RunRun Shaw dan RunMe Shaw. Ditulis, “Karya P. Ramlee tak bagus..”

2. EMI menamatkan kontrak P. Ramlee, Mrs Devan berkata “Lagu P. Ramlee dah tak laku.. orang tak beli”. EMI Malaysia juga kata kontrak P Ramlee adalah dgn EMI Singapura.

Harus diingat, P. Ramlee pulang ke Malaysia apabila Shaw Brothers yang suruh apabila pekerja Studio Jalan Ampas yang dibayar gaji amat rendah membentuk Union pekerja Melayu dan membuat banyak protes. Lee Kuan Yew arah Shaw Brothers ditutup utk sekat union itu. Apa tujuan LKY?

EMI pula seolah tidak lagi kenang jasa P. Ramlee. Seniman Agung ini telah memberikan pulangan yang sangat lumayan kepada EMI hasil dari ratusan lagu dan album P. Ramlee, Saloma dll… Kenapa perlu buang terus P. Ramlee? Ikon terbesar industri musik semasa itu? Bukankah kompilasi lagu P. Ramlee dan hasil lirik setta lagu P. Ramlee masih popular?

Itu lah dua punca dari bidang lakonan dan lagu yang telah jatuhkan karier P. Ramlee. Ianya satu bentuk pengkhianatan P. Ramlee adalah seorang pejuang seni yang berjuang memartabatkan budaya Melayu dalam filem dan lagu Melayu fu dalam nyanyian.

Tak cukup dengan itu, wartawan tempatan juga kerap memperlekeh usaha P. Ramlee pada ketika irama Pop Yeh Yeh, Blues, Rock dan Pop sedang meresap ke dalam jiwa anak bangsa. P. Ramlee terpaksa memboikot media yang sering memutarbelit kenyataan nya.

Karyawan pula ramai dengki dan merasakan mereka lebih baik. Apabila P Ramlee tubuhkan PERFIMA bersama HM Shah.. Dan turut disertai Jaafar Abdullah, Jins Shamsuddin dan Salleh Ghani.. Maka BOD putuskan bahawa P. Ramlee tak bagus sebagai pengarah filem kerana ‘tiada kelayakan akademik’.. Maka Jins Shamsuddin yang dilantik jadi Pengarah Filem kerana dia baru balik dengan sijil pengarahan filem dari London.

Maka P. Ramlee dan HM Shah keluar dari PERFIMA pada Februari 1973. Segala usaha P. Ramlee disabotaj. 3 bulan selepas itu, P. Ramlee menjadi bertambah stress apabila menerima saman mahkamah. Beliau menjadi penjamin/guarantor kepada deorang kawan untuk satu pinjaman. ‘Kawan’ ini lesap, P. Ramlee berhadapan tindakan mahkamah yang boleh menjatuh hukum bankrapsi sedang P. Ramlee tidak ada wang untuk tebus diri.

Beliau mengalami kemurungan dan kekecewaan yang amat sangat. Sedang Nasir P. Ramlee pula kawin di usia 19 dan keluar rumah. P. Ramlee kecewa dan marah kerana tidak bersetuju dengan perkahwinan itu.. Beliau menjadi tidak terurus, tak bercukur sehingga hari tragik itu.. Sedih.. Kecewa.. Stress hampir maksima.

Seminggu selepas menerima surat saman itu P. Ramlee meninggal dunia menjelang subuh 29 Mei, 1973 akibat serangan jantung. Sblm nya beliau mengadu sakit dada dan dalam kesakitan sempat berpesan kepada Sazali.. ” Jaga Mama baik-baik walau apapun yang terjadi…”

Innalillahi Wainna Illaihi Roji’un.

Faham kan kenapa saya share benda ni? Kalau dah faham sila share.

Sumber: www.blogmazeer.com

Syria Gerbang Awal Perang Malhamah al Kubra , Perang Terakhir Umat Manusia sebelum kiamat!!

Syria Gerbang Awal Perang Malhamah al Kubra , Perang Terakhir Umat Manusia sebelum kiamat!!

Syria Gerbang Awal Perang Malhamah al Kubra , Perang Terakhir Umat Manusia sebelum kiamat!!

Bukan suatu perkara yang mengejutkan bagi mereka yang dari awal mengikuti perkembangan di Syria atau bumi syam kerana di Syria adalah pintu gerbang perang akhir zaman (Almahmah kubro) atau orang-orang barat menyebutnya Armagedon.

Apakah serangan yang di lancarkan oleh tentera Assad dengan sekutunya Rusia, Iran dan China merupakan petanda peperangan besar akhir zaman? seperti yang telah dikhabarkan oleh Rasulullah saw dengan beberapa tanda, beberapa penganalisis baik sejarawan, para ulama Timur Tengah begitu paham akan phenomena ini adalah pintu gerbang menuju perang akhir zaman.

Saya cuba mengutif beberapa pendapat baik dari hadis Rasulullah, para penganalisis, Ulama Timur Tengah dan pendapat dari Zulfani

“Konflik yang berlaku di timur tengah beberapa tahun lalu telah merambah hingga negeri yang di berkahi yaitu Syam. Banyak pakar analisis telah memberi analisa masing-masing terhadap konflik Syria. Berbeza dengan Arab spiring yang berlaku di negara-negara lain seperti Tunisia, Libya dan Mesir para pakar analisis secara jelas menyimpulkan bahawa revolusi tersebut merupakan konspirasi Zionis untuk menguasai wilayah timur tengah. Hal senada sebagaimana yang di jelaskan oleh pakar ilmu akhir zaman syekh Imran Hosein “jihad yang dilakukan seperti Libya merupakan Jihad Zionis artinya jihad yang bertujuan untuk melaksanakan agenda Zionis di timur tengah. Pergantian rejim Muammar Gaddafi yang bersekutu ke Rusia dan di gantikan dengan rejim yang bersekutu dengan zionis merupakan sebuah agenda untuk memuluskan jalan penubuhan Israel Raya yang merupakan projek besar kaum Yahudi yang di kenal dengan The New Word Order “.

Sebahagian umat islam yang di Indonesia mempersoalkan apakah yang berlaku di Syria merupakan agenda Zionis untuk menguasai timur tengah? Kita tidak boleh nafikan bahawa awal konflik suriah merupakan revolusi yang di rancang oleh zionis yang bertujuan untuk penggantian rejim yang telah berkuasa selama puluhan tahun. Dan suriah tercatat sebagai sekutu dekat Rusia. Dilansir Russia Today, Jumaat (06/09/2013), usai memastikan Obama membatalkan pertemuan empat mata, Presiden Putin berkata Rusia mungkin akan datang untuk membantu Syria menyerang AS. “Mesej kami adalah, jika anda menyerang sekutu kami, maka kami mungkin akan datang,” tegas Putin.

Sehingga tidak heran jika ada sebahagian ulama yang mengharamkan jihad di suriah, seperti Syehk Imran Hosein mengatakan bahawa jihad di suriah hukumnya haram. Alasannya kerana beliau menganggap sama seperti membantu zionis dalam menjalankan agendanya sebagaimana yang berlaku di Libya. Hal ini sebagaimana di jelaskan dalam buku The Geopolitics of Superpowerkarya Colin S. Gray, seorang Alford Machinder abad ke 19 sudah memberi isyarat bahawa Asia Tengah dan Timur Tengah merupakan Kawasan Heartland atau World Island. Sehingga siapa menguasai Heartland yang mempunyai kandungan sumber daya alam dan aneka mineral, maka akan menuju Global Imperium. Matikan Timur Tengah, anda mematikan China dan Rusia, maka anda akan menguasai dunia.

Analisa yang mengatakan jihad disuriah haram merupakan kesimpulan analisa yang sangat dangkal dan sangat terburu-buru menurut para pakar dan Ulama Timur Tengah lainya.

Kalau mau jujur ​​sebenarnya konflik di Syria tidak boleh dilihat hanya dari satu sisi sahaja dan secara jelas telah nampak bahawa konflik suriah mempunyai banyak kepentingan. Di satu sisi Zionis mahukan Syria menjadi negara yang berpihak kepadanya dan menjadi sekutu di timur tengah seperti Saudi Arabia. Sedangkan Rusia mempunyai kepentingan untuk menjaga pangkalan milternya di timur tengah serta sebagai sumber rizab minyak bagi negaranya. Di lain sisi para Mujahidin juga mempunyai kepentingan terhadap konflik Syria dengan menjadikan konflik Syria tersebut sebagai awal penguatkuasaan khilafah Islamiyah di bumi Syam. Hal ini berdasarkan nubuat nabi bahawa akhir zaman kekutan umat Islam berada di Syam.

Abu Darda berkata bahawa Rasulullah SAW bersabda, “Sesungguhnya kekuatan Muslimin pada waktu itu di Ghuthah, di samping bandar yang bernama Damsyik yang paling terbaik di negeri Syam.” (HR. Abu Daud).

Dari pendapat Zulfani, MA dan para penganalisis lain lahir sebuah kesimpulan yang mempersoalkan “bagaimana hukum kaum muslimin yang berjuang bersama-sama dengan pasukan yang bersekutu dengan barat untuk melawan Bashar Assad dengan tujuan yang sama untuk meruntuhkan rejim, kemudian mempunyai kepentingan yang berbeza, pasukan yang bersekutu dengan barat komited melaksanakan sistem demokrasi selepas rejim Bashar Asad runtuh, sedangkan para mujahidin komited menegakkan khilafah Islamiyah. Hal ini kerana banyak hadith yang menjelaskan keutamaan negeri Syam. Dan darul Islam akan tegak kembali akhir zaman di Syam.

Dari soalan ini sebenarnya dapat dijawab dengan mudah bagi Umat Islam dalam hadis-hadis yang bersumber dari Rasulullah SAW.

“Salamah bin Nufail berkata: aku datang menemui Nabi saw dan berkata: aku bosan merawat kuda perang, aku meletakkan senjataku dan perang telah ditinggalkan para pengusungnya, tak ada lagi perang. Nabi saw menjawab: Sekarang telah tiba masa berperang, akan selalu ada satu kelompok di tengah umatku yang unggul melawan musuh-musuhnya, Allah sesatkan hati-hati banyak kalangan untuk kemudian kumpulan tersebut memerangi mereka, dan Allah akan memberi rezeki dari mereka (berupa ghanimah) sehingga datang keputusan Allah (Kiamat) dan mereka akan selalu demikian adanya. Ketahuilah, pusat negara Islam adalah Syam. Kuda perang terpasang tali kekang di kepalanya (siap perang), dan itu membawa kebaikan hingga datangnya Kiamat. “(HR. Imam Ahmad)

Rasulullah saw telah meramalkan seribu empat ratus tahun yang lalu bahawa kaum muslimin akan berdamai dengan bangsa Rum. Rasulullah saw bersabda: “Kamu akan berdamai dengan kaum Rum dalam keadaan aman, kemudian kamu dan mereka akan memerangi suatu musuh. Dan kamu akan mendapatkan kemenangan serta harta rampasan perang dengan selamat. Kemudian kamu berangkat sehingga sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit-bukit. Maka seorang laki-laki dari kaum salib mengangkat tanda salib seraya berkata, ‘Salib telah menang’. Maka marahlah seorang laki-laki dari kaum Muslimin kepadanya, lalu ia mendorongnya dan jatuh (meninggal). Pada waktu itu orang-orang Rum berkhianat, dan mereka berkumpul untuk memerangi kamu di bawah 80 bendera, dimana tiap-tiap bendera terdapat 12 ribu tentera. “(HR. Ahmad, Abu Dawud, dan Ibnu Majah)

Siapakah Rum yang di maksud dalam hadis tersebut, sejarah telah mencatatkan bahawa Peristiwa pecahnya kerajaan Romawi berawal dari pembagian wilayah menjadi Rom Barat dan Rom Timur tetapi masih merupakan kerajaan Romawi. Kerana Rom sudah tidak sanggup lagi mengatur wilayahnya yang terlalu luas. Romawi Timur berpusat di di Byzantium (Kostantinopel) yang sekarang bernama Istanbul (di wilayah negara Turki sekarang). Sedangkan Romawi Barat berpusat di Roma. Pengasas Empayar Rom timur ialah Costantyn yang Agung. Maharaja ini sudah dari awal membenci Islam. Juga diteruskan cucunya Maharaja Heraclius.

Selepas pasukan Islam kuat mereka berupaya menawan Costantinople tetapi selalu gagal. Akhirnya tahun 1453 M Muhammad al-Fatih menakluk kota benteng terkuat dan terakhir Rom itu. Akhirnya kerajaan Rom pun tamat. Sedangkan Romawi barat setelah berlaku revolusi di dataran Eropah kerajaan Rom barat tetap masih berdiri kukuh walaupun wilayah kekuasaannya hanya di wilayah Vatican. Akan tetapi semua umat Kristian khatolik di wilayah Eropah masih tetap tunduk dalam hal agama kepada pemimpin Vatican.

Berdasarkan fakta sejarah di atas ini membuktikan bahawa Rum yang di maksudkan di atas ialah kerajaan Rom barat kerana zaman sekarang hanya Rom barat yang tetap wujud. Didalam hadis yang lain Rasulullah menjelaskan siapa bangsa Rum yang berdamai dengan kaum muslimin dalam hal ini Rasulullah menyebut mereka Bani Asfar yaitu bangsa berkulit kuning atau bangsa berambut perang dan kebanyakan ulama menjelaskan bahawa mereka adalah bangsa Eropah. Sebagaimana hadis Rasulullah saw.

“Auf bin Malik al-Asyja’iy berkata: Aku menemui Nabi saw lalu aku ucapkan salam. Nabi saw: Auf? Ya, benar. Nabi saw bersabda: Masuklah. Semua atau aku sendiri? Nabi saw menjawab: Masuklah semua. Nabi saw bersabda: Wahai Auf, hitung ada enam tanda Kiamat. Pertama, kematianku. Kalimat Nabi saw ini membuatku menangis sehingga Nabi saw membujukku untuk diam. Aku lalu mengira: Nabi saw bersabda: yang pertama Penaklukan Baitul Maqdis: yang kedua Kematian yang akan meragut umatku dengan cepat seperti wabak kematian kambing. Yang ketiga Konflik dahsyat yang menimpa umatku. Yang keempat harta membumbung tinggi nilainya hingga seseorang diberi 100 dinar masih belum puas. Yang kelima. Berlaku gencatan senjata antara kalian dengan Bani Ashfar (bangsa perang), lalu mereka menyokong kalian dengan 80 destinasi. Apa maksud tujuan? Nabi saw bersabda: Maksudnya panji. Pada tiap-tiap panji terdiri daripada 12,000 askar. Benteng umat Islam saat itu di wilayah yang disebut Ghauthah, kawasan sekitar bandar Damsyik. “(HR. Imam Ahmad)

Dari analisis hadis di atas maka perdamaian dengan Rum merupakan perdamaian yang memang sudah di nubuatkan oleh Rasulullah. Dan hal ini di benarkan dalam Islam selama kaum muslimin tidak menjadikan mereka sebagai sekutunya. Kerana sifat perdamaian itu hanya sementara. Dalam nubuat hadist diatas setelah kaum muslimin berdamai dengan Rum kemudian berjaya menakluk musuh bersama iaitu Rejim Syria Bashar Asad. kemudian Rum mengkhianati mereka cuba merampas revolusi tersebut dan mengatakan merekahlah yang lebih unggul dalam peperangan dan mereka yang berhak mendapat kemenangan. Para mujahidin tidak boleh menerimanya kerana kenyataannya yang paling berperanan di lapangan adalah kaum muslimin seperti Daulah Islam Iraq dan Syam, Ahrar Syam, Jubhah al-Nusrah dan lain-lain.

Maka berdasarkan nubuat di atas selepas Bashar Assad tumbang kaum muslimin akan berperang lagi dengan bangsa Rum iaitu Eropah. Kemudian mereka bersekutu dengan lapan puluh negara untuk memerangi mujahidin, tiap-tiap negara terdiri dari 12.000 pasukan. Inilah perang yang paling dasyat yang terjadi di akhir zaman sehingga dalam hadis di jelaskan perang tersebut di kenal dengan al-malhamah al-Kubra. Rasulullah telah menjelaskan bahawa peperangan terdahsyat di akhir zaman pusat kepemimpinan kaum muslimin berada di Damsyik. Rasulullah saw bersabda: “Pusat kepimpinan kaum Muslimin pada hari peperangan yang paling besar adalah di sebuah negeri yang bernama Ghuthah, yang mana di negeri itu terdapat sebuah kota yang bernama Damsyik (Damsyik). Ia merupakan tempat tinggal yang terbaik bagi kaum Muslimin pada waktu itu. “(HR. Ahmad dan Abu Dawud)

Dari Watsilah bin al Asqaa, berkata, Aku mendengar Rasulullah berkata kepada Hudzaifah bin al Yaman dan Mu’adz bin Jabal yang sedang meminta pendapat beliau mengenai tempat tinggal. Maka, beliau mengisyaratkan ke arah Syam. Mereka berdua kembali bertanya kepada baginda. [Dan] baginda mengisyaratkan ke arah Syam. Baginda bersabda:

عليكم بالشام فإنها صفوة بلاد الله يسكنها خيرته من خلقه ..

“Tinggalah kalian di Syam. Sesungguhnya ia merupakan negeri pilihan Allah, dihuni oleh makhluk pilihan-Nya”.

Pembebasan Al-Aqsa bermula dari pembebasan Syria.

Perlu diketahui pada masa lampau bumi Syam meliputi Syria, Palestin, Jordan dan Lebanon. Syam merupakan benteng ummat Islam ketika berlakunya malhamah kubro (perang dahsyat akhir zaman)

Seorang Ustaz Imtihan Syafi’i Lc. selaku Hilal Ahmar Society Indonesia (HASI) menjelaskan bahawa peperangan yang terjadi di suriah adalah belum bagian dari Nubuwat Akhir zaman. tapi suatu ketika ia bertanya kepada salah satu syekh di suriah DR. Abdulloh Ghoni. yang juga merupakan seorang ahli hadis bahawa peperangan yang terjadi di suriah adalah sebuah muqodimah dimana awal pintu gerbang dari Nubuwat Perang akhir Zaman.

Wahai saudara-saudariku bangunlah dari tidur panjangmu, songsonglah perjuangan ini demi tegaknya Peradaban Mulia. Jangan memandang remeh persoalan huru-hara di bumi syam hari ini persiapkanlah apa yang boleh untuk dipersiapkan baik harta maupun yang lainnya, lebih khusus lagi do’a buat saudara-saudara kita seiman yang hari ini tertindas. Wallahu a’lam bissawab.

*sumber artikel-keislaman.blogspot.my

Mata Rabun tapi tak mahu Pakai Cermin Mata? Tanaman Ajaib ini akan pulihkan Mata anda ke normal kembali !!

Mata Rabun tapi tak mahu Pakai Cermin Mata? Tanaman Ajaib ini akan pulihkan Mata anda ke normal kembali !!

Mata Anda Minus? Tanaman Ajaib Ini Tajamkan Kembali Penglihatan Anda. Harus Coba !!

Setiap tahun, lebih dari 30% penduduk Indonesia mengalami mata minus atau myopia. Apakah kamu salah satunya? Jika iya, pasti awalnya kamu berpikiran untuk menggunakan kacamata sebagai bantuan penglihatan. Jika kita berobat ke dokter pun, kebanyakan dokter pasti menyarankan menggunakan kacamata.

Nah, daripada harus mengeluarkan biaya untuk lensa, kacamata, atau ke dokter, lebih baik kamu mencoba metode baru dengan menggunakan tanaman yang dapat meningkatkan ketajaman penglihatan mata kamu secara natural. Tapi, sebelum itu kamu bisa cek dulu apakah mata kamu sehat atau nggak.

Pasti pada bertanya kan, tanaman apa sih? Tanaman itu adalah lidah buaya. Lidah buaya mengandung vitamin A, C, mineral, protein, dan lain-lain yang bagus untuk kesehatan mata bahkan untuk mata orang tua yang umurnya sudah lebih dari 70 tahun. Lidah buaya juga banyak digunakan untuk perawatan rambut dan juga kecantikan kulit.

Perlu diingat juga, memakai kacamata hanya membantu penglihatan kamu saja tanpa mengobati mata kamu yang minus, dalam arti mata kamu tetap dalam penglihatan yang sama. Dan masalahnya akan bertambah buruk jika kamu tidak mengetahui akar permasalahan tersebut.

Nah ini bahan yang diperlukan untuk mengobati mata Anda yang minus:

100 gram jus lidah buaya (lidah buaya harus dicuci bersih dengan air dingin dan dibuang durinya)

500 gram kacang kenari (walnut) yang sudah ditumbuk

300 gram madu

2-3 buah lemon

Adapun cara pembuatannya sebagai berikut:

Cuci dulu semua bahan-bahannya

Buat dulu jus lidah buaya dengan takaran 100 gram

Campurkan jus lidah buaya, walnut, madu, dan lemon yang sudah ditumbuk tadi ke dalam blender

Blender hingga semuanya tercampur rata

Bagaimana cara mengonsumsinya? Konsumsilah sebanyak 3 kali sehari dengan takaran 1 sendok makan sebelum makan. Konsumsi secara rutin selama 10 hari sampai penglihatan kamu dirasa sudah agak membaik dan jangan lupa simpan ramuan ini di dalam kulkas.

Ramuan ini juga tidak hanya bermanfaat bagi kesehatan mata loh, tapi juga bermanfaat untuk kesehatan tubuh kamu. Dan juga untuk lidah buayanya harus dari lidah buaya yang umurnya tidak lebih dari 3 tahun, karena akan berbahaya bagi mereka yang mengidap penyakit TBC, kardiovaskular, kehamilan, dan penyakit lain.

Nah, itulah metode baru dalam menyembuhkan penyakit mata myopia atau mata minus. Gimana? Tertarik untuk mencoba?

Gadis Ini Tak Pernah Solat Sehari Dalam Hidupnya, Ketika Dia Mati, Allah SWT Tunjukkan JanjiNya !!

Gadis Ini Tak Pernah Solat Sehari Dalam Hidupnya, Ketika Dia Mati, Allah SWT Tunjukkan JanjiNya !!

Redaksiana Subuh – Temanku berkata kepadaku, “, aku sudah terbiasa menguburkan mayat masyarakat

setempat. Salah seorang familiku menghubungiku meminta agar menguburkan ibu mereka yang meninggal. Aku pergi ke pekuburan dan aku menunggu di tempat memandikan mayat.

Di sana aku melihat empat wanita berhijab bergegas meninggalkan tempat memandikan mayat tersebut. Aku tidak menanyakan sebab mereka keluar dari tempat itu karena memang bukan urusanku.

Beberapa menit kemudian wanita yang memandikan mayat keluar dan memintaku agar menolongnya memandikan mayat tersebut. Aku katakan kepadanya, ‘Ini tidak boleh, karena tidak halal bagi seorang lelaki melihat aurat wanita.’ Tetapi ia mengemukakan alasannya bahwa jenazah wanita yang satu ini sangat besar.

Kemudian wanita itu kembali masuk dan memandikan mayat tersebut. Setelah selesai dikafankan, ia

memanggil kami agar mayat tersebut diusung. Karena

jenazah ini terlalu berat, kami berjumlah sebelas orang masuk ke dalam untuk mengangkatnya. Setelah sampai di lubang kuburan .

Kami buka lubang masuknya dan kami turunkan dari pundak kami. Namun tiba-tiba jenazahnya terlepas dan terjatuh ke dalam dan tidak sempat kami tangkap kembali hingga aku mendengar dari gemeretak tulangnya yang patah ketika jenazah itu jatuh. Aku melihat ke dalam ternyata kain kafannya sedikit terbuka sehingga terlihat auratnya. Aku segera melompat ke jenazah dan menutup aurat tersebut.

Lalu dengan susah payah aku menyeretnya ke arah kiblat dan aku buka kafan di bagian mukanya. Aku melihat pemandangan yang aneh. Matanya terbe-lalak dan berwarna hitam. Aku menjadi takut dan segera memanjat ke atas dengan tidak menoleh ke belakang lagi.

Setelah sampai di rumah, aku menghubungi salah seorang anak perempuan jenazah. Ia bersumpah agar aku menceritakan apa yang terjadi saat memasukkan jenazah ke dalam kuburan. Aku berusaha untuk mengelak, namun ia terus mendesakku hingga akhirnya terpaksa harus memberitahukannya. Ia berkata, “ustadz, ketika anda melihat kami bergegas keluar dikarenakan kami melihat wajah ibu kami menghitam, karena ibu kami tidak pernah sekalipun melaksanakan shalat dan meninggal dalam keadaan berdandan.”

Kisah nyata ini menegaskan bahwa Allah SWT menghendaki agar sebagian hamba-Nya melihat bekas Su’ul khatimah hamba-Nya yang durhaka agar menjadi pelajaran bagi yang masih hidup. Sesungguhnya yang demikian itu merupakan pelajaran bagi orang-orang yang berakal.