Author: admin

Surah Ini Mampu Membantu Musnahkan Sel Barah Kanser..Sebarkan!

Surah Ini Mampu Membantu Musnahkan Sel Barah Kanser..Sebarkan!

 Lapan surah ini jika diamalkan secara berterusan insyaallah mampu memusnahkan kanser barah. Jika tidak mampu membacanya sendiri, boleh sesiapa sahaja untuk membacakannya.

Sebelum memulakan baca ini dulu :

  • Istigfar 10 kali
  • Salawat Nabi 10 kali
  • Al Fatihah 1 kali
Kemudian sediakan air di dalam botol, setiap kali surah dibaca, tiupkan kepada air. pesakit dinasihat minum air setiap hari atau sapu atau mandi pada anggota yang terkena barah.
Antara surah-surah tersebut :

  1. Surah Al Maidah Ayat 82-91
  2. Surah Al Araf Ayat 70-81
  3. Surah Ar Ra’d Ayat 16-28
  4. Surah Al Anbiyaa’ Ayat 38-50
  5. Surah Asy Syu’ara Ayat 185-227
  6. Surah Az Zummar Ayat 42-52
  7. Surah Ghafir Ayat 67-77
  8. Surah Az Zukhruf Ayat 52-70
Moga-moga dengan mengamalkan surah-surah ini mampu membantu menyembuhkan penyakit di atas KekuasaanNYA. Insyaallah.
Sumber dipetik dari perkongsikan rakan di facebook.
Jangan Cium Dan Peluk Anak Selepas Merokok

Jangan Cium Dan Peluk Anak Selepas Merokok

Anda bila lagi nak berhenti,jangan sampai macam saya,menyesal nanti”pesan lelaki yang kini berusia 35 tahun kepada orang ramai setelah anaknya yang berusia 1 tahun 10 hari meninggal dunia akibat terlalu terdedah kepada asap rokok.

Katanya anaknya itu meninggal akibat pneumonia atau radang paru-paru,di usia yang sangat muda tentulah sangat tipis untuk menyelamtkannya.

Kesal berbalut rindu lelaki ini mengisahkan ceritanya tentu untuk mengingatkan kepada orang lain.

Saya adalah bekas perokok tegar selama 18 tahun,anak saya pompuan sangat comel,genap usianya 1 tahun 10 hari dia wafat akibat di jangkiti radang paru paru yang berpunca dari asap rokok yang saya hisap setiap hari.

Saya tidak merokok di sebalahnya,saya merokok jauh dari anak saya meskipun masih duduk di ruangan yang sama.

Lalau bagaimana boleh membahayakan anak?Anak saya terkena racun rokok yang melekat pada baju ketika saya mendukung dan bermain dengannya selepas merokok.

Pengakuan lelaki ini turut mendapat perhatian dari doktor pakar sama ada bau racun rokok yang melekat pada baju berbahaya.

Menurut Dr. Arif orang tua yang merokok di manapun baik dekat atau jauh ia akan tetap berbahaya,terutamanya bagi kanak kanak.

Asap rokok masih berbahaya dalam jarak 10 meter jadi walaupun merokok di luar rumah masih besar kemungkinan asap rokok masuk kedalam rumah.

Racun yang melekat pada baju disebut third hand smoker ,residu racun rokok bahanya sama seperti second hand smoker yang di sebut perokok pasif.

Tentu sangat berbahaya selepas habis merokok kita mendukung anak kita terutama bayi,kalau masuk rumah selepas merokok pastikan anda mandi terlebih dahulu dan menukar baju sebelum bermanja dengan anak.tegasnya.

Doa Pengasih Untuk Mengerat Kasih Suami Isteri!

Doa Pengasih Untuk Mengerat Kasih Suami Isteri!

DOA PENGASIH UTK KEKASIH
=========================

Perkongsian hari ini adalah tentang cinta suami.
Mahukah anda mejadi isteri yang sentiasa dikasihi?
Tentu mahukan? Sapa lah…. yang tidak ingin cinta dari suami.
Tahukah anda bahawa cinta antara suami isteri adalah tunjang utama sebuah keluarga.

Doa ini adalah yang terbaik, selain dapat cinta suami, pahala baca Quran pun dapat!!

Caranya;
1. Al-Fatihah
2. Al-Insyirah
3. Hembus ke ruang tengah kening sambil usap perlahan.
4. Pastikan ketika itu, suami sudah tutup mata dan tidur lena
5. Niatkan – Ya Allah, lebarkanlah cinta suamiku padaku.

ok! Selamat mencuba.. !
Amalkan selama seminggu.. dan lihatlah hasilnya!

Sumber: Ustazah Cinta

Suami juga boleh amalkan kepada Isteri…

AMARAN!!!!
Hanya untuk yang telah sah bernikah dan suami isteri yang halal sahaja!!! Yang tengok mabuk cinta, bertunang dilarang sama sekali… Sebab tak boleh tidur sekali pun lagi kan… Jangan dan jangan haram ye…

Kalau belum kahwin camne nak pula kan.. Ok… Sila amalkan istikharah cinta ye… Dan kedua… Teguhkan cinta kepada Ilahi…insya Allah… Cinta sejati anda akan hadir nanti..

PETUA HILANGKAN PERUT BUNCIT DALAM MASA SEMINGGU YANG SANGAT BERKESAN! -MOHON SHARE

PETUA HILANGKAN PERUT BUNCIT DALAM MASA SEMINGGU YANG SANGAT BERKESAN! -MOHON SHARE



Harini admin nak share tips atau petua yang memang mujarab untuk hilangkan masalah perut buncit yang banyak menghantui rata-rata rakyat di Malaysia. Ramai yang dah cuba dan ternyata berkesan dalam masa satu minggu#

Tip ini amat mudah sekali dan melibatkan bahan-bahan yang senang untuk didapati di pasaraya berdekatan anda#.

#Bahan-bahannya:

1. Lemon(setengah)
2. Kurma(2 biji)
3. Secawan air suam-150mls
3. Bawang putih(4 ulas)

Cara-caranya:

1. Buang kulit bawang putih.
2. Blend semua bahan-bahan. Paling baik blend sekali dengan kulit lemon tu.

2. Tapis.
4. Minum 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.

Kurma dapat membantu mengurang rasa pahit selain khasiatnya yang tersendiri, Bawang putih pula boleh mengaktifkan penghasilan leptin iaitu horman yang mengurangkan selera makan, lemon boleh membakar lemak degil dan pada masa yang sama membuang toxin di dalam badan.

Selamat mencuba##

MOHON JANGAN DIABAIKAN DOA UNTUK MENGELUARKAN JIN MAKHLUK HALUS ATAU RACUNRACUN ILMU SIHIR ATAU SANTAU DARI BADAN MANUSIA TOLONG SEBARKAN

MOHON JANGAN DIABAIKAN DOA UNTUK MENGELUARKAN JIN MAKHLUK HALUS ATAU RACUNRACUN ILMU SIHIR ATAU SANTAU DARI BADAN MANUSIA TOLONG SEBARKAN

Salam kepada pembaca yang budiman,

Berikut adalah diantara surah-surah Al-Quran yang sungguh berkesan untuk mengeluarkan jin, benda-benda halus atau racun-racun perbuatan ilmu sihir atau santau dari badan manusia. Mengeluarkan benda-benda tersebut sangat sukar jika sudah bersarang dalam tubuh badan pesakit. Sebaik-baiknya jika baru terkena sihir, santau atau racun yang ditujukan cepat-cepatlah berubat.

1. Surah Asy Syuaraa’ ayat 95 hingga 118.
2. Surah Arrad ayat 30 hingga 34.
3. Surah Fussilat ayat 25 hingga 44.
4. Surah Furqaan ayat 61 hingga 77.
5. Surah Al-Mukminun ayat 105 hingga 118.

Pilihlah mana-mana ayat-ayat diatas dan amalkan dan bacalah kepada ahli keluarga yang terkena santau, sihir seperti diberitahu. Jika nak baca kesemuanya sekali surah-surah tersebut sangat digalakkan.

Cara-caranya:

Sebelum memulakan bacaan:

1. Istighfar 3x.
2. Shalawat Nabi 10x.
3. Al-Fatihah 1x.
4. Ayatul Kursi 1x.

Sediakan air kosong, setiap kali habis membaca surah-surah berkenaan, maka ditiupkan kepada air tersebut. Pesakit dinasihatkan minum air bacaan setiap hari. Mandi dengan air yang telah dibacakan dan minum setiap hari sehingga kesan-kesan sihir atau santau sampai hilang. 

Jika rasa nak muntah cari kain putih dan tadah muntah tersebut dan lihat apakah jenis racun itu dan hanyutkan bisa dan racun tersebut dan dibuangkan dalam sungai. Jika ada makhluk halus yang mendiami dalam tubuh badan anda akan meninggalkan buat selamanya sekiranya diamalkan selama 7 hari amalan ini. 
Boleh dibaca dan ditiupkan pada ubun-ubun kepala pesakit bagi yang kena gangguan makhluk halus. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semuanya dengan izin-Nya.

1. SURAH ASY SYUARAA’: AYAT 95 hingga 118.

2. SURAH AR RA’D: AYAT 30 hingga 34.

3. Surah Fussilat: Ayat 25 hingga 44.

4. SURAH AL FURQAN: AYAT 61 hingga 77.

5. SURAH AL MUKMINUN: AYAT 105 hingga 118,

Rasulullah Bersabda Isteri adalah Pembawa Sial. Jika Isteri Anda Mempunyai 3 Kriteria Seperti Ini.

Rasulullah Bersabda Isteri adalah Pembawa Sial. Jika Isteri Anda Mempunyai 3 Kriteria Seperti Ini.

Jangan pilih wanita menjadi istri hanya karena parasnya yang cantik atau karena kekayaannya, karena kebahagiaan berumahtangga tidak dicapai dengan hal-hal seperti itu. Tapi pilihlah istri sesuai yang disarankan Nabi.

Rasulullah sudah memberi peringatan kepada para suami untuk memperhatikan tiga hal berikut ini. Jika anda mendapati 3 ciri ini pada istri anda, maka Rasulullah menyebutnya sebagai istri pembawa sial.

Dalam hadis riwayat Imam Ahmad, Imam Thabrani dan Imam Al Bazzar, Nabi menyebut ada 3 golongan wanita yang dikategorikan sebagai pembawa kesialan dalam keluarga.

Mari kita bahas satu per satu:

 1. Apabila Dilihat, Ia Menjengkelkan

Saat pulang dari kerja suami tentunya ingin melihat istri di rumah menyambutnya dengan senyum yang menyenangkan. Hal ini akan membuat segala lelah di kantor hilang seketika.

Tetapi alangkah sialnya suami, jika sampai di rumah menemukan istri yang kumal, bau dan wajahnya menjengkelkan. Bahkan jika ditegur maka segala macam bantahan akan keluar dari mulutnya seakan dirinya tidak bersalah.

Istri seperti itu akan melawan dan berteriak seolah-olah suaminya yang salah. Istri yang demikian bukanlah istri yang tak tahu aturan. Ia hanya merasa bahwa ilmu yang dimiliki telah cukup namun kadar ilmu agama justru sangat kurang.
Bisa jadi istri yang demikian berasal dari keluarga kaya raya dengan paras ayu rupawan ataupun bisa sebaliknya.

2. Apabila Bicara, Ucapannya Menyakiti Perasaan

Ada beberapa wanita yang memiliki lidah setajam sembilu, apa yang dilontarkan dari mulutnya kadang melukai perasaan lawan bicaranya.

Jika menjadi istri, maka wanita seperti itu akan membuat suami ‘makan hati’ setiap hari. Ucapannya akan menyakiti perasaan dan menyinggung membuat suami jadi tidak enak dan tidak betah pulang ke rumah.

Jika diingatkan, istri seperti ini akan membantah dan bahkan menuduh balik suami dengan perkataan yang tidak terpuji.

3. Apabila Ditinggal Dinas, Ia Berkhianat

Saat baru menikah beberapa hari dan belum merasakan kedekatan dengan sang istri, suami lantas harus menyelesaikan tugas keluar beberapa hari.

Sikap istri yang tidak bisa diamanahi sejak awal membuat pikiran suami menjadi berprasangka bahwa si istri akan membawa teman-temannya ke rumah. Bisa juga istri akan pulang ke rumah orang tuanya dan enggan untuk kembali.

Akankah suami memutuskan berangkat dengan sikap istri yang tak amanah?

Jika seperti itu sungguh kerugian bagi suami karena tidak merasakan bahagia dan ketenangan.

Demikian 3 ciri istri yang membawa sial bagi rumah tangga. Suami yang memiliki istri seperti ini haruslah meningkatkan kesabaran dan ketakwaan kepada Allah, SWT.

Semoga bermanfaat.
Sebarkan kepada rekan-rekan lainnya.

Sumber: http://tausiah-islamiah.blogspot.co.id/

Banyak Siksa Kubur Disebabkan Kencing Berdiri Dan Tidak Bersih!

Banyak Siksa Kubur Disebabkan Kencing Berdiri Dan Tidak Bersih!

Gambar Hiasan

Kebanyakan yang disiksa di dalam kubur karena kencing yang tidak bersih dan tidak beres. Hal ini pun menunujukkan keyakinan seorang muslim akan adanya siksa kubur.

Hadits berikut disebutkan oleh Ibnu Hajar Al Asqolani dalam Bulughul Marom saat membahas bab “Buang Hajat”.

وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ – رضي الله عنه – قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ – صلى الله عليه وسلم – – اِسْتَنْزِهُوا مِنْ اَلْبَوْلِ, فَإِنَّ عَامَّةَ عَذَابِ اَلْقَبْرِ مِنْهُ – رَوَاهُ اَلدَّارَقُطْنِيّ
وَلِلْحَاكِمِ: – أَكْثَرُ عَذَابِ اَلْقَبْرِ مِنْ اَلْبَوْلِ – وَهُوَ صَحِيحُ اَلْإِسْنَاد ِ
Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, ia berkata, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Bersihkanlah diri dari kencing. Karena kebanyakan siksa kubur berasal dari bekas kencing tersebut.” Diriwayatkan oleh Ad Daruquthni.

Diriwayatkan pula oleh Al Hakim, “Kebanyakan siksa kubur gara-gara (bekas) kencing.” Sanad hadits ini shahih.

Ad Daruquthni mengatakan bahwa yang benar hadits ini mursal. Sanad hadits ini tsiqoh selain Muhammad bin Ash Shobah. Imam Adz Dzahabi berkata dalam Al Mizan bahwa hadits dari Muhammad bin Ash Shobah ini munkar. Seakan-akan beliau merujuk pada hadits ini.
Sedangkan lafazh kedua dikeluarkan oleh Ahmad, Ad Daruquthni, dan Al Hakim dari jalur Abu ‘Awanah, dari Al A’masy, dari Abu Sholih, dari Abu Hurairah, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Kebanyakan siksa kubur karena kencing.”
Al Hakim mengatakan bahwa hadits ini shahih sesuai syarat Bukhari dan Muslim dan ia katakan bahwa hadits tersebut tidak diketahui memiliki ‘illah (cacat). Namun hadits ini tidak dikeluarkan oleh Bukhari dan Muslim. Hadits ini memiliki penguat dari hadits Abu Yahya Al Qotton.
At Tirmidzi dan Bukhari ditanya mengenai hadits ini, mereka katakan bahwa hadits ini shahih. Begitu pula Ad Daruquthni mengatakan bahwa hadits ini shahih.

Beberapa faedah dari hadits di atas:

1- Wajibnya membersihkan diri dari bekas kencing. Hendaknya kencing tersebut benar-benar dibersihkan dari badan, pakaian atau tempat shalat. Tidak boleh gampang-gampang dalam hal pembersihan ini. Karena terlalu bergampang-gampangan sebab datangnya siksa kubur. Jadi, jika ingin kencing hendaklah mencari tempat yang membuat kita tidak mudah kena cipratan kencing.
2- Tidak membersihkan diri dari kencing ketika buang hajat termasuk dosa besar, termasuk pula orang yang tidak menutupi diri saat buang hajat sebagaimana disebutkan dalam riwayat lainnya. Baca di Rumaysho.Com: 10 Adab Ketika Buang Hajat.
3- Dalil ini menunjukkan adanya siksa kubur. Akidah ini didasari pada dalil Al Qur’an, hadits dan ijma’ (kesepakatan para ulama).
Allah Ta’ala berfirman,
وَحَاقَ بِآَلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ (45) النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آَلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ (46
“Dan Fir’aun beserta kaumnya dikepung oleh azab yang amat buruk. Kepada mereka dinampakkan neraka pada pagi dan petang , dan pada hari terjadinya Kiamat. (Dikatakan kepada malaikat): “Masukkanlah Fir’aun dan kaumnya ke dalam azab yang sangat keras”.” (QS. Al Mu’min: 45-46)
Ibnu Katsir mengatakan mengenai ayat ini, “Ayat ini adalah pokok aqidah terbesar yang menjadi dalil bagi Ahlus Sunnah wal Jama’ah mengenai adanya adzab (siksa) kubur yaitu firman Allah Ta’ala,
النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا
“Kepada mereka dinampakkan neraka pada pagi dan petang.” (Tafsir Al Qur’an Al ‘Azhim, 6: 497)
Ya Allah, selamatkanlah kami dari siksa kubur. Hanya Allah yang memberi taufik.

Wajib dibaca Sebelum Menyesal, Ini Bahayanya Jika Kamu Main Gadget Sambil Tidur

Wajib dibaca Sebelum Menyesal, Ini Bahayanya Jika Kamu Main Gadget Sambil Tidur

Siapa yang suka main gadget sambil tiduran ? Hampir semua orang sering menggunakan gadget sambil tiduran di siang hari maupun malam hari.

Di jaman yang sudah serba canggih ini membuat gadget menjadi kebutuhan manusia yang paling penting. Setiap hari, bahkan setiap jam seseorang akan selalu mengecek gadgetnya.
Berbagai macam kecanggihan seperti game, media sosial dan aplikasi-aplikasi yang canggih membuat banyak orang tidak bisa jauh dari gadget. Bahkan sesaat sebelum tidur dan setelah bangun tidur pun seseorang akan mengecek gadgetnya terlebih dahulu.

Kamu tidak tahu bukan, kebiasaan ini sangat buruk untuk kesehatan kamu ?
Menurut hasil penelitian, jika kamu menggunakan gadget hingga satu jam sebelum tidur, maka kualitas tidur kamu akan menurun dan dalam waktu jangka panjang kesehatan kamu juga ikut menurun. Otak kamu pun akan kehilangan sebagian besar kemampuan mengingatnya.
Layar ponsel yang memiliki cahaya berwarna biru membuat mata seperti melihat cahaya di siang hari. Hal ini akan membuat kualitas tidur kamu menjadi buruk dan akan membuat kamu kesulitan untuk berkonsentrasi keesokan harinya.
Jika kebiasaan ini terus menerus dilakukan, maka tubuh kamu akan mengalami kekurangan waktu istirahat di malam hari. Jika terganggu, maka pembersihan tubuh dari racun di malam hari juga terganggu.
Nah, untuk itu kamu harus menghentikan kebiasaan buruk ini agar tubuh kamu bisa beristirahat dengan tenang
Kisah Di Sebalik Dato’ Seri Vida Bercerai Suami Kedua Selepas 3 Bulan Bernikah

Kisah Di Sebalik Dato’ Seri Vida Bercerai Suami Kedua Selepas 3 Bulan Bernikah

Dalam satu temuramah, nada suara Hasmiza yang popular dengan gelaran Dato’ Seri Vida kembali serius apabila dia berkongsi pengalaman bergelar ibu tunggal.

CERAI DENAGN SUAMI KEDUA
Kurang selesa bercerita hal peribadi, barangkali ramai yang tidak tahu Hasmiza bergelar ibu tunggal selama lapan tahun sebelum berkahwin kali kedua Januari 2014 dengan Tuan Azid.

11 GAMBAR PERKAHWINAN BELIAU DENGAN TUAN AZID, [KLIK SINI] DAN VIDEO [KLIK SINI]

Derita yang dia tidak tahu kepada siapa boleh diluahkan apabila diceraikan selepas tiga bulan mengecapi alam perkahwinan.

– setahu sy suami kedua ustaz ni suami org..jd korg tekala sbb bercerai
wlu dato vida tak explain terus terang..

KAHWIN KALI KETIGA
Berkahwin kali ketiga pada Oktober 2014, jelas ada gerimis yang bertandang di wajah wanita ini biarpun bibir sentiasa menguntum senyuman.

Kini dia bersama suami barunya bahagia bersama. Suaminya itu turut bersama-sama membantu Dato Vida menguruskan perniagaan.

Jika anda perasan, Dato Vida kerap bersama seorang lelaki seperti di Final Konsert Gegar Vaganza. Itulah suami barunya.

Jom lihat gambar suami ketiga Dato Vida bernama Fairuz Ahmad: