Category: Agama

BUKTI PLURALISME AGAMA DALAM FILEM “MY NAME IS KHAN”

BUKTI PLURALISME AGAMA DALAM FILEM “MY NAME IS KHAN”

Masihkah anda mengingati filem Bollywood bertajuk “My Name Is Khan”?.

Merupakan filem bertaraf “Box Office” yang di tayangkan di pawagam pada 2010 dan pelbagai reaksi serta maklum balas telah diberikan oleh masyarakat dunia.
Meskipun sudah 7 tahun ianya di tayangkan,saya ingin mengajak pembaca semua mngimbas kembali akan unsur2 pluralisme yg terdapat dlm filem ini,bersesuaian dengan kekalutan dan ‘kekacauan’ yg melanda umat dan agama Islam itu sendiri di negara kita pada hari ini.

Filem “My Name is Khan” menceritakan tentang perihal perjalanan hidup seorang lelaki yang di lahirkan berpenyakit Autis (Asparger Sindrome).
Namanya Risvan Khan (lakonan oleh Shah Rukh Khan), pemuda dari India yang berpindah ke Amerika mengikuti adiknya(Zakir).

Kemudian dia berkahwin dengan Mandira (lakonan Kajol Devgan) walau ditentang keluarganya kerana perbezaan agama.

Peristiwa 911 menjadi titik permulaan serangan ke atas umat Islam secara terhormat dan terancang oleh musuh Islam
Tragedi pengeboman New York,World Trade Centre (WTC) pada 11 September telah merubah landskap dan politik di Amerika di mana umat Islam di label sebagai pengganas.

Berpaksikan dari tragedi tersebut,filem ini telah di kembangkan akan jalan ceritanya.
Kebahagian yang terbina dari percantuman dua agama menjadi kompleks kerana stigma teroris yang digambarkan kepada umat Muslim.

Ia di gambarkan telah memberikan kesan negatif kepada Khan.
Ekoran kematian Sam (anak lelaki Mandira), perasaan benci dan marah timbul di hati Mandira serta menyebabkan Mandira tidak dapat menerima kenyataan suaminya seorang Muslim.

Oleh kerana tertekan dengan perlakuan Mandira yang masih skeptikal terhadapnya, maka Khan telah memulakan pengembaraan solonya untuk bertemu Presiden Amerika.
Pada pandangannya,pengembaraan ini merupakan misi untuk menghapuskan stigma atau persepsi liar terhadap umat Muslim sebagai TERORIS.

Dalam masa yang sama,Khan juga mengharapkan kembalinya cinta dan kasih sayang daripada Mandira dengan cara menyempurnakan misi untuk menyampaikan ucapan “My Name Is Khan,I am not a terrorist“ kepada Presiden Amerika.

Sesiapa sahaja boleh mengatakan bahawa filem ini adalah filem yang inspiratif,mengharukan dan penuh mesej moral.
Namun di sebalik itu semua,filem ini juga membawa nilai-nilai sejagat (universal) yang merbahaya kepada aqidah umat Islam.

Di dalamnya sarat akan tindakan dan perkara yang bertentangan dengan syariat Islam.
Salah satu nilai merbahaya yang digarapkan ke dalam filem ini adalah “Pluralisme Agama”.

Kefahaman ini jelas amat bertentangan dengan syariat Islam di mana menganggap bahawa SEMUA AGAMA SAMA BENAR.

Hasil semakan dan penelitian mendapati sekurang-kurangnya terdapat tiga babak/scene menonjolkan nilai-nilai Pluralisme Agama secara terang-terangan dan menggelirukan umat Islam.

BABAK/SCENE YANG PERTAMA

Babak Khan ketika kecil dimana kehidupannya dikelilingi oleh situasi konflik agama di antara penganut Hindu dan Muslim.
Ketika Khan berada di anjung rumahnya,dia terdengar suara protes dan amarah masyarakat Muslim terhadap rusuhan yang berlaku sambil melaungkan kata-kata; “musnahkan dan hancurkan…..”.

Ungkapan kata ini diulang-ulang oleh Khan di dalam rumahnya.
Tiba-tiba dia dimarahi oleh ibunya (Razia) sambil melarangnya dari terus mengungkap kata-kata tersebut.

Razia menerangkan kepada Khan tentang hakikat KEBAIKAN dan KEJAHATAN sambil memberikan contoh secara melukis gambar dua karektor berbeza.
Satu kerektor membawa tongkat (yang kemudian disebut orang jahat) dan satu lagi karektor yang membawa lollipop (yang kemudian dianggap sebagai orang baik).

Di antara petikan dialog yang diungkapkan oleh ibunya ialah:

“Di dunia ini hanya ada dua perbezaan iaitu KEBAIKAN dan KEJAHATAN.
Baik,jika seseorang itu berbuat kebaikan.
Dan jahat sekiranya seseorang itu berbuat kejahatan.
Jadi tidak ada Muslim dan Hindu”.

Jika di amati dialog di atas, sudah pasti akan tergambar di fikiran kita DOKTRIN PLURALISME AGAMA yang ingin disampaikan yakni semua agama adalah sama.
Secara umumnya,semua agama di dunia pasti mengajarkan kebaikan di dalamnya.

Namun begitu,pendapat ini telah disanggah oleh Allah S.W.T secara total.
Malah kita diminta menyakini Islam sebagai Ad-Diin dengan menolak KONSEP tidak ada perbezaan Islam dengan agama yang lain dengan merujuk kepada firmanNya yang bermaksud:

“Sesungguhnya agama (yang benar dan diredai) di sisi Allah ialah Islam.Dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai agama Islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya; (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka.
Dan (ingatlah),sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah,maka sesungguhnya Allah amat segera hitungan hisabNya.”
(QS Ali-Imran ayat 19)

BABAK/SCENE KE 2

 

Adegan seterusnya ialah sikap Khan yang berkeras untuk menikahi Mandira iaitu seorang ibu tunggal yang menganut agama Hindu.
Walaupun sudah diingatkan oleh Zakir (adiknya) bahawa hukum HARAM berkahwin dengan wanita yang berbeza keyakinan dan kepercayaan agama.

Namun,Khan memiliki keyakinan bahawa tidak ada yang membezakan antara agama Islam dan Hindu.
Sebaliknya,yang ada hanyalah manusia yang BAIK dan manusia yang JAHAT(sebagaimana yang dikatakan oleh ibunya).

Tindakan Khan ini sekaligus telah menimbulkan satu perspektif yang salah kepada ajaran Islam dan syariatnya.
Perkara ini tidaklah menggemparkan kita kerana pelakon Shah Rukh Khan (Rizvan Khan) sendiri dalam kehidupan realitinya juga berkahwin dengan Gauri Khan;seorang penganut Hindu.

Larangan perkahwinan di kalangan umat Islam dan bukan Islam telah diterangkan oleh Allah S.W.T dalam Al Quran Surah Al Baqarah ayat 221.

BABAK/SCENE KE 3

Adegan seterusnya amat kurang menyenangkan hati umat Islam.
Ianya ketika Khan dan Mandira sedang bersembahyang mengikut kepercayaan dan amalan agama masing-masing di mana Khan solat di atas sejadah.

Manakala Mandira bersembahyang dengan nyalaan lilin dan tokong berhala.

Kedua-dua aksi ini telah dicantumkan menjadi SATU adegan dalam SATU upacara sembahyang secara serentak.

BABAK/SCENE YANG LAIN

Seperkara lagi ialah semasa Khan bersama keluarganya menghadiri majlis memperingati Tragedi 911 anjuran masyarakat bukan Islam. Didapati dia dan semua tetamu yang hadir menyalakan lilin sebagai simbol BERKABUNG.

Tambah menjengkelkan apabila kita diperlihatkan adegan Khan menghulurkan cek sumbangan peribadinya berjumlah USD3,502.50 duit ZAKAT kepada penganjur yang bukan beragama Islam(sedangkan zakat hanya untuk kegunaan orang Islam).

Perjalanan Khan untuk berjumpa Presiden Amerika diteruskan sehingga beliau sampai di wilayah Georgia.
Di sana,dia bertemu Mama Jenny dan Joel (anak lelakinya).
Khan telah bermalam di rumah mereka dan turut sama hadir keesokkan harinya ke majlis berkabung dan memperingati perajurit yang mati di medan perang di dalam sebuah gereja.

Dia turut serta menyanyi dan memberikan ucapan di hadapan pengunjung gereja sambil berdoa bersama penganut agama lain secara serentak.

Bukankah perbuatan ini adalah HARAM dilakukan? Allah S.W.T telah memberikan amaran keras kepada umat Islam dengan firmanNya yang bermaksud:

[1] Katakanlah (wahai Muhammad): “Hai orang-orang kafir!
[2] “Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.
[3] “Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah.
[4] “Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.
[5] “Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat.
[6] “Bagi kamu ugama kamu,dan bagiku ugamaku”.

(QS Al-Kafirun ayat 1-6)

Oleh itu,kita perlulah mengambil sikap PEDULI terhadap ancaman Pluralisme Agama yang sentiasa menanti peluang di pintu minda kita untuk mempengaruhi segala tindak tanduk seharian.

Credit: Apanama.com

5 Perkara Yang Akan Menganggu Kita Selepas Mati

5 Perkara Yang Akan Menganggu Kita Selepas Mati

Mati itu pasti. Bersedia atau tidak ianya akan tetap datang menjemput kita. Apa yang kita buat di dunia akan menentukan apa yang kita dapat di sana kelak. Bila waktunya kita akan pergi meninggalkan dunia ini, meninggalkan semua harta benda, tinggalkan semua keluarga dan kawan-kawan. Namun kita akan pulang dengan 3 perkara yang pasti dan perkara ini akan berterusan walaupun kita sudah tiada nanti.

Sebelum kita pergi sudahkan kita bersedia? Bagaimana dengan mereka-mereka yang kita sayang untuk teruskan hidup tanpa kita? Mahukan kita melihat mereka berpecah belah akibat perbuatan kita?

Sebelum kita tutup mata seeloknya kita persiapkan apa yang patut. Sudah banyak cerita kita dengar tentang perbalahan antara keluarga disebabkan harta dan peninggalan kita. Perkara ini bukan hanya berlaku di dalam drama petang-petang tu sahaja. Malah ianya kerap berlaku di dunia realiti juga.

“Ish, tak payahlah nak sebut-sebut pasal wasiat ni. Aku muda lagi. Lagipun, bukannya aku ni banyak harta. Kalau mati esok pandai-pandailah, hukum faraid kan ada.”

Ini lah yang selalu kita ungkapkan? Bukan senang harta untuk di bahagiakan dengan hukum faraid. Ramai antara kita berpendapat wasiat itu hanya perlu di buat bila di hujung usia atau diambang kematian. Ada yang hanya mula buat wasiat bila mereka nak pergi menunaikan haji. Tapi tahukan kita bila kita akan meninggal?

Menurut Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), 90% umat Islam tidak membuat wasiat kerana tidak tahu kepentingan wasiat dan sikap suka menangguh-nangguhkan urusan berkaitan harta pusaka yang bakal ditinggalkan.

Hakikatnya, semua umat Islam yang berusia 18 tahun ke atas, sempurna akal, sukarela, tidak dihalang mengurus hartanya, waras fikiran, baik ingatan dan memahami wasiat dibuat adalah digalakkan untuk meninggalkan sebarang bentuk wasiat bertulis atau yang boleh disahkan.

Sebelum masuk lebih lanjut ni korang tahu ke faraid tu apa?

Faraid hanyalah kaedah pengagihan harta, di mana ia hanya boleh bermula setelah segala proses pentadbiran selesai. Jika arwah tidak membuat apa-apa dokumetasi untuk lantikan Wasi (pemegang amanah), maka waris-waris perlu bersepakat untuk melantik salah seorang daripada mereka.

Memang nampak senang tapi proses ini sebenarnya makan masa yang agak lama dan boleh melibatkan kos guaman tertentu yang boleh menelan belanja ribuan ringgit, terutamanya jika harta tersebut tinggi nilainya.

Maka, proses pentadbiran inilah yang selalunya mengambil masa kerana ia agak rumit. Malah, ia boleh menjadi lebih rumit sekiranya tiada pengalaman, pengetahuan, dan kerjasama di kalangan pewaris.

Oleh itu sebaik baiknya kita tinggalkan wasiat bagi mengelak perkara ini mungkin terjadi kepada kita dan keluarga.

Ada 5 perkara yang mungkin berkait dengan kita setelah kita pergi tinggalkan dunia ini.

1. HARTA

Harta!! kerana hartalah banyak kita tengok kisah-kisah yang enak berlaku dikalangan keluarga. Akibat pembahagian yang tidak adil masing-masing tarik muka. Dahulu tidur sebantal sekarang nak tengok muka pun dah tak mahu. Harta terbahagi kepada 2. Harga duniawi dan juga harta akhirat! Harta akhirat kita dahbawa pergi bersama di alam sana. Harga dunia pula harta yang kita tinggalkan kepada mereka yang masih meneruskan kehidupan.

2. KELUARGA

Keluarga lah yang akan kita tinggalkan. Oleh itu, pentingnya melantik Wasi (pemegang amanah) melalui wasiat adalah supaya mereka dapat bertindak sebagai seseorang yang boleh dipercayai dalam menguruskan dan mempercepatkan proses tuntutan harta pusaka. Mereka inilah yang akan menjalankan tugas bagi pihak kita apabila kita sudah tiada nanti.

Sebagai contoh wasi inilah yang akan ke bank-bank untuk tutup akaun dan keluarkan wang dari akaun tersebut.

Selain itu, perkara-perkara lain juga boleh dinyatakan di dalam dokumen wasiat seperti cara pembahagian harta pusaka, perlantikan penjaga sah anak di bawah umur 18 tahun, peruntukan perbelanjaan sara hidup dan pendidikan anak. Malah, bagaimana cara sesuatu perniagaan akan diwariskan juga boleh dinyatakan di dalam dokumen wasiat.

3. MEDIA SOSIAL

Di alam cyber ini kita juga harus bijak menggunakan media sosial. Yes memang kita boleh buat apa sahaja dengan akaun media sosial kita tapi kesannya mungkin akan mempengaruhi masa akan datang. Jika kebaikan yang kita buat melalui akaun kita InshaAllah semuanya akan bermanfaat.

Jangan sesekali biarkan aurat dan kata-kata yang kita lontarkan di status media sosial memberi kesan yang buruk untuk kita di sana nanti. Pastikan kita tidak membiarkan gambar-gambar aurat kita di siarkan secara umum di media.

4. HUTANG

Banyak mana pun kita berhutang, masukkan semua maklumat itu dalam wasiat. Hutang dengan bank ada hitam putihnya, tetapi hutang sesama kawan atau ahli keluarga mungkin lebih sulit untuk diuruskan sekiranya tidak ditinggalkan wasiat. Walaupun berapa pun jumlah hutang, hukum bagi menjelaskan hutang tersebut tetap tidak berubah dan WAJIB dibayar. Siapa pemberi hutang dan jumlah hutang perlulah dijelaskan kepada pewaris.

Menurut JAWHAR, sungguhpun hukum berwasiat adalah bergantung kepada keadaan, namun ia boleh menjadi wajib apabila melibatkan hutang atau wadiah sekiranya pemilik sebenar tidak dikenali oleh orang lain.

Selain itu, seseorang juga perlu berwasiat jika terdapat tanggungjawab syarie yang masih belum dilaksanakan seperti zakat dan haji, di mana dia bimbang harta berkenaan habis jika tidak diwasiatkan.

5. AMAL JARIAH

Amal jariah adalah salah satu daripada perkara yang dapat memberi pahala berterusan sekalipun setelah kita meninggal dunia.

Menurut hukum Islam, seseorang boleh menyalurkan tidak lebih daripada 1/3 daripada hartanya untuk tujuan wakaf, membantu orang miskin, anak angkat, atau apa saja tujuan kebajikan. Hukumnya sunat jika diberikan kepada orang yang memerlukan, manakala harus jika ia diberikan kepada sahabat handai atau orang kaya yang bukan dari golongan berilmu dan beramal soleh.

AMANAH RAYA WASIAT (ARW)

Maka, jika dilihat secara menyeluruh, berwasiat ini bukanlah semata-mata untuk kepentingan ahli waris saja tetapi sebenarnya manfaatnya adalah lebih untuk diri sendiri.

Jadi, jangan bertangguh lagi. Kita senang waris pun tak pening.

Mana nak buat wasiat ni?

Bagi mereka yang tak pasti boleh cuba Amanah Raya Wasiat melalui Bank Muamalat!! Banyak kepentingan mebuat wasiat ini yang masih lagi ramai yang tak nak ambil tahu. nak tak nak kita akan mengalami nya kelak.

Wasiat ini sangat penting untuk kita, bagi mengelakkan sebarang pertelingkahan berlaku dikemudian hari. Berikut antara sebab kenapa kita perlu buat wasiat.

  • Melantik pelakasaan harta (Wasi/Pentadbir Harta)
  • Melantik penjaga (Bagi yang mempunyai anak berumur kurang 18 tahun)
  • Mempercepatkan proses perundangan (Probet dan sijil faraid)
  • Memberi 1/3 harta kepada bukan pewaris
  • Menyampaikan pesanan terakhir pewasiat

So, dengan pelan Amanah Raya Wasiat ini anda dapat faedah yang menguntungkan untuk diri kita sendiri. Kerana ianya di jalankan di atas kemahuan pewasiat. Harta pula terjaga.

  • Cepatkan pentadbiran pusaka
  • Mengurangkan pertikaian waris
  • Wasi ditentukan dan dilantik
  • Pembahagian ditentukan sendiri
  • Harta terpelihara=tidak terjual/tergadai
  • ARB = menjamin kesaksamaan dan
  • Memelihara hak antara waris

Bagi mereka yang mempunyai isteri dan anak-anak sudah pastinya anda mahukan hak mereka juga diberi seadilkan nanti. Sebab tahukan anda kalau tidak di wasiatkan harta kita akan diberikan hak kepada adik beradik kita? Dimana pula isteri dan anak-anak kita mahu tinggal dan teruskan hidup nanti?

Dengan adanya Amanah Raya Wasiat kita juga boleh memberi kelebihan dalam membuat deklarasi harta sepencarian. Semua pihak nanti boleh memutusakan dan bersetuju dengan cara pembahagian yang dilakukan. ARW ni juga akan memastikan semua pihak benar-benar berpuas hati dengan bahagian masing-masing.

Selain itu, hak suami isteri juga dapat di lindungi dan proses pembagian juga boleh di percepatkan serta menjimatkan masa. Tak perlulah nak turun naik mahkahmah berhabis duit upah guaman bagai.

Paling penting pertelingkahan dapat di elakkan!!!

Apa lagi jom ke bank Muamalat sekarang untuk selesaikan Amanah Raya Wasian anda. Lagi cepat dan memudahkan.

Macam mana nak daftar?

Ok untuk mendaftar boleh ke bank muamalat. Sediakan satu salikan mykad. Yuran Pendaftaran Wasiat Amanah Raya Berhad adalah sebanyak RM530.00 (sekali seumur hidup).

CIRI² FIZIKAL DAN SIFAT² DAJJAL MENURUT HADITH

CIRI² FIZIKAL DAN SIFAT² DAJJAL MENURUT HADITH

Rumusan beberapa hadis dan tafsiran ulama’,Dajal Laknatullah boleh disifatkan dengan sifat-sifat berikut :

1-Seorang Manusia Berbangsa Yahudi dan Mandul
•Dajal Laknatullah adalah seorang manusia yang berketurunan Nabi Adam AS,bukanlah jin sepertimana yang dikatakan oleh beberapa pandangan.
Dajal Laknatullah juga berbangsa Yahudi dan mandul, tidak boleh melahirkan anak.

2-Seorang Yang Pendek dan Gemuk
•Dajjal adalah seorang yang pendek dan bertubuh besar (gemuk).Tubuh badannya agak pelik berbanding manusia yang lain.

3-Berkepala dan Berleher Besar
•Kepalanya juga bersaiz besar tidak seperti saiz kepala manusia biasa.
Dia juga memiliki leher yang besar,iaitu sehingga menutup bentuk dagunya.
Seolah-olah kepalanya bersambung terus ke tubuhnya, kerana lehernya terlalu gemuk.
Tidak kelihatan bentuk dagu,bawah kepalanya dan kawasan di atas dada.

4-Berwarna Putih Kemerah-merahan
•Kulit tubuhnya berwarna putih, kelabu atau kemerah-merahan seperti warna pipinya.
Warna coklatnya tidak terlalu kelihatan dan warna pada tubuhnya agak berbeza dengan warna kulit manusia biasa.

5-Rambutnya Lebat dan Kerinting
•Rambut Dajal Laknatullah lebat dan kerinting, tetapi pendek.
Kerinting tersebut agak berlainan dengan kekerintingan manusia biasa dan ia kelihatan agak kasar. (tidak lembut)

6-Botak Di Bahagian Atas Kepala
•Di bahagian atas kepalanya adalah botak,iaitu kawasan satu perdua di bahagian atas.
Seolah-olah mengalami keguguran rambut.
Manakala sepertimana yang diceritakan sebelum ini, bahagian satu perdua di sebelah bawah agak lebat dan kerinting.

7-Sebelah Matanya Buta Dan Sebelah Lagi Cacat
•Mata kanannya buta,bahkan bentuk matanya yang buta agak mencacatkan.
Ia seolah-olah anggur yang timbul,mungkin biji matanya yang buta tersembul keluar atau sebagainya.
Manakala mata kirinya yang dapat melihat berwarna kehijauan dan menjegil.
Sangat buruk rupa bentuk matanya.

8-Tertulis “kafir” Di Antara Kedua Matanya
•Selain itu,di antara kedua-dua belah matanya tertulis “kafir” dan tulisan tersebut tidak boleh dihilangkan. Tulisan tersebut juga dapat dilihat dengan jelas oleh mereka yang beriman dan turut difahami oleh mereka yang buta huruf.
Ia tertulis dalam tulisan Arab iaitu Huruf Kaf, Fa dan Ra, yang bermaksud “kafir”.

9-Jarak Di Antara Kedua Betisnya Lebar
•Jarak di antara dua betisnya agak lebar dan ada yang mengatakan kedua-dua kangkangnya agak lebar,jauh di antara satu sama lain.
Seolah-olah kedua-dua kakinya sentiasa mengangkang dan tidak dirapatkan.
Mungkin dengan sebab inilah, cara berjalannya kurang stabil.

10-Menunggang Seekor Keldai Yang Gagah dan Pantas
•Dajal Laknatullah juga menunggang seekor keldai yang luar biasa.
Di sana terdapat juga yang mengatakan bahawa ia adalah kapal terbang atau jet.
Namun,apa yang disifatkan oleh Nabi SAW adalah sebuah kenderaan yang sangat ajaib yang boleh bergerak dalam kelajuan yang pantas ke seluruh dunia.

11-Bersamanya Beberapa Ekor Syaitan Yang Bercakap Dalam Pelbagai Bahasa
•Syaitan yang bersama-sama dengan Dajal Laknatullah berfungsi sebagai pengalih bahasa atau membantu kefahaman bagi mereka yang mendengarnya.
Setiap bangsa yang terdapat di dunia ini mampu memahami bahasa yang dituturkannya kerana kewujudan syaitan-syaitan ini.
Walaupun bahasa isyarat sekalipun bagi mereka yang tidak mendengar.

12-Terdapat Dua Orang Malaikat Yang Memberi Peringatan Sebelum Ketibaannya.
•Sebelum ketibaan Dajal Laknatullah di sesebuah tempat,terdapat dua orang malaikat yang akan memberi peringatan kepada penduduk kawasan tersebut tentang kehadiran Dajal Laknatullah.
Mereka adalah pemberi peringatan kepada penduduk kawasan tersebut supaya tidak terpedaya dengan tipu daya Dajal Laknatullah.

13-Mempunyai Ramai Pengikut Di Kalangan Yahudi Dan Pelbagai Kaum Lain.
•Kebanyakan pengikutnya adalah Yahudi, iaitu sekitar 70,000 orang, dan selebihnya adalah pelbagai kaum. Mereka memakai pakaian yang disangkut pada bahu, menutup tubuh dan tidak berjahit.
Mereka juga dibekalkan dengan senjata dan kelengkapan-kelengkapan lain.

KESIMPULAN
•Demikianlah beberapa ciri-ciri Dajjal yang ditemui di dalam hadis-hadis Nabi SAW.
Hakikatnya inilah rupa makhluk yang dapat dikenali.
Ia jelas kelihatan apabila tertulis perkataan KAFIR di dahinya.

Sekiranya dia mengaku sebagai tuhan,kenapakah dia tidak dapat menghilangkan tulisan KAFIR tersebut?

Selain itu,sepertimana hadis Nabi SAW, sekiranya terdapat seseorang mengaku sebagai tuhan,maka ketahuilah bahawa tuhan itu tidak dapat dilihat ketika kita masih hidup.
Orang beriman akan diberi peluang melihat Allah SWT di dalam syurga.

عَنْ عُبَادَةَ بْنِ الصَّامِتِ أَنَّهُ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : فَاعْلَمُوا أَنَّ رَبَّكُمْ تَبَارَكَ وَتَعَالَى لَيْسَ بِأَعْوَرَ وَأَنَّكُمْ لَنْ تَرَوْنَ رَبَّكُمْ تَبَارَكَ وَتَعَالَى حَتَّى تَمُوتُوا قَالَ يَزِيدُ تَرَوْا رَبَّكُمْ حَتَّى تَمُوتُوا
Daripada Ubadah bin Samit, Rasulullah SAW bersabda : Ketahuilah bahawa Tuhan kamu bukanlah buta, dan kamu tidak akan melihat tuhan kamu sehinggalah kamu mati (Musnad Imam Ahmad : 21701)

Wallahua’lam bis sawab

Sumber: jumpbun boosook

Cara Licik Rothschild Bantu Iblis Laknatullah Jahanamkan Manusia Yang Anda Semua Sokong!

Cara Licik Rothschild Bantu Iblis Laknatullah Jahanamkan Manusia Yang Anda Semua Sokong!

RANCANGAN PERTAMA ROTHSCHILD MEMBANTU IBLIS (MENCIPTA BANK)

Manusia yang mempunyai hati tetapi tidak mahu memahami dengannya,mempunyai mata tetapi tidak mahu melihat,mempunyai telinga tetapi tidak mahu mendengar (ajaran dan nasihat) mereka itu seperti binatang ternakan,bahkan lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai. (Surah Al A’raf Ayat 179)

PENCERAHAN seterusnya berkenaan dengan bagaimana keluarga Rothschild menjadi Duta kepada IBLIS.

Semuanya bermula dari Mayer Amschel Baur (Rothschild) yang berada di Jerman pada 1760, Mayer Amschel Baur telah melakukan perjanjian bersama Iblis untuk menjadi duta beliau dan memastikan keturunannya melaksanakan setiap rancangan Iblis dalam menguasai manusia. Mayer Amschel Baur seperti yang diketahui adalah seorang penganut Yahudi Talmud dan mempunyai kepakaran didalam bidang sihir dan magik yang dipelajarinya dari kitab Kabala Yahudi..

Dari Kitab Kabbalah itu Mayer Amschel Baur telah mempelajari cara untuk berhubung dengan Iblis dan dengan itu Dia telah berjaya berhubung Iblis dan melakukan perjanjian untuk melaksanakan tugasan serta rancangannya..Sebenarnya keluarga Rothschild adalah penyembah Iblis tetapi dengan segala tipu daya mereka telah mengaburi mata masyarakat dunia dengan melakonkan watak sebagai penganut Yahudi. Ini semua adalah tipu daya mereka agar dapat berlindung dibelakang agama Yahudi dan dapat mengunakan identitinya dalam menguasai Negara Haram Israel..

“Lucifer is very much alive, He is our god, and we are His chosen people.”
-Mayer Amschel Rothschild,banker 33° Scottish rite Mason n founding father of the illuminati”

=================================================================================================================

PERANAN ROTHSCHILD MEMBANTU IBLIS

Kesemua Keturunan Rothschild memainkan peranan yang penting dalam melaksanakan rancangan Iblis di akhir zaman ini dan mereka merupakan ketua-ketua Rahib bagi agama Syaitan (illuminati) yang mendahului didalam ritual penyembahan terhadap tuhan mereka iaitu Iblis laknatullah..

Maka dengan ini Iblis dan hulu balangnya membantu keluarga Rothschild untuk menjadi keluarga yang paling kaya,berkuasa dan terpengaruh didunia agar dapat melaksanakan tugasan Iblis dengan lebih efisyen.

Pada tahun 1770 Mayer Amschel Rothschild telah melaksanakan rancangan untuk menubuhkan satu kumpulan rahsia yang dinamakan sebagai illuminati dan telah melantik serta memberi kepercayaan kepada beberapa keluarga Yahudi (penyembah Syaitan) untuk melaksanakan rancangan New World Order atau lebih tepat lagi satu Order Secular yang membawa manusia jauh daripada keimanan dan ketaqwaan terhadap pencipta kita iaitu ALLAH SWT, kerana itu adalah hasrat Iblis dari awal penciptaan manusia lagi. Kita dapat lihat pada hari ini bagaimana manusia telah hilang pedoman,mengabaikan fitrah kehidupan dan keimanan mereka.

“Iblis menjawab: “Kerena Engkau telah menghukum aku tersesat, saya benar-benar akan menghalang mereka daripada mengikut jalan Engkau yang lurus.”kemudian saya akan mendatangi mereka dari muka dan dari belakang mereka, dari kanan dan dari kiri mereka. Dan Engkau tidak akan mendapati kebanyakan mereka bersyukur (taat)..(Al-A’raf: 16-17)

============================================================================================================================================

APAKAH RANCANGAN PERTAMA ROTHSCHILD MEMBANTU IBLIS MEMBAWA KETURUNAN NABI ADAM KE NERAKA JAHANAM?

Senjata utama yang digunakan oleh keluarga Rothschild adalah Riba Riba Riba Dan Riba. Hampir 90% penduduk dunia hari ini telah memeluk Riba ke dalam pangkuan mereka dan jikalau Umat Islam faham akan implikasi Dosa Riba ini kita pasti tidak akan dapat tidur dengan lena lagi.

Keluarga Rothschild dengan bijaksana telah menguasai bank of England pada tahun 1815 dan telah diarah oleh Iblis laknatullah untuk menyerang manusia terutamanya umat Islam mengenai Wahyu terakhir yang diterima oleh Nabi Muhammad SAW iaitu wahyu mengenai larangan mengamalkan RIBA. Mereka telah menubuhkan The Federal Reserve,IMF dan Bank Dunia untuk mengawal ekonomi England, Amerika Syarikat, dan seterusnya ekonomi dunia. Kita tidak terlepas dari Riba perbankan.

Inilah rancangan Maha Jahat mereka tanpa kita sedari. Inilah konsep Lending Money On Interest!. Rothschild telah berjaya untuk membawa umat Islam ke neraka dengan Dosa Riba yang sangat dahsyat ini..

Apakah impilikasi Dosa Riba dan adakah kita hamba yang tidak beriman jikalau kita mengamalkan Riba??

“Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman…(Al-Baqarah: 278)

Adakah anda sedar bahawa Allah SWT dan Rasulullah SAW mengistiharkan perang terhadap pengamal riba..

Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa. (Al Baqarah: 279)

Perisytiharan perang oleh Allah SWT dan Rasul itu membawa pengertian lebih luas ,Malah peperangan ini sebagaimana diumumkan oleh Allah SWT yang paling benar kalamNya adalah diisytiharkan ke atas setiap masyarakat yang menjadikan riba sebagai asas ekonomi dan sosialnya.Dosanya sangat besar dimana dapat menghapuskan berkah daripada individu serta masyarakat, bahkan dapat mendatangkan bencana di dunia dan di akhirat.

Orang-orang yang memakan (mengambil) riba itu tidak dapat berdiri betul melainkan seperti berdirinya orang yang dirasuk Syaitan dengan terhuyung-hayang kerana sentuhan (Syaitan) itu. Yang demikian ialah disebabkan mereka mengatakan: “Bahawa sesungguhnya berniaga itu sama sahaja seperti riba”. Padahal Allah telah menghalalkan berjual-beli (berniaga) dan mengharamkan riba. Oleh itu sesiapa yang telah sampai kepadanya peringatan (larangan) dari Tuhannya lalu ia berhenti (dari mengambil riba), maka apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum pengharaman itu) adalah menjadi haknya, dan perkaranya terserahlah kepada Allah. Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka itulah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya…(Al-Baqarah: 275)

+===========================================================================================================================================

SABDA RASULULLAH MENGENAI RIBA

Rasulullah saw. bersabda “Apabila zina dan riba telah bermaharajalela di suatu negeri, berarti mereka telah menyediakan diri mereka untuk diseksa oleh Allah.” (HR Hakim)

Jabir bin Abdillah r.a. meriwayatkan: “Rasulullah melaknat pemakan riba, yang memberi makan dengan hasil riba, dan dua orang yang menjadi saksinya.” Dan beliau bersabda: “Mereka itu sama.” (HR Muslim)

Rasulullah saw bersabda.: “Sungguh akan datang pada manusia suatu masa yang pada waktu itu tidak tersisa seorang pun melainkan akan makan riba; barangsiapa yang tidak memakannya maka ia akan terkena debunya.” (HR Abu Daud dan Ibnu Majah)

Riba itu memiliki 73 pintu. Yang paling ringan (dosanya) adalah seperti seseorang yang berzina dengan ibunya sendiri” (HR al-Hakim dan al-Baihaqi).

Satu dirham riba yang dimakan oleh seorang lelaki, sementara ia tahu, lebih berat (dosanya) daripada berzina dengan 36 orang pelacur” (HR Ahmad & at-Thabrani).

Ibn Abbas r.a berkata, akan dikatakan kepada pemakan riba di hari kiamat; “Ambillah senjata kamu untuk berperang dengan Allah Subhanahu Wa Ta’ala kerana Allah Subhanahu Wa Ta’ala mengistiharkan atau mengizinkan perang ke atasNya kepada mereka”

======================================================================

SISTEM PERHAMBAAN BARU

Riba sejak dahulu hingga kini merupakan alat penindasan, perhambaan, eksploitasi, kezaliman, pemerasan, penghisap darah, penjajahan dan bermacam-macam kejahatan lainnya. Semua itu bukan hanya terjadi pada peringkat individu sahaja, malah terjadi terhadap bangsa, umat dan negara. ini merupakan Rancangan Utama Ahli Jemaah Dajjal.

======================================================================

KEZALIMAN RIBA TERHADAP INDIVIDU DAN PENJAJAHAN DUNIA

Kezaliman Riba boleh dilihat secara nyata dari peringkat sesama individu sehinggalah kepada peringkat penjajahan dunia, khususnya apa yang dilakukan oleh negara yang kuat dan kaya ke atas negara yang lemah dan miskin seperti apa yang terjadi ke atas negara-negara Dunia Ketiga. Melalui hutang dengan sistem riba, akhirnya kekayaan negara-negara Dunia Ketiga terus dirampas dan mengalir ke Institusi Jemaah Dajjal seperti IMF dan Bank Dunia, dengan hutang itu pula, negara-negara Islam dijerat dan dibonekakan dengan mudah oleh negara-negara besar.

Penjajahan ekonomi ini seterusnya mengakibatkan kepada penjajahan fizikal yang memperolehi ketaatan negara Dunia Islam serta Negara membangun. Akibatnya kita akan sebati dan lali dengan riba sehingga jika ada orang yang tidak mengamalkan riba, orang itulah yang dianggap ”Asing, Pelik dan Bodoh.”

============================================================================================================================================

PERANAN ULAMA DIDALAM DUNIA ISLAM

Ulama yang kita miliki hari ini juga Jahil terhadap perkara ini dan tidak mempunyai ilmu pengetahuan mengenai rancangan musuh terhadap umat Islam dan jikalau ada ilmu sekali pun mereka hanya membisu,pekak dan membutakan diri.ia tersangat mendukacitakan kerana mereka juga telah kehilangan pandangan MATA HATI mereka dimana tidak mampu lagi untuk menilai dan memahami rancangan Licik musuh Islam terhadap mereka dan kita semua..Ulama pada akhir zaman ini telah ditundukkan oleh pemerintah bagi kepentingan diri mereka. Mereka telah menjual diri demi kepentingan dunia..Ulama zaman sekarang juga bukan sahaja membenarkan riba ini berlangsung dengan Fatwa-fatwa mereka tetapi juga menghalang Ulama yang Ikhlas dalam proses memberi hidayah dan petunjuk kepada umat Islam mengenai perancang musuh terhadap kita.

Pada hari ini Umat Islam sendiri seperti tidak kisah lagi mengenai Riba kerana mereka melihat bahawa Ulama yang mereka sanjungi sendiri tidak mendedahkan dan menghalang mereka dari terus terjebak ke dalam Riba. Umat Islam di zaman ini sendiri telah di brainwash oleh budaya moden yang mementingkan Materialistik seperti rumah besar,kereta besar,telifon bimbit berjenama dan barangan rumah yang berjenama.

Rancangan ini juga telah dipermudahkan dengan wujudnya Kad Kredit yang membolehkan bayaran dilakukan secara ansuran dan semestinya disertakan dengan Riba..Ini juga adalah salah satu perangkap Iblis terhadap umat Islam.

Perlu diingat, rancangan ini tidak berlaku secara kebetulan tetapi telah dirancang dengan rapi dan teliti oleh keluarga Rothschild selaku Duta bagi Iblis laknatullah dalam memastikan kita terutamanya Umat Islam Akhir Zaman akan menempah tiket ke neraka dengan menggunakan sistem yang telah mereka ciptakan ini (Riba)..sudah tiba masanya untuk keluarga Rothschild melaksanakan Rancangan yang paling mega mereka ke arah penubuhan sebuah kerajaan dunia (World Government) yang berpangkalan di Baitul Maqdis dengan menghambakan umat di seluruh dunia dengan sistem perbankan mereka melalui One World Currency (matawang Global)

Inilah yang dikatakan Riba yang telah digunakan oleh keluarga Rothschild dalam memerangkap umat Islam sedunia di akhir zaman ini.

Wallahualam

sumber: info semasa dunia

“Generasi yang tenat” (Ustaz Abdullah Khairi)

“Generasi yang tenat” (Ustaz Abdullah Khairi)

Generasi yang tenat.

Mari lihat balik peristiwa yang berlaku sepanjang tahun 2017.

18 Feb : 8 nyawa remaja melayang dirempuh kereta di lebuhraya pada jam 2 pagi.

1 Jun : Seorang siswa UPNM dibuli dan diseterika seluruh badannya sehingga mati

10 Jun : JPN mengesahkan hampir 500K lebih anak luar nikah daripada tahun 2006 sehingga Jun 2017.

10 Jun : T. Nhaveen dibuli dan dipukul sehingga parah sebelum meninggal dunia oleh 5 remaja.

14 September : 7 remaja ditahan kerana telah menyebabkan kebakaran Pusat Tahfiz Ittifaqiyah dan menyebabkan 20 orang mati syahid. Dan diantara suspek masih dibawah umur.

dan ada banyak lagi peristiwa lain..

Bukalah mata.

Something wrong pada generasi yang kita lahirkan sekarang.
Bukannya masa untuk menuding kesalahan pada sesiapa. Dan masih tidak terlambat untuk mengubahnya

Awamnya tahu,
Pendidikan itu bermula di rumah. Kanak-kanak akan melihat dan belajar daripada suasana keadaan persekitarannya dalam meniti usia remaja.

Kata Baginda saw.
مَا مِنْ مَوْلُودٍ إِلَّا يُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ وَيُنَصِّرَانِهِ وَيُشَرِّكَانِهِ
“Tidaklah seorang bayi yang dilahirkan melainkan dalam keadaan fitrah, maka Kedua orang tuanyalah yang menjadikannya Yahudi, atau Nasrani atau Musyrik.”

Saya berpesan pada ibu bapa bantulah kami guru untuk membentuk akhlak yang terbaik buat anak-anak kalian.

Hindarilah perkataan yang tak elok.
Lazimilah anak-anak sejak dari lahir untuk mendengar ayat-ayat suci Quran
Selalulah menasihati anak-anak.
Ajarlah anak menutup aurat dengan sempurna
‘Ada’ kan masa untuk bersama keluarga.
Paksalah anak untuk solat.

Lihatlah keadaan dunia sekarang.
Jangan terlalu alpa mengejar harta sampai terlupa harta yang lebih bernilai didepan mata.
Anak adalah aset dan pemberi syafaat dihari yang mana harta sebesar dunia pun takkan dapat membantu lagi,

Semoga kita, dapat bersatu kembali diakhirat nanti sebagai sebuah keluarga tanpa ada yang tertinggal.

Doa saya.

رَبَّنَا هَبۡ لَـنَا مِنۡ اَزۡوَاجِنَا وَذُرِّيّٰتِنَا قُرَّةَ اَعۡيُنٍ وَّاجۡعَلۡنَا لِلۡمُتَّقِيۡنَ اِمَامًا‏

Wahai Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami, pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyejuk hati , dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertakwa

Akhir kata,
Tepuk dada, tanya iman.
Anak jenis apa yang kamu ingin lahirkan?

SHARE. semoga bermanfaat

Saiful Nang Mohon Maaf Pertikai Laungan Azan Ketika Kebakaran

Saiful Nang Mohon Maaf Pertikai Laungan Azan Ketika Kebakaran

Berhubung isu Saiful Nang mempertikai tindakan seorang tukang kebun yang melaungkan azan semasa tragedi kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, dia telah membuat permohonan maaf terbuka pada Sabtu lalu kepada semua netizen di laman facebooknya.

Jelas Saiful, pertikaiannya itu mungkin disebabkan emosi dirinya yang berasa kesal dan sedih dengan kematian begitu ramai pelajar tahfiz di Pusat Tahfiz tersebut.

“Kenyataan itu menyebabkan ramai netizen yang tersinggung dan mengecam saya. Saya terima kritikan itu kerana itu memang pandangan peribadi saya sendiri.

“Mungkin saya terlalu terbawa-bawa dengan perasaan kesal dan sedih dengan kematian begitu ramai anak-anak tahfiz yang saya rasa sama seperti anak-anak yang sedang saya jaga,” katanya dalam satu kenyataan di halaman Facebooknya.

Terdahulu, jurugambar professional ini berkongsi pandangannya yang mempertikai laungan azan semasa kejadian berlaku kerana bagi pendapatnya, pembesar suara masjid pada waktu itu seharusnya digunakan untuk meminta bantuan bagi menyelamatkan para pelajar yang masih terkandas di tingkat dua bangunan tersebut.

Kenyataan Saiful Nang mendapat kecaman dari rata-rata netizn yang menganggap Saiful tidak peka dan sensitif terhadap insiden tersebut selain dikatakan mempersendakan azan.

Bagaimanapun, kenyataan berikutan pertiakaian laungan azan tersebut telah dipadamkan dan disunting semula.

Saiful Nang dalam kenyataan maafnya menegaskan bahawa dia akan lebih berhati-hati pada kemudian hari dalam mengeluarkan pendapat agar tidak menyinggung para netizen selain dia juga berterima kasih kepada semua yang telah menegurnya.

Sebelumnya, tragedi menggemparkan negara yang telah meragut nyawa seramai 23 orang itu dikatakan berpunca dari perselisihan faham diantara tujuh suspek yang ditahan dengan sekumpulan pelajar pusat tahfiz itu.

sumber: siakapkeli

“Yang Cakap Syurga Isteri Di Bawah Tapak Kaki Suami Adalah Orang Bodoh” (Ustazah Rohanita)

“Yang Cakap Syurga Isteri Di Bawah Tapak Kaki Suami Adalah Orang Bodoh” (Ustazah Rohanita)

Itulah yang dikatakan oleh seorang individu Pengguna facebook bernama Rohanita Puchong, kononnyala dia berkata benar sebab pegi kursus kahwin,kami pun tak tau sama ada dia tak Fokus masa mendengar ceramah atau tempat kursus kahwin tu ajaran songsang.KO

Rasulullah s.a.w dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Aisyah r.a bermaksud:

“Aku pernah bertanya kepada Baginda: “Siapakah orang yang paling berhak ke atas isteri ?” Baginda menjawab:”Orang yang paling berhak kepada isteri ialah suaminya”. Kemudian aku bertanya lagi :”Dan siapakah orang yang paling berhak ke atas suami?” Baginda menjawab:”Orang yang paling berhak ke atas seorang suami ialah ibu kandungnya.” – (Riwayat Bazar dan al-Hakim)

Seperti semua sedia maklum, syurga seorang perempuan (belum kahwin) terletak di bawah tapak kaki ibunya.., tetapi, bagi seorang wanita (bergelar isteri), syurga nya terletak di bawah kaki suami.

Maknanya, taat kepada suami maka, si isteri akan mudah mendapat syurga. Mudah sebenarnya seorang wanita untuk mendapat syurga Allah s.w.t.

Dalam sebuah hadis yang lain pula Baginda bersabda bermaksud:

“Sekiranya aku dibenarkan untuk memerintahkan seseorang bersujud kepada orang lain nescaya aku perintahkan seorang isteri bersujud kepada suaminya.” – (Riwayat Tirmizi dab Ibnu Hibban).

Betapa Rasulullah s.a.w menyuruh kita taat kan suami dan kalau si isteri menderhaka kepada suaminya.., walaupun cuma keluar tanpa izin. Maka jadilah si isteri tadi isteri yang nusyuz.., dan sesungguhnya isteri yang nusyuz tidak layak di syurga Allah!

Dalam hadis yang lain Rasulullah s.a.w bersabda bermaksud:

“Kebanyakan ahli neraka adalah terdiri daripada kaum wanita.” Maka menangislah mereka dan bertanya salah seorang daripada mereka: “Mengapa terjadi demikian, adakah kerana mereka berzina atau membunuh anak atau kafir ?” Baginda menjawab : “Tidak, mereka ini ialah mereka yang menggunakan lidah menyakiti hati suami dan tidak bersyukur akan nikmat yang disediakan oleh suaminya.” – (Riwayat Muslim)

Janganlah disakiti hati suami.., fikir sebelum nak berkata-kata.., kalau tak termasuklah kita dalam golongan di atas ni.

Kebelakangan ni mcam-macam kes tentang suami isteri dapat kita dengar, si isteri dah pandai mintak cerai sebab kononnya boleh hidup sendiri. Kalau lah si isteri yang mintak cerai dari suaminya baca hadis ni, rasanya mesti tak gamak dia nak berbuat sedemikian :

Sabda Rasulallah s.a.w bermaksud:

“Mana-mana isteri yang meminta suaminya menceraikannya dengan tiada sebab yang dibenarkan oleh syara’ maka haram baginya bau syurga.” – (Riwayat Abu Daud dan Tirmizi)

Ketahuilah wahai isteri sekalipun seseorang suami itu kejam atau jahat HARAM bagi isteri itu derhaka dan menyakiti hati suaminya. Isteri wajib taat kepada perintah suami dengan keadaan apa sekalipun SELAGI SUAMI TIDAK MEYURUH KE ARAH KEMAKSIATAN.

Ini adalah disebabkan oleh kemudahan jalan pintas untuk kesyurga yang Allah s.a.w berikan kepada isteri iaitu dengan hanya Menjaga Solat, Puasa,Jaga Kehormatan dan Taat Kepada Suami.

Sebagaimana Sabda Rasullullah s.a.w“Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki”

Sabda baginda lagi.., “Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang di kehendaki dengan tidak berhisab!”

Sebagaimana isteri firaun Asiah yang tetap taat dengan suaminya yang kafir sehingga beliau dipancung .

Al-Quran surah At-Tahrim ayat 11 yang bermaksud : “Dan Allah s.w.t mengemukakan satu misalan perbandingan bagi orang yang beriman iaitu perihal isteri Firaun ketika ia berkata : “Tuhanku, binalah untukku sebuah istana di sisi-Mu dalam syurga dan selamatkanlah aku daripada kaum yang zalim.”

Permohonan Asiah diperkenankan oleh Allah s.w.t, lalu Allah perintahkan kepada malaikat :“Sesungguhnya hamba-Ku memohon pada-Ku dan aku perkenankan permohonannya.

Maka perlihatlah padanya gambarannya kerana suaminya didunia akan Aku ganti dengan suami yang lebih baik di dalam syurga, istananya yang ada di dunia akan Aku ganti dengan istana yang lebih baik di dalam syurga.”

.Sebarkan kepada kawan2 kita yang lain…insyaallah.

Sumber : kakitrending

Pesta arak dan hipokrasi Kafir terhadap Islam

Pesta arak dan hipokrasi Kafir terhadap Islam

“ADALAH jelas Rang Undang-Undang Persendirian berkenaan pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Akta 355), tidak menyasarkan orang bukan Islam, tetapi umat Islam.”

Inilah ayat yang Pedang kembalikan kepada pemimpin-pemimpin parti rasis dan cauvinis serta ultra kiasu dalam DAP, PKR serta parti anti-Islam MCA, setelah mereka menentang keputusan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan untuk mengadakan pesta arak.

Ayat yang Pedang beri itu bertepatanlah dengan apa yang dikatakan oleh pemimpin ultra kiasu itu yang mengeluarkan kenyataan antara lain menyebut:

“Selama ini, aktiviti tersebut (pesta arak) dijalankan tanpa mengganggu sesiapa pun atau menyebabkan masalah. Adalah jelas sasaran festival itu bukanlah orang Melayu, tetapi peniaga dan pelawat bukan Islam, serta pelancong asing.”

Lalu, terserlahlah sekarang ini betapa hipokritnya pemimpin-pemimpin ekstrem, rasis dan cauvinis dalam kalangan mereka yang bergelar Ahli Parlimen. Mereka langsung tidak ada hormat lagi kepada majoriti umat Islam di negara ini.

Sedarlah wahai umat Islam! Lihatlah betapa pemimpin-pemimpin kafir ini bersandiwara dan mahu memperbodoh-bodohkan manusia lain, khususnya bangsa Melayu beragama Islam.

Ingatlah peringatan Allah SWT:

“Jangan sekali-kali engkau (wahai Muhammad) terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka).” (Ayat 196 surah Ali Imran)

Mereka berhujah bahawa pesta arak itu bukan untuk umat Islam. Mereka mahu kita sebagai umat Islam menerima hujah itu dan duduk diam-diam. Mereka mahu menghancurkan bumi Melayu Islam ini dan menyuruh kita tidak campur tangan.

Tetapi, apabila kita berhujah bahawa RUU355 TIDAK membabitkan orang kafir, mereka enggan menerimanya. Mereka, bukan sahaja pemimpin parti politik, tetapi juga pertubuhan bukan kerajaan dianggotai orang kafir, menentang keras pindaan akta itu, sedangkan pindaan itu tidak langsung membabitkan mereka.

Pedang tidak tahu apa jenis kafir mereka ini. Kalau Pedang kata mereka ini kafir dot dot dot atau dot dot dot, polis akan cari Pedang. Mufti pun sudah kena tempias akibat perkataan kafir ini. Tapi, Pedang berani nyatakan orang kafir dilaknat oleh Allah, sebagaimana firmanNya dalam ayat 64 surah Al-Ahzab yang bermaksud:

“Sesungguhnya Allah telah melaknat orang-orang kafir dan menyediakan bagi mereka api neraka yang marak menjulang – “.

RUU 355 pertama kali dibentangkan Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat pada Mei 2016 yang bertujuan memperkasakan Mahkamah Syariah, yang ketika ini dibataskan kuasa hukuman kepada kadar maksimum penjara 3 tahun, denda RM5,000, 6 kali sebatan syarie.

Ia antara lain bagi meminda Seksyen 2 untuk menggantikan peruntukan dalam undang-undang sedia ada iaitu Mahkamah Syariah akan mempunyai kuasa ke atas penganut agama Islam dan dalam hal-hal kesalahan di bawah perkara yang disenaraikan dalam butiran 1 Senarai Negeri, di bawah jadual kesembilan Undang-Undang Persekutuan.

Kali terakhir dipinda pada tahun 1984 (33 tahun lalu) peningkatan daripada penjara enam bulan dan denda RM1,000.

Antara lain, cadangan pindaan itu membabitkan usaha mengenakan hukuman lebih berat bagi kesalahan yang dilakukan orang Islam sahaja dan langsung tidak memberi kesan kepada orang kafir.

 

Mereka kata RUU355 akan mengislamkan Malaysia. Pedang kata The Better Beer Festival 2017 akan ‘memabukkan’ Malaysia.
Sebelum ini, penganjur ‘The Better Beer Festival 2017’ merancang mengadakan pesta arak itu pada 6 dan 7 Oktober di Damansara, Kuala Lumpur, dan menyerahkan permohonan kepada DBKL pada 29 Ogos lalu.

Setelah menelitinya, ternyata DBKL menyedari bahawa penganjuran pesta arak itu tidak boleh dibenarkan dan menolaknya sebagaimana dilaporkan media massa semalam.

Tetapi, empat Ahli Parlimen parti rasis dan cauvinis DAP dan seorang daripada PKR, manakala, pemimpin parti anti-Islam MCA pula membuat kenyataan berasingan, menentang keputusan DBKL itu.

Mereka tetap mahu supaya pesta arak kali ketiga ini diadakan juga di Malaysia yang kononnya menjadi ‘negara Islam contoh’.

Mereka menjadikan ‘sasaran festival itu bukanlah orang Melayu’ sebagai alasan. Melayu adalah Islam. Ini bermakna sasaran pesta itu bukan orang Islam. Mereka juga kata aktiviti itu tidak menganggu sesiapa.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan lima Ahli Parlimen daripada DAP dan PKR – Tan Kok Wai; Teresa Kok; Fong Kui Lun; Lim Lip Eng; dan Tan Kee Kwong – semalam, mereka mahu pesta arak itu diadakan dan menggesa DBKL menarik balik keputusan itu.

Kok Wai adalah Ahli Parlimen Cheras daripada DAP; Teresa Kok (Ahli Parlimen Seputih – DAP); Kui Lun (Ahli Parlimen Bukit Bintang – DAP); Lip Eng (Ahli Parlimen Segambut – DAP); dan Kee Kwong (Ahli Parlimen Wangsa Maju – PKR).

Sementara, Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Ti Lian Ker, turut sama mengeluarkan kenyataan mengatakan DBKL tidak sepatutnya menolak permohonan sewenang-wenangnya dan mengancam untuk mengambil tindakan terhadap pihak penganjur tanpa memberi alasan sewajarnya.

Tapi, Pedang percaya penolakan permohonan itu adalah kerana kesedaran pegawai-pegawai atasan DBKL yang mengutamakan agama Islam, bukan kerana mereka dipengaruhi fikiran ekstrem, sebagaimana dituduh oleh TI Lian Ker.

Pedang tabik dan puji DBKL kerana membuat keputusan itu. Islam lebih penting daripada kedudukan dan jawatan.

Kata Pedang: Kita tunggu sama ada Tengku Adnan dan Nazri Aziz akan arah DBKL luluskan permohonan pesta arak itu., atau tidak. Pedang pun kenal sangat kedua-duanya.

sumber: ismaweb

TRAGEDI TAHFIZ: Cemuhan Bermakna Cetek Ilmu, Kurang Akal, Lemah Psikologi, Rendah Iman!

TRAGEDI TAHFIZ: Cemuhan Bermakna Cetek Ilmu, Kurang Akal, Lemah Psikologi, Rendah Iman!

#Insyallah mereka semua mati syahid

Pada saya jawapan “mereka semua mati syahid” yang diucapkan oleh Mudir Madrasah Tahfiz Ittifaqiyah ini ketika merujuk kepada tragedi yang menimpa Madrasahnya adalah tepat pada masa dan konteksnya.

Ucapan ini bukan ucapan “bangsat” atau jawapan untuk “melepaskan diri” tetapi ucapan beliau ini tepat dari segi kaedah psikologi iaitu bertujuan untuk mengurangkan kesedihan di hati para waris yang anak-anak mereka terkorban dalam tragedi ini.

 

Cuba kita bayangkan jika Mudir madrasah tersebut mengatakan bahawa tragedi ini adalah disebabkan kecuaian dari pihak madrasah atau beliau cuba menyalahkan mana-mana pihak, pastinya perkara ini akan lebih melukakan hati dan perasaan para waris. Seolah-olah para waris akan merasakan bahawa mereka telah tersalah memasukan anak-anak mereka ke madrasah tahfiz ini. Bagi saya, kenyataan sebegini pasti menambahkan lagi kedukaan dan kesedihan di hati mereka.

Ada ramai yang mengkritik ucapan ini tetapi bagi saya mungkin mereka telah memahami kenyataan Mudir madrasah ini di luar konteks sebenarnya daripada maksud yang beliau cuba sampaikan.

Untuk mudah faham, saya bagi 2 analogi mudah ini iaitu situasi tatkala menziarahi orang sakit.

1. Ketika kita menziarahi orang sakit, kaedah psikologi bahkan dalam Islām juga, kita dianjurkan untuk cuba mengurangkan kesedihan pesakit iaitu dengan kita mengembirakan hatinya. Apabila kita menziarahi pesakit, kita katakan kepada pesakit itu “bersabarlah di atas ujian Allāh ini”, “sakit ini, Allāh akan mengampuni dosa-dosa kecil”, “Allāh mengangkat darajat” dan “Allāh turunkan rahmat-Nya”. Kita gembirakan pesakit supaya pesakit tidak terlalu memikir akan kesakitannya. Insyallāh dengan kaedah psikologi ini, kesakitan yang ditanggungnya pasti akan terubat sedikit setelah mendengar kata-kata gembira dan pengharapan dari orang yang datang menziarahinya.

2. Manakala sebaliknya jika kita menziarahi orang sakit dan kita katakan padanya, “ini mesti dosa tuan banyak sangat, sebab itu Allāh timpakan kesakitan pada tuan” atau kita katakan sebegini, ” mesti tuan pernah berbuat maksiat, sebab itu Allāh bagi musibah (penyakit) sebegini kepada tuan”.

Cuba kita bandingkan kedua-dua analogi ini, analogi yang mana satukah wajar kita implementasikan tatkala kita menziarahi orang sakit. Secara pasti kita semua akan memilih analogi yang 1 iaitu dengan kita cuba mengembirakan pesakit yang kita ziarahi dengan memberikan kata-kata gembira dan harapan kepada mereka.

Cuba bayangkan jika kita memilih analogi 2, pesakit yang kita ziarahi pasti akan berasa sedih, merasakan seolah-olah tiada lagi pengharapan baginya dan pesakit itu tidak lagi merasai apa-apa dari kesakitannya sedangkan kesakitannya itu sebenarnya adalah ujian dari Allāh. Bahkan yang lebih ditakuti ialah pesakit menjadi kufur kepada Allāh dengan bertindak menyalahkan takdir, seolah-olah tidak dapat menerima kesakitannya itu terjadi kepadanya.

Jadi apa yang saya cuba nak sampaikan di sini ialah kenyataan “mati syahid” yang diucapkan oleh Mudir madrasah tahfiz ini ialah satu kaedah psikologi yang dianjurkan dalam Islām iaitu memberi khabar gembira dan pengharapan kepada mereka-mereka yang terkena musibah.

Para waris yang terkena musibah ini, mereka sangat memerlukan motivasi atau kata-kata semangat dari kita semua dan apabila mereka mendengar jawapan dari Mudir Madrasah Tahfiz ini secara tidak langsung akan terubat sedikit kesedihan mereka.

Secara asasnya, kenyataan Mudir Madrasah ini adalah tepat pada masa dan konteksnya dan bukannya kenyataan yang “bangang” atau “berlepas diri”. Kepada mereka-mereka yang mengkritik kenyataan Mudir madrasah ini, korang rasa kritikan korang itu boleh mengubat kesedihan Para waris kah?

Sekarang orang tengah bersedih, kata-kata berunsurkan motivasi dan semangat sangatlah diperlukan. Kata-kata tunding menunding atau menyalahkan orang lain “hold” dulu. Semua orang tengah bersedih.

Sumber: Fuad Akmal

Setiap Bayi Di Dunia Dilahirkan MUSLIM

Setiap Bayi Di Dunia Dilahirkan MUSLIM

Anak Lahir di Atas Fitrah

Saya ingin memperoleh perincian dan keterangan serta apa perbedaan kedua hadits ini. Hadits yang mulia menyatakan:

كُلُّ مَوْلُوْدٍ يُوْلَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ، فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ أَوْ يُمَجِّسَانِهِ أَوْ يُنَصِّرَانِهِ

“Setiap anak yang lahir dilahirkan di atas fitrah, maka kedua orang tuanya lah yang menjadikannya Yahudi, Majusi, atau Nasrani.”

Hadits lain berbunyi:

يُكْتَبُ رِزْقُهُ وَ عَمَلُهُ وَ شَقِيٌّ أَوْ سَعِيْد

“(Untuk janin yang ditiupkan ruhnya padanya, Allah subhanahu wa ta’ala perintahkan kepada malaikat penjaga janin agar) janin tersebut dicatat rezekinya, amalnya, dan apakah ia orang yang sengsara ataukah orang yang berbahagia.”

Jawab:

Pertama, hadits:

كُلُّ مَوْلُوْدٍ يُوْلَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ، حَتَّى يُعْرِبَ عَنْهُ لِسَانُهُ، فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ أَوْ يُنَصِّرَانِهِ أَوْ يُمَجِّسَانِهِ

“Setiap anak yang lahir dilahirkan di atas fitrah hingga ia fasih (berbicara), maka kedua orang tuanya lah yang menjadikannya Yahudi, Nasrani, atau Majusi.”
Hadits ini diriwayatkan oleh al-Baihaqi dan ath-Thabarani dalam al-Mu’jamul Kabir. Al-Imam Muslim rahimahullah meriwayatkan dengan lafadz:

كُلُّ إِنْسَانٍ تَلِدُهُ أُمُّهُ عَلَى الْفِطْرَةِ، فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ أَوْ يُنَصِّرَانِهِ أَوْ يُمَجِّسَانِهِ

“Setiap manusia dilahirkan ibunya di atas fitrah. Kedua orang tuanya yang menjadikannya Yahudi, Nasrani, atau Majusi.”

Adapun al-Imam al-Bukhari rahimahullah meriwayatkan dengan lafadz:

كُلُّ مَوْلُوْدٍ يُوْلَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ، فَأَبَوَاهُ يُهَوِّدَانِهِ أَوْ يُنَصِّرَانِهِ أَوْ يُمَجِّسَانِهِ، كَمَثَلِ الْبَهِيْمَةِ تَنْتِجُ الْبَهِيْمَةَ، هَلْ تَرَى فِيْهَا مِنْ جَدْعَاءَ؟

“Setiap anak dilahirkan di atas fitrah. Kedua orang tuanya lah yang menjadikannya Yahudi, Nasrani, atau Majusi. Sebagaimana permisalan hewan yang dilahirkan oleh hewan, apakah kalian melihat pada anaknya ada yang terpotong telinganya? (Anaknya lahir dalam keadaan telinganya tidak cacat, namun pemiliknya lah yang kemudian memotong telinganya, -pen.).”

Makna hadits di atas adalah manusia difitrahkan (memiliki sifat pembawaan sejak lahir) dengan kuat di atas Islam. Akan tetapi, tentu harus ada pembelajaran Islam dengan perbuatan/tindakan. Siapa yang Allah subhanahu wa ta’ala takdirkan termasuk golongan orang-orang yang berbahagia, niscaya Allah subhanahu wa ta’ala akan menyiapkan untuknya orang yang akan mengajarinya jalan petunjuk sehingga jadilah dia dipersiapkan untuk berbuat (kebaikan).
Sebaliknya, siapa yang Allah subhanahu wa ta’ala ingin menghinakannya dan mencelakakannya, Allah subhanahu wa ta’ala menjadikan sebab yang akan mengubahnya dari fitrahnya dan membengkokkan kelurusannya. Hal ini sebagaimana keterangan yang ada dalam hadits tentang pengaruh yang dilakukan kedua orang tua terhadap anaknya yang menjadikan si anak beragama Yahudi, Nasrani, atau Majusi.

Kedua dalam Shahihain dari Abdullah ibnu Mas’ud radhiallahu ‘anhu, ia berkata:
“Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam telah menceritakan kepada kami, dan beliau adalah orang yang benar lagi dibenarkan. Beliau bersabda, “Sesungguhnya salah seorang dari kalian dikumpulkan penciptaannya dalam perut ibunya selama 40 hari sebagai setetes mani/nuthfah. Kemudian nuthfah tadi menjadi segumpal darah selama 40 hari, kemudian menjadi segumpal daging selama 40 hari. Lalu diutuslah malaikat kepada janin tersebut dan diitiupkanlah ruh kepadanya. Malaikat lalu diperintah untuk menulis empat perkara: ditulis rezeki si janin, ajalnya, amalnya, dan apakah ia orang yang sengsara ataukah orang yang berbahagia. Maka demi Allah yang tidak ada sesembahan yang patut disembah selain-Nya, sungguh salah seorang dari kalian melakukan amalan ahlul jannah hingga tidaklah antara dia dan surga melainkan tinggal sehasta, namun catatannya telah mendahuluinya (bahwa dia bukanlah ahlul jannah) lalu ia berbuat dengan perbuatan ahlul nar/neraka maka ia pun masuk neraka. Ada pula salah seorang dari kalian melakukan perbuatan ahlul nar hingga tidaklah jarak dia dengan neraka kecuali tinggal sehasta namun catatannya telah mendahuluinya (bahwa dia bukanlah ahlun nar tapi ahlul jannah) maka pada akhirnya ia beramal dengan amalannya ahlul jannah lalu ia pun masuk jannah.”

Kesengsaraan dan kebahagiaan yang telah dicatat tersebut adalah penulisan azali (sejak dahulu, sebelum makhluk diciptakan) dengan tinjauan ilmu Allah subhanahu wa ta’ala yang azali (yakni Allah subhanahu wa ta’ala sudah mengetahui dan menetapkan bahwa si hamba termasuk orang yang bahagia dengan beroleh surga atau termasuk orang yang celaka dengan masuk neraka, jauh sebelum si hamba diciptakan bahkan sebelum semua makhluk diciptakan, -pen.) dan akhir amalan seorang hamba sesuai dengan ilmu Allah subhanahu wa ta’ala yang azali (sengsarakah dia ataukah bahagia?)

Ketiga, melihat pertanyaan yang ada (seolah-olah menganggap kedua hadits di atas bertentangan), dengan merenungkan makna hadits yang pertama dan kedua akan jelas keduanya tidak bertentangan.
Hal ini karena manusia terfitrah dengan kuat di atas kebaikan. Jika dalam ilmu Allah subhanahu wa ta’ala, ia termasuk golongan orang-orang yang berbahagia dan kebahagiaan inilah yang ditetapkan pada akhir hidupnya, Allah subhanahu wa ta’ala akan menyiapkan orang yang akan menunjukinya kepada jalan kebaikan. Namun, jika dalam ilmu Allah subhanahu wa ta’ala ia termasuk golongan orang-orang yang celaka, Allah subhanahu wa ta’ala akan menggiring untuknya orang yang akan memalingkannya dari jalan kebaikan dan menyertainya pada jalan kejelekan, mendorongnya di atas kejelekan dan terus-menerus mendampinginya hingga ditutup umurnya dengan penutup yang jelek.

Sungguh, banyak nash menyebutkan adanya penulisan takdir yang telah terdahulu yang berisi ketentuan golongan yang berbahagia dan yang sengsara.

Di dalam ash-Shahihain dari Ali radhiallahu ‘anhu, dari Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, beliau bersabda:
“Tidak ada satu jiwa pun melainkan Allah subhanahu wa ta’ala telah menetapkan tempatnya di surga atau di neraka dan telah dicatat baginya kesengsaraan atau kebahagiaannya. Seseorang berkata, “Wahai Rasulullah, apakah tidak sebaiknya kita pasrah saja dengan apa yang telah ditulis untuk kita dan tidak perlu beramal?” Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam menjawab, “Beramallah kalian karena setiap orang akan dimudahkan kepada apa yang dia diciptakan untuknya. Golongan yang berbahagia akan dimudahkan untuk beramal dengan amalan orang-orang yang berbahagia. Adapun golongan yang celaka akan dimudahkan untuk beramal dengan amalan orang-orang yang celaka.”

Kemudian Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam membaca ayat:
“Adapun orang-orang yang suka memberi lagi bertakwa. Dia juga membenarkan surga/pahala yang baik…” (al-Lail: 5—6).”

Hadits ini menunjukkan bahwa kebahagiaan dan kecelakaan telah tercatat dalam kitab/catatan takdir. Diperolehnya kebahagiaan dan kesengsaraan itu sesuai dengan amalan. Masing-masing orang akan dimudahkan melakukan amalan yang telah ditentukan/diciptakan untuknya, yang hal itu merupakan sebab kebahagiaan dan kesengsaraannya. Wabillahi at-taufiq. (Fatwa no. 6334, 3/525—527)

 

Wallahu ta’ala a’lam bish-shawab.